< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Lieve engeltjes in de hemel » Er is een sterretje bij

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Lieve engeltjes in de hemel
Er is een sterretje bij
21/08/2008 @ 22:34
dieke 9Maand Moderator

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Vanavond zijn we gaan kijken naar een huis dat te koop staat. Het heeft me toch weer triest gemaakt, gewoon het feit dat we nu aan het kijken zijn naar huizen die te koop staan. Dat was namelijk niet zo geweest als Gust niet gestorven was.

Het is een beetje een ingewikkeld verhaal misschien, maar ik probeer het zo kort mogelijk te vertellen. Wij woonden in een huis dat we als ruwbouw gekocht hadden. Rustig gelegen, fijne buren, heel groot huis. Toch was het vooral bij Raf beginnen kriebelen. Hij wou gaan bouwen. Ik was daar niet meteen zo voor te vinden, tot hij zo slim was te beginnen kijken voor bouwgronden in de buurt van mijn ouders. Uiteindelijk knoop doorgehakt: bouwgrond gevonden, gekocht, huis te koop gesteld. Ondertussen ook plannen laten tekenen voor een nieuwbouw. Ons huis raakte uiteindelijk verkocht en we vonden de ideale tussenoplossing in het huis waar we nu in wonen. Dat is gekocht door de bvba van Raf, zodat we privé een lening zouden kunnen aangaan om te bouwen. Het huis waar we nu wonen ligt vlakbij onze bouwgrond, ideaal dus.

Het plan is af sinds ongeveer 1 jaar, de bouwvergunning hebben we verkregen toen we pas hier woonden, een 4-tal maanden geleden ongeveer. We hadden nog geen definitieve keuze gemaakt voor de aannemer en besloten dat even te laten liggen tot Gust geboren zou worden, nog een paar weken te genieten van het zwanger zijn van hem.

Toen we dan te horen kregen dat Gust gestorven was in mijn buik, heb ik in die eerste momenten vrij snel 2 dingen met stellige zekerheid verkondigd: 'Dit nooit meer!' en daarmee bedoelde ik dan: ik wil nooit meer zwanger zijn en zo het risico lopen opnieuw een kind te moeten afgeven... en het 2de dat ik zei was: 'Dat huis bouwen we niet.'

Voor Raf voelt het net zoals het voor mij voelt: het is een huis getekend op maat van ons gezin met onze 3 musketiers bij ons. We zouden het nooit meer willen laten bouwen zo. Die slaapkamer was voor Gust, niet voor iemand anders, niet om leeg te staan als 'logeerkamer' of zo.

Dus: huizen kijken. Het huis dat we nu bekeken was erg mooi, helemaal onze smaak. Er waren echter nog weinig uitbreidingsmogelijkheden aan en het had 3 slaapkamers. 3, niet 3 en nog mogelijkheid tot 4 of zo. Het leek zo definitief. Ik mis hem zo, mijn kleine ventje.

Liefs!

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 09:12
snuffie

Ach dieke,

Al die praktische beslommeringen erbij... Ik begrijp heel goed dat je dat ene bewuste huis niet wil bouwen. Zou je het plan kunnen laten hertekenen? Op maat van jullie huidige gezinnetje, met ergens een mooi sterrenplekje (nisje, klein inhammetje) voor Gust plus een multifunctionele ruimte die je later nog naar eigen believen kan inrichten: logeerkamer, werkruimte, muziekkamer of kinderkamer als er ooit nog een vierde zou komen...

Misschien voelt dat allemaal heel verkeerd aan. Dan moet je het niet eens overwegen. Maar 't is niet omdat Gust er niet meer is, dat alle andere toekomstplannen ook definitief van tafel geveegd moeten worden. Een " minor change of plans" kan soms ook een beter gevoel teweegbrengen...

Succes straks bij de gyn!

Snuffie

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 10:44
@nneke

Online Status Stuur bericht
Hey Dieke,

Als je nog naar de gyn moet gaan wil ik je even heel veel goede moed wensen.
Ik vrees dat we ons hele leven dingen gaan moeten doen die we eigenlijk niet hadden moeten doen/willen doen. En dan vraag ik me af went dat ooit?

