< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » samen aftellen naar de nod-dagen

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
samen aftellen naar de nod-dagen
Vandaag @ 14:43

Online Status
Hallo allemaal,

hier is het een beetje druk te noemen. Vandaar dat ik meestal wel kom meelezen terwijl ik een voeding geef maar ik ben nog neit zo handig dat ik dan ook kan typen.

Alles gaat hier goed. De 2 oudste zijn heel flink. Zien hun broertje echt graag. Moet hem wel goed in het oog houden want ze geven hem ook van hun eten en drinken of ze willen hem zelf ophun schoot nemen. Soms wel een beetje paniek dan van mijn kant. Kindjes zijn zo snel hé.
Max doet het ook heel goed. Regelmatig naar de kinesist en de dr, maar hij is nu goed bijgekomen enzo dus allemaal geen probleem. Motorisch loopt hij al iets achter op een ander kindje van 1 maandje. Maar dat was te verwachten. We hebben het de familie nu ook laten weten, hij heeft dus syndroom van Down. Vndaar de iets vertraagde ontwikkeling.

Dommels, ik ga heel hard voor je duimen. Hopelijk heb je prijs deze keer. Leuk dat je nieuwe gyn zo, goed meevalt.

San, proficiat met jullie uitspraak, zal ook wel een hele geruststelling zijn. Dan is het vanaf nu echt genieten!

Link naar deze reactie
Vandaag @ 12:58
sanlala

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
oh dommels, ik ga keihard duimen, misschien word de 21e ronde een magische ronde ook voor jou, ik hoop het zo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dikke knuf!

Link naar deze reactie
Vandaag @ 12:17
dommels

Online Status Stuur bericht
Hallo!

De zijn inderdaad snel gekomen (deze ochtend)! Nog nooit zo blij geweest dat ik ze zag !
We zijn dus een nieuwe cyclus gestart en heb ondertussen online een afspraak gemaakt op 01/12/2008! Dat is dan dag 12...hoop dat die eitjes niet té snel groeien, want dag 10 en 11 zijn een zaterdag en een zondag. Vanaf zaterdag moet ik nu gedurende 4 dagen clomid nemen om het aantal eitjes te doen verhogen. Benieuwd wat het zal opleveren!
Ik vermoed dan de woensdag inseminatie! IS toch altijd weer spannend hoor! Nu mag het echt wel eens ons beurt beginnen worden!

Effe nog het lijstje aangepast! Hoop dat er gauw maar één lijstje meer overblijft!
Ronde 21... San, bij jou is het dan ook gelukt,; ik leef op hoop!

liefs,
dommels

dommels: 32 jr (B) 2e kindje 21e ronde nod: 18-12

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ZWANGER:

daydreamy: 27 jr (NL) 1e kindje uitgerekend 15-11-2008
Sanlala: 34 jr. (NL) 2e kindje, uitgerekend 08-07-2009
zwanger in de 21e! ronde!

Link naar deze reactie
Gisteren @ 22:22
dommels

Hey San,

Dat is fantastisch nieuws voor Erik en jullie! Hopelijk krijgen jullie nu de nodige rust en blijft Eric gespaard van de spanningen die dat allemaal met zich meebrengt!

Ik zet de achtervolging in hoor en hoop je gauw bij te staan in het zwanger zijn! Dat ben ik je verplicht hé!
Ik vermoed dat de er morgen wel al zullen doorkomen, dus dan zijn we weer een stapje dichter bij ons doel!

Ga in m'n bedje kruipen!
liefs,
dommels

Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:06
sanlala

hey meiden,

Dommels, dat de duiveltjes maar snel komen mogen en dat je deze ronde zeker weten zwanger word!!!!!!!!!!!! Ik hoop zo dat je met me mee gaat doen! We moeten toch zeker samen zwanger zijn hoor we hebben het elkaar ook beloofd toch??? Iedereen is al bevallen nu wij nog!
Vind het fijn dat je nu een leuke gyne hebt bij wie je zoals ik het lees je wel op je gemak voelt, echt super!

