[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 04/07/2008 @ 17:49 Huppeldepupje | BPD = 6,16 cm & 23 weken, 6 dagen = doorsnede van het hoofdje. Dus het hoofdje is op het breedste punt 6.16 cm wat overeenkomt met het gemiddelde hoofdje van een kindje dat 23 weken en 6 dagen oud is HC = 22,88 cm & 24 weken, 4 dagen = afstand van hoofd tot stuit (omdat de beentjes meestal opgetrokken zijn). Obv die grootte wordt de baby dus 24 weken en 4 dagen geschat De andere codes ken ik niet. |
| 04/07/2008 @ 17:50 Kiki ![]() | Is dat niet te klein? ![]() |
| 04/07/2008 @ 18:55 konijntje | Hey Dat is iets onder het gemiddelde maar volgens mij helemaal niets om u zorgen over te maken. Het kindje kan nog een "groeispurt" doormaken en dan nog: als dat niet gebeurt is het gewoon een beetje kleiner. Kan gebeuren, net zoals er baby'tjes zijn die groter/zwaarder zijn dan het gemiddelde (zoals bij mij), is niets om u zorgen over te maken. Moest de geschatte leeftijd nu bijvoorbeeld 10weken zijn terwijl het al 23 weken is, dat is een andere situatie hé. Nu spreken we over een dikke week, dat is niets! Veel succes nog. |
| 04/07/2008 @ 20:14 Huppeldepupje | Ik denk dat het ook niet altijd evident is om dat zo precies te meten hoor. Zeker niet als je al 27 weken ver bent; dan lijkt het mij toch moeilijker om de baby volledig in beeld te krijgen en goed te meten. En als de baby dan flink beweegt ondertussen... Misschien de volgende keer es vragen aan de gynae? |
| 04/07/2008 @ 20:26 ella | Hoi, Die codes staan inderdaad op de echo. Onze gyne schrijft bij elke foto die hij genomen heeft (en waarvan er dus een code met afmetingen en data van bovenstaat) van wat het is. bv dijbeen, buik, hoofd,... zo kan ik steeds zien waarover het gaat. De code die in het kadertje van de echo's staan kan je ook zien in de kader links onder van de foto (bij mij toch) normaal gezien als je de foto en de codes gaat vergelijken ga je wel zien waarover het juist gaat |
[Reageer]

Wat betekenen die codes precies..