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 11:34
dieke 9Maand Moderator

Hey meiden

Bedankt voor het duimen hoor. Ik ben nu nog aan het werken aan dat handboek, ik moet pas rond 16 u naar de gyn. En het is nodig, heb nog steeds onverklaarbaar bloedverlies. Ben toch echt wel wat ongerust, ben bang dat we misschien niet eens zelf kunnen beslissen over al dan niet een vierde musketier. Net gisteren kwam er een mailtje binnen van een nicht van mij. Heel fijn vind ik het, dat ze moeite doet om het overlijden van Gust bespreekbaar te maken. Toch alweer 1 familielid dat laat zien dat er over hem gepraat mag worden. Maar ze schreef ook dat ze zelf wegens medische redenen een sterilisatie heeft moeten laten doen en dat het daarom bij 1 biologisch kind zal moeten blijven bij hen. En laat ik nu net heel wat kwaaltjes van die kant van de familie geërfd hebben...

Groetjes!

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 12:44
kissie

hoi hoi
dieke het blijft moeilijk en ja keuzes maken voor je gezin hoe verder en wat ik wens jullie daar bij heel veel strekte en ook veel veel succes en geluk

ik heb gisteren zelf ook naar nieuws gekregen
al is het niet naaste familie maar ik heb zitten huilen aan de telefoon met ijn moeder

ik zou het verhaal kort houden en hoop dat er een plekje vrij is daar boven voor patricia ( zo heet ze)

ik noem haar even een nicht omdat het wat makkelijker te vertellen is maar het is dus aangetrouwde nicht van mijn moeder

die nicht was 34 weken zwanger van haar 2de kindje eindelijk spontaan zwanger veel ellende al tijdens de zwangerschap gehad moet het bloed
nu afgelopen weekend zijn ze er achter gekomen door dat zij zo slecht was dat ze de waterpokken had en is met spoed naar het ziekenhuis gebracht gelijk daar aangekomen is ze weg geraakt en is er een spoedkeizersnede uitgevoerd omdat er wat mis bleek te zijn met het kindje nu blijkt dat de virus naar binnen is geslagen naar het kindje en is eigenlijk ter wereld gekomen hersendood
het kindje heeft 1 dag aan alle apparatuur gelegen maar geen hersen functie en hebben ze helaas het moeten beeindigen maar de moeder is nog steeds niet bij en voor haar leven wordt nu ook gevreesd is zeer slecht aan toe en is dus ook niet bij gekomen nog houden ook haar nog in slaap kindje is ondertussen gedoopd en ze proberen nog om het kindje zo lang mogelijk in het motiarium te laten liggen zodat als de moeder bij komt zij nog afscheid kan nemen

verschrikkelijk ze weet niet eens dat haar kindje er is en dat het niet meer leefd ik kan er niet bij en kan alleen maar huilen erom met kippenvel

wat een enorme verlies en ik hoop dat patricia het kindje een sterretje is geworden en dat der mama snel beter mag worden om voor ook nog voor der andere dochtertje van rum 2 te kunnen zorgen

sorry dat ik het hier neer schrijf maar moest het even kwijt

patricia en mama en hele familie

kissie

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 12:55
@nneke

Voor mama en kindje.
Al onze kindjes zullen goed zorgen voor het kindje en waken over de mama!

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 14:20
dieke 9Maand Moderator

Hey kissie

Hoe vreselijk! Er gaat hier weer een extra kaarsje op onze Gust zijn stukje van de vensterbank. Hoe gaat het met de papa? Moet vreselijk zijn.

Liefs!

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 16:24
kissie

hoi hoi
dankje dames
ja hoe gaat het met de papa ja moeilijk he toen hij vroeg hoe gaat het met ons kindje zeiden ze van daar kijken we niet eens naar dat is niet de eerste zorg omdat ze al hadden gezien dat het met de moeder zeer slecht gaat
ja hij houd zich op zich redelijk goed gelukkig is zijn moeder bij hem en filmt hij alles zo dat als ze nog bij komt alles nog kan zien als ze dat wil