Ik voel me echt zwanger, alle kwaaltjes neem ik maar voor lief, niet dat ik ze zo leuk vind maar wel omdat ik me heel goed besef hoe dankbaar ik mag zijn dat ik uberhaubt zwanger ben!!!! Het is en blijft een wonder!

Verder heb ik nog een heel goed nieuwtje! Vandaag was de uitspraak van de rechtzaak die we afgelopen vrijdag hebben gehad, en we hebben gewonnen!!!!!!!! Nou ja, Erik heeft gewonnen he. Zijn bio-moeder had een rechtzaak tegen ons aangespannen, zij wou namelijk dat de omgangsregeling weer terug ging naar het oude, dat wouden wij namelijk niet meer omdat Erik zich er heel duidelijk niet prettig bij voelt. Ze is toen op 15 oktober dit jaar accoord gegaan met een zondag in de 2 weken van 10 uur tot 17 uur. En nog een 3 weken later moest het anders. Maar gelukkig was de rechter geheel op de hand van Erik! Zijn bio-moeder heeft ook vreselijk zitten liegen tijdens de rechtszaak en ook daar heeft de rechter gelukkig doorheen gezien, ze heeft behoorlijk op haar kop gehad.
Maar goed, de rechter heeft besloten dat de omgangsregeling blijft zoals ze op 15 oktober ermee accoord gegaan is, dus daar mag ze het mee doen, geen vakanties meer etc, heerlijk voor Erik, krijgt hij eindelijk rust.

Nou ik ga want ben stikkapot (zijn de spanningen die eruit komen)

XXX San

Link naar deze reactie
Gisteren @ 18:52
dommels

Hallo!

San; blij te lezen dat je je overduidelijk zwanger voelt! De kwaaltjes neem je er dan gerust bij hé! Maandag je eerste echo! Zal er snel zijn!

Siske; wil je eerst en vooral veel sterkte wensen met je eerste werkdagen! Hopelijk zijn de kindjes en je man gauw beter! Dat is dan toch al een zorg minder! Kindjes moeten achterlaten is al niet zo fijn, laat staan als ze dan nog ziek zijn!

Deze namiddag dus op gesprek geweest bij de nieuwe gyn en het is goed meegevallen. Heel lieve en vriendelijke mens. Hij heeft nog eens de verschillende mogelijkheden uit de doeken gedaan: verder met iui of ivf. We hebben besloten eerst nog zeker één keer iui te doen, maar dan wel met stimulatie. Dat wil zeggen dat ik medicatie (clomid) zal moeten nemen om meerdere eitjes aan te maken en dat ik dan rond dag 11 op controle moet om te kijken of de eitjes goed gegroeid zijn. Nadien de gebruikelijke procedure: pregnyl en dan inseminatie. Hij zei wel dat de kans dat het met iui lukt, elke keer kleiner wordt. Hoe meer mislukte pogingen, hoe kleiner de kans bij een volgende. Vandaar dat we nog maximum 3 pogingen gaan/kunnen ondernemen.
Bij deze poging moeten we ook afwachten wat het resultaat van de opwerking van het spermastaal zal zijn. Als dat niet zo goed is, dan kunnen we sneller over naar ivf.
Dat is natuurlijk allemaal iets ingrijpender hé (meer controles, verschillende inspuitingen, half dagje ziekenhuis,...)! Maar zover zijn we nog niet, want het ivf-labo van het UZ in Gent sluit tussen kerst en nieuw en dan kunnen we er sowieso niet terecht en zou ivf ten vroegste voor janauari zijn. Hoop dat het nooit zover hoeft te komen en we binnen de komende 2 pogingen toch zwanger worden!

Na al die info zijn we de stad ingetrokken en hebben we onszelf getrakteerd op een warme chocomelk en een pannenkoek met ijs! ZAlig!

Nu is het dus afwachten op de en dan zijn we weer vertrokken voor hopelijk een geslaagde poging deze keer!

Liefs,
dommels

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 14:55
sanlala

hey meiden,

Wat een ziekenboeg hier, alle kindjes ziekjes.

Dommels, heel veel sterkte met Stientje, ik hoop dat ze gauw weer opknapt, en ik ga morgen keihard aan je denken hoor, succes bij je nieuwe gyne.

Siske, ook jij heel veel beterschap, niet alleen met je kindjes en man maar ook met je zelf hoor. Je verlof is dus afgelopen?? Jeetje wat gaat het snel zeg.Kan me heel goed voorstellen dat het heel moeilijk voor je is hoor.

Samantha, hoe was jullie sinterklaasintocht?? Beetje leuk gehad op de boot?? Was wel koud he op het water! Wat word je kleine meid alweer groot zeg!

Hoe is het met de rest van de meiden??

Met mij gaat goed, ben overduidelijk zwanger, moe moe moe en nog eens moe, vandaag ook weer een mindere dag, maar ja het hoort er allemaal bij he. Ben ook vaak misselijk plas nog steeds veel maar ik heb het er allemaal voor over, zolang ik maar een gezond kindje mag ontvangen.
Komende maandag alweer voor een echo, tijd gaat snel voorbij hoor. Nu alweer dik 7 weken.....

Ik zal weer aan het werk! Tot later.

XXX San

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 13:39

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Hier is het de voorbije week een veldhospitaal geweest. Eerst Mattis en Nathan mee het snot. Mattis heeft dan mee het plaagske gezeten. Overgeven en diarree. Ik had het toen ook te pakken. Gisteren terug naar dokter geweest met Nathan. Manneke kan zijn slijmpjes niet wegwerken. Ze bleven allemaal op zijn maagske liggen met overgeven tot gevolg. Moet nu poedertjes in zijn flesjes doen. Sinds begin november ben ik alweer een hoop geld kwijt aan dokters en apotheker. Mijn keukenkast begint op een apotheker op zichzelf te worden. Iedereen moet hier wel iets nemen. De papa zijn duim dan nog zwaar gekneusd op de voetbal.

Donderdag terug gaan werken. Moest eerst maar 1 dagje werken. Ondertussen hebben ze alweer gebeld dat ik vrijdag en zaterdag ook nog moet werken. Zie er echt tegenop. Het wenen staat mij nader dan het lachen sinds gisteren. Maar ja, we kunnen nu eenmaal niet zonder hé. Maar ga mijn kindjes toch missen ze.

Groetjes

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 15:54
dommels

Hallo iedereen,

Siske; goed om horen dat Nathan ondertussen de achterstand heeft ingelopen! Flinke baas! Hoe gaat het hun gezondheid? Hopelijk voelen ze zich allebei al stukken beter!
Donderdag terug aan het werk...veel sterkte!! Moeilijk om ze te moeten achterlaten hé!?

Samantha; Fijne intrede van de Sint gehad zaterdag? Moet super zijn voor de kids!
En je rug? Valt niet mee waarschijnlijk. Heb je trouwens al meer nieuws van de foto's? Ben je nog aan het werk in het restaurant?
Veen sterkte alleszins!
Een eerste tandje voor je kleine meid! Amai, wat gaat het snel! Hoe gaat het met Jason en Luna?

San; hoe gaat het met jou? Op en top zwanger? Je afspraak begint eigenlijk al te korten hé! Nog een week!

Nanna; hoe gaat het met jou en de kindjes?