het is zo raar je krijgt er zoveel emo door
en nu zie je maar hoe kwets baar ieder is en het kindje ongeboren iedereen neemt maar voor lief als we maar de 12 weken gepasseerd zijn de laatste tijd hoor je dan als we de controle met 20 weken maar hebben gehad dan durf ik te gaan genieten nu zie je dat zelfs in de laatste fase zoveel mis kan gaan waar niemand van uit gaat

het is soms wel een nadeel om op zon forum te zitten ja hoort veel en maak je toch wel naar om dingen wat je voorheen niet eens wist of vanuit ging

maar toch ik wil deze site niet missen echt waar iedereen is zo lief en mede levend en zo warm dankje

en dieke ik denk dat iedere dag wel een klein stukje van zijn kaarsje weg gaat en ik brand nu ook veel kaarsjes voor iedereen het geeft mij een speciaal gevoel en ook een teken van alle mooie kindjes die helaas niet hier bij ons zijn maar als sterretje over ons waken

ik zou jullie wel op de hoogte houden meer dan dit weet ik niet heb wel mijn moeder net gesproken en de toestand van haar is nog steeds kritiek ik hoop zo en brand ook een kaarsje dat ze bij komt

groetjes kissie

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 16:38
dieke 9Maand Moderator

Hey iedereen

kissie: ik hoop met je mee dat het met de mama beter mag gaan. Goed dat de papa zoveel mogelijk filmt. De foto's en de korte stukjes film die wij van Gust hebben, zijn voor ons van onschatbare waarde.

Ik ben terug van de gyn. Een verklaring voor het bloedverlies heb ik niet voor de 100 procent gekregen, het is een beetje gissen. Sja, dat er kan 'gegokt' worden voor een oorzaak is al meer dan bij de oorzaak van Gust zijn overlijden. Ik moet nu stante pede stoppen met de pil (eerst moet je ze nemen tegen je goesting, dan moet je er weer mee stoppen in het midden van een strip, tja), dan wordt het bloedverlies normaal gezien nog wat erger en dan zou ik er na een weekje vanaf moeten zijn of ik moet opnieuw op controle. We zullen zien.

In de wachtkamer ging het vrij goed, bij de dokter ook, tot ik nog iets vroeg over Gust. Toen kreeg ik het toch weer te kwaad en het was met een krop in mijn keel en tranen in mijn ogen dat ik weer buiten ging. Maar het is al bij al beter verlopen dan vorige keren. Dat komt door jullie 'geduim' he.

Liefs!

[Laatst gewijzigd door dieke - 22/08/2008 @ 16:39] - Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 17:53
Anne-Sophie

Hoi Dieke,

ik ben blij dat het redelijk goed ging, , en hoop dat het huizenzoeken jullie een fijn huis brengt. (of dat jullie uiteindelijk toch iets bouwen)

Kissie : vreselijk toch, voor die mama die niet eens weet dat haar kindje dood is en zelf zoveel problemen heeft, en voor die papa die net een kindje is verloren en nu zoveel angst om zijn vrouw moet hebben. Ik zal hier ook bidden en een kaarsje branden voor dat gezinnetje.

Wel goed dat hij filmt.

Wat mij eraan doet denken ... als ik ooit nog zwanger raak, draag ik van het begin tot het einde van de zwangerschap een foto-toestel met me mee. Dan weet ik zeker dat, zou er iets mis gaan, ik toch foto's heb van de baby.

Groetjes,
Anne-Sophie

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 10:55
dieke 9Maand Moderator

Gust lieve schat

Gisteravond was erg fijn. Een hele avond alleen maar over sterrenkindjes gebabbeld met andere sterrenmama's. De foto-albums van al die sterretjes gingen van hand tot hand. Allemaal heel mooie kindjes, zo puur, zo knap! En natuurlijk was daar ook jouw album bij. Ik was zo trots om jou te 'showen'! Ik ben anders erg voorzichtig en terughoudend met jouw foto's. Ik laat ze alleen maar zien aan mensen die er echt expliciet om vragen. Ik zou niet willen dat er mensen met een naar gevoel naar jouw foto's kijken. Maar het doet me zo deugd, om zoals gisteravond, samen met 5 andere sterrenmama's, voluit foto's te kunnen kijken en showen! Ik kreeg een sms'je voor ik hier vertrok met de vraag of ik een foto van je wou meebrengen zodat ze je zouden kunnen bewonderen. Dat gaf me al een erg warm gevoel en de rest van de avond was ook erg fijn. En dan te weten dat ik voor jouw komst helemaal geen 'vriendinnentype' was. Ik had vooral vrienden.