Wij worden woensdag bij de andere gyn verwacht! Ben benieuwd! Dat ik vrijdag maar gauw ongesteld word, zodat we snel en vol moed aan de nieuwe iui's kunnen beginnen! Afwachten wat het wordt! Hoop nu echt wel binnen de komende 3 pogingen zwanger te zijn!
Ons Stien is ferm ziek...Sinds vorige week dinsdag koorts, hoesten, snotteren...Woensdag naar de dokter en ze had (heeft) een infectie op de luchtwegen (het zit op haar longen) en neus. Haar oogjes en oortjes waren ook geïrriteerd. We zitten dus opnieuw aan de aerosol! Nu wou de koorts niet zakken en ben ik deze ochtend opnieuw naar de HA geweest. Nu blijkt het kind er ook nog een dubbele oorontsteking bij te hebben. Haar hoesten is er ook niet op verbeterd; ze begint nu te piepen. Buiten de koorts en 'nachts een paar keer wakker worden, heeft ze er weinig tot geen last van (gelukkig voor haar!).
Ze mag nu voor de rest van de week ook niet meer naar school. Ze heeft nu antibiotica gekregen en nu maar duimen dat de koorst zakt en het hoesten ook betert!

Dikke aan iedereen!
Liefs,
dommels

Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 23:44

Online Status
Hoi San,

Hoe is het met je? Hopelijk gaat het goed met je en heb je niet teveel last van kwaaltjes?

Dommels, Houdt moed. Wanneer mag je nu op gesprek komen?

Siske, Blij te horen dat de kleine het goed maakt en de achterstand volledig ingelopen heeft. Altijd lekker om te horen.

Kiara heeft vandaag haar eerste tandje doorgekregen. Ze weegt inmiddels ruim 6.5 kilo en is echt een heerlijke meid.

Met mij gaat het even iets minder. Heb enorme last van mijn rug en daar wordt nu onderzoek naar gedaan. Nu loop ik al 14 jaar met pijn enkel nu straalt het uit naar armen en benen. Voorlopig maar even foto's laten maken en aan de hand daarvan wordt er verder besloten hoe te handelen. Tot die tijd rust en geen gekke dingen doen dan moet het enigsinds mee vallen en zo niet dan hebben we medicatie gekregen om de ergste uren door te komen.

Nou ja ik ga lekker naar bed morgen vroeg op om sinterklaas binnen te gaan halen. We varen zoals elk jaar mee aan boord van een jacht om de pakjesboot te begeleiden bij de intocht. Gezellig maar wel slopend, maar de kids vinden het geweldig.

nou ja fijn weekend en tot snel.

liefs samantha

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 14:10

Hallo,

Dommels, moed houd hé. Nog enkele dagen en jullie mogen gaan voor het gesprek. Hopelijk komt alles vlug in orde met jullie.

San, hoe gaat het met je? Niet te veel last van misselijkheid ofzo?
Van harte gefeliciteerd met Mark zijn verjaardag. De tijd vliegt hé.

Volgende week donderdag moet ik terug gaan werken. Gelukkig is het maar 1 dag voor mijn eerste week maar toch. Hoe dichter het komt, hoe moeilijker ik het krijg. Traantjes zullen weer rijkelijk vloeien. Mattis en Nathan hebben allebei een verkoudheid. Mattis heeft sinds vanmorgen nu nog last van buikgriep ook. Voel me steeds zo machteloos als er iemand ziek is. Zou direct hun pijn en ongemak willen overnemen moest het gaan.
Nathan doet het ondertussen wel verder prima. Woog vorige week alweer 7kg en 65 cm. Volgens de kinderarts is zijn achterstand nu helemaal opgehaald wat natuurlijk wel fijn is om te horen.

Groetjes

Link naar deze reactie
10/11/2008 @ 16:11
sanlala

hey hallo meiden,

Dommels, natuurlijk gaat het jullie uiteindelijk lukken, ik hoop alleen dat dat uiteindelijk niet zo lang meer duurd.
Mark zijn verjaardag was superleuk, mark was helemaal afgedraaid, hij wist niet meer waar hij mee spelen moest, heeft 2 dagen geduurd voor hij weer een beetje normaal was hahahahahahahah.
Ik mag 24 november voor de echo naar de gynecoloog. Dat is al vrij snel toch.....met 8 weken al, herinner me van mark dat ik pas tussen de 11 en 12 weken heen mocht, maar tegenwoordig doen ze het al met 8 weken. Vind het helemaal niet erg hoor!

Nou ik ga weer snel wat doen want ben gewoon aan het werk.

XXX San

Link naar deze reactie
07/11/2008 @ 22:19
dommels

Hallo;

San, bedankt voor de bemoedigende woorden! Weet wel dat het ons ooit opnieuw lukt, maar af en toe wordt het eens ferm lastig, maar daar kan je wel over meepraten hé!
Hoop gewoon dat we tijdens de komende iui's zwanger worden, want weet niet of ik verdere stappen zie zitten.

Heb je al een datum waarop je op controle mag voor een echo? Hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten!

Fijn feestje gehad voor Marc z'n verjaardag? Hopelijk heeft hij ervan genoten!

Wij trekken een weekendje (tot en met dinsdag) naar zee! Even uitwaaien! Zal deugd doen!

Fijn weekend iedereen!
liefs,
dommels

Link naar deze reactie
03/11/2008 @ 21:56
sanlala

hey meiden,

Dommels, de moed niet verliezen meis, het is mij uiteindelijk ook gelukt, juist toen ik het absoluut niet verwachtte!!!!! De kans is klein, maar bij Stien was die kans ook klein en toen is het je ook gelukt. Groot leeftijdsverschil kan inderdaad een nadeel zijn, ook ik vind het leeftijdsverschil tussen deze en Mark eigenlijk te groot maar je hebt het niet voor het zeggen. Het leeftijdsverschil tussen Mark en Erik is namelijk ook veel te groot. Dat is niet altijd erg makkelijk hoor. Maar goed wie weet als ze ouder zijn dat het dan wel makkelijker is. Tussen deze en Mark zit straks 3 jaar en 8 maanden, en tussen Erik en deze kleine 8 jaar en 3 maanden, een behoorlijk verschil. Maar is niet erg.

Tegen de tijd dat Erik de deur uitgaat heb ik deze tenminste nog een tijdje lekker in huis hahahah zo kun je het ook zien toch??

Maak je over het leeftijdsverschil maar niet te druk, dat lost zichzelf ook wel weer op.

En ook voor jou gaat het gebeuren, ook jij zult zwanger raken, en misschien nog wel via de natuurlijke weg ook, is met stientje ook gebeurd!

Houd moed meisje, ik duim met je mee, kweet hoe verschrikkelijk moeilijk het is hoor!

Dikke knuf voor jou!

XXX San

Link naar deze reactie
03/11/2008 @ 21:41
dommels

Hallo!

San; hoe gaat het met je? Alles ok? Hoe voel je je?
Morgen Mark zijn verjaardag als ik me niet vergis! Een dikke proficiat alvast voor het baasje! Het gaat snel hé!

Nanna; geniet van jullie kleine ventje! Max...heel mooie naam trouwens! Sterk en flink baasje als hij zelf zijn bloedplaatjes heeft weten te verbeteren!

Loop de laatste dagen beetje lastig! Heb het er heel moeilijk mee dat het ons nog steeds niet is gelukt zwanger te worden. Ik weet dat ik de moed niet mag opgeven, maar dat is soms zo moeilijk. Ik probeer me voor te stellen hoe het zou zijn, moest er toch geen broertje of zusje komen voor ons kleine meid. Het lukt me niet. Kan het gewoon niet loslaten. Hebben nu nog 3 iui pogingen, maar weet niet of ik nog wel verder kan gaan. Ondertussen loopt ook het leeftijdsverschil elke maand weer op. Elk leeftijdsverschil zal wel zijn voor- en nadelen hebben, maar het spookt toch meer en meer door m'n hoofd.
Sorry, maar heb het effe moeilijk!

Dikke !
Liefs,
dommels

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 23:11

Online Status
San, hele dikke proficiat. Duim hier voor een perfecte zwangerschap zonder al te veel kwaaltjes. Je verdient het echt.

Dommels, binnenkort is het ook jouw beurt. Veel succes gewenst met je nieuwe gyn.

Met ons zoontje is alles dik in orde. Bij de bevalling woog hij 3196 en was hij 51 cm. Ik heb wel het vermoeden dat hij last heeft van reflux. Voor de rest slaapt hij al van dag 1 door. Zalig maar wel zielig als je hem dan midden in de nacht toch uit zijn warme bedje moet halen.
Van zijn syndroom heeft hij voorlopig geen last. Hij heeft wat problemen met zijn bloed gehad dat te dik was maar dat is nu goed. Ook maakte zijn beenmerg te weinig bloedplaatjes aan maar ook dat heeft hij zelf kunnen verbeteren. Het grootste probleem bij deze kindjes zijn hun hartjes waar ze veel afwijkingen aan kunnen hebben maar dit heeft hij niet en een mentale achterstand maar dat kan je nu natuurlijk nog niet inschatten. Deze week begint hij ook al met kiné voor zijn spiertjes te versterken.
Dat hij een speciaal kindje was wisten we pas bij zijn geboorte. Dit heeft hij op de echo's goed verstopt. Het was een enorme verrassing maar we zijn zo trots op ons ventje dat we dat er met liefde bijnemen en we stimuleren hem op alle mogelijke vlakken zo goed als we kunnen om hem een heel gelukkig leven te geven.

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 21:55

Online Status
Dommels,

Balen dat er nu een maand verloren gaat, maar probeer het van de zonnige kant te zien, je gaat nu weer een stapje verder in de hoop je droom waar te kunnen maken en uiteindelijk zal het het allemaal waard blijken te zijn.

Ik ga voor je duimen dat je nu ook heel snel mag volgen. Het is je in ieder geval van harte gegund.

liefs samantha

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 21:54

Online Status
He San,

Helemaal te gek. Ik dacht het al toen ik je berichten van de afgelopen dagen las maar dorst niets te zeggen. Maar inderdaad zoals dommels het al verwoordde Joepieeeeeeeeeeeee! Van harte gefeliciteerd en dat je maar een heerlijke zwangerschap mag hebben en lekker mag genieten.

GEFELICITEERD

Nu op naar een gezonde in 2009.

Liefs samantha

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 17:21
dommels

Hallo!

San; PROFICIAT!!!!!!! Ben zo blij voor je! Het is je zo van harte gegund! dat alles goed mag gaan!!
M'n hart maakte een sprongetje toen ik het zag!!
Hoop inderdaad dat ik snel bij jou in het lijstje mag staan!

Hier een ander verhaal...Maandag heeft mijn gyn me doorverwezen naar een fertiliteitsarts in Gent. Hij wou me eerst doorverwijzen naar de gyn van waar ik kwam, maar heb vriendelijk om iemand anders gevraagd. Voor hem speelde het geen rol als zijn patiëntes maar snel zwanger zijn!
Ik dus dinsdag gebeld voor een afspraak bij de nieuwe gyn. Nu moeten we daar eerst op intakegesprek (gewone gang van zaken daar in het ziekenhuis) en de eerste datum dat vrij was...19/11! Deze maand kunnen we dus op onze buik schrijven. Begrijp wel dat ze alles willen overlopen enzo, maar we moeten gewoon verder gaan met de iui en stappen niet over naar ivf ofzo. Was toch effe balen hoor!
Heb nu al een hele vragenlijst moeten invullen en voor het gesprek wordt 45' uitgetrokken. Heb op het Internet wat opgezocht en de reacties over de dokter bij wie ik een afspraak heb zijn heel positief, dus heb er wel vertrouwen in, maar die maand verloren, steekt toch wel een beetje!
Moest het effe kwijt!

San, nogmaals JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!

Liefs,
dommels

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 13:17

San, dikke proficiat zeg!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]