Enne lieverd, heel erg bedankt voor dat duidelijke teken terwijl ik naar huis reed! Ik weet nu ook alweer dat het echt geen toeval meer kan zijn.

Veel liefs!

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 11:33
@nneke

Lieve Gust,
Wat fijn dat je mama weer eens echt over jou heeft kunnen babbelen. Dat doen mama's nu eenmaal heel graag hé. Babbelen over hun kindjes en fotootjes laten zien. Want ook ik weet ondertussen dat het cliché waar is. Je eigen kindjes zijn de mooiste van de hele wereld. Alleen kunnen sommige mensen moeilijk begrijpen dat ook wij over onze kindjes willen praten en zo ongelofelijk trots zijn. Dus dan is het echt wel goed hé dat je mamam wel mensen kent waar ze over jou kan stoefen. En of ze gelijk heeft! Geef je nog eens een hele dikke knuffel aan onze grote broer?

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 17:14
yess

pff alweer kippevel en toegeschoten tranen

jullie zijn de liefste mama's volgens mij, zooo vol liefde!

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 20:28
kissie

hoi hoi
dames nog maals ik heb geen woorden zo veel goeds dat me dat doet hier
helaas heb ik nog geen nieuws weer gehoord en is het helaas afwachten hoe het gaat verlopen

dieke wat fijn dat je samen met andere moeders jullie fotoos en gevoelens kunt uitwisselen
wat raar wel de pil en dan weer niet pppfff maar ja zei zullen het wel weten toch ik kan het me voorstellen dat er nog steeds zoveel woede en onbegrip be je zitten zo moelijke situatie met geen pen te beschrijven maar met heel mijn hart zeg ik je ik heb bewonderingen voor je

en voor iedereen hoor echt waar en zo veel warmte en liefde als hier heb ik nog nooit gevoeld

ik houd jullie op de hoogte en bedankt voor jullie mentale steun

groetjes kissie

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 22:39
dieke 9Maand Moderator

Goh... ik mis hem toch heel heel heel erg hoor. Vanavond familiefeestje gehad, neef van me kwam na 8 jaar nog eens in België (is een Canadees). Gust was gelukkig ook welkom op het feestje. Ik heb veel over hem gepraat. Maar ik mis hem toch zo! Dan zie je familieleden die je al heel lang niet meer gezien hebt, naar je kijken en naar je kinderen en dan vind ik het zo erg dat onze Gust er niet bij is in zijn wieg.

Liefs!

[Laatst gewijzigd door dieke - 23/08/2008 @ 22:41] - Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 00:30
yess

hij was erbij dieke.. hij is altijd bij jou!

http://www.songteksten....-nemen-bestaat-niet.htm

je zult hem vast wel kennen

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 00:47
dieke 9Maand Moderator

Dank je meid... dat nummer hebben we op zijn begrafenis gedraaid.

Liefs!

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 13:51

Wat fijn dat je zo openlijk over hem hebt kunnen praten! Blijven doen hé!!
Hij was er op zijn manier bij...

Dikke knuffel
xxx

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 21:39
kissie

hoi hoi
dieke ja ik kan me heeeel goed voorstellen dat het moeilijk is en dat je hem zo graag vast wilt houden en knuffelen en in zijn wieg wil liggen
maar hij is bij je helaas niet lichamelijk maar hij is er en hij voelt ook de liefde van jullie en warmte

ik heb nog geen nieuws weer gehoord of mijn nicht

ik houd het kort sorry maar beloof snel weer te zijn

groetje skissie

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 23:28
dieke 9Maand Moderator

Morgenvroeg is het zover... dan vertrek ik voor 5 dagen. Ik voel aan mezelf dat het me wel eens goed zou kunnen lukken. We zullen wel zien. Houden jullie meiden, mijn 'trouwe lezers' hier onze Gust zijn topic een beetje levend? Bedankt alvast!

Liefs!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >