< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Hoe snel gaan jullie 's nachts naar je baby toe?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Hoe snel gaan jullie 's nachts naar je baby toe?
03/12/2008 @ 13:37

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoe snel gaan jullie 's nachts naar je baby toe?
Dag iedereen,

Mijn jongste is altijd al een moeilijke slaper geweest (mijn oudste daarentegen is een droom, wordt bijna nooit wakker 's nachts en als ze wakker wordt, valt ze vanzelf weer in slaap)

Onze jongste heeft ook een tut (oudste nooit nodig gehad), dus als ze 's nachts wakker werd, gingen we er eigenlijk altijd direct naartoe om het tutje terug te geven en ze terug in slaap te sussen. Vannacht was nogal hels , na half 2 was madam elk half uur weer wakker en op de duur lag ze zelfs nog te wenen als je nog naast haar bed stond. En van zodra we de kamer uitgingen begon ze zelfs te gillen.

Hééél af en toe gebeurt het dat ze een nachtje doorslaapt (op 5 maanden tijd zo'n 6 x denk ik).

Hebben we het haar te goed gewoon gemaakt. Zou ze al weten van: als ik roep, dan komen ze wel?

Groetjes, Mieke

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 13:47
Mama!!!

Wij hebben bewust nooit een tut gegeven om te gaan slapen
De reden hiervoor was vooral, dat wanneer ze tut kwijt zijn snachts, je ze terug in hun mond kan gaan stoppen
Dus dat deden we niet

Hier gaan we pas naar Anouk toe, als we horen dat het echt wel gemeend is en dat verschil horen we maar al te goed
Dus eigenlijk gaan we niet snel naar haar kamer toe
Dat merk je uiteindelijk wel vind ik, wanneer het echt hoeft

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 13:48
Valentijn

Onze dochter is van eind september en we laten haar snachts niet huilen. Ze huilt eigenlijk nooit voor niets want ze wil meestal dan gewoon drinken of haar tutje en soms aandacht. Ik heb haar max 3 keer door laten huilen en daar werd ze alleen maar overstuur van en dat vind ik gewoon niet nodig.
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 13:51
Neeltje

Online Status
Wij hebben een goede slpaer en als ze wakker wordt dan huilt ze nooit, ze rorpt eerder. Als dat 's nachts eens gebeurt (wat zelden is) dan sta ik dadelijk op voor haar tutje. Meestal slaapt ze dan weer goed verder.
Als het een moeilijke slaper is die vaak huilt is het natuurlijk anders.

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 14:18
Kacie

tja ... Keomi heeft de laaste nachten echt slecht geslapen en ik ben geneigd steeds langer te wachten om te zien of ze niet weer zelf in slaap kan vallen.
En omdat ik gewoon doodmoe ben en niet frisjes uit m'n bed spring voor haar om 2u30 - 4u - 5u30 - 6 u.
(de 'vroege shift' heeft papa gedaan, en die is ook 3x mogen lopen).

Heb al een paar keer gehad dat ik net uit m'n bed ben en ze weer stil is... dus ga nu een 5-tal min. wachten, tenzij ik hoor dat het gemeend is natuurlijk.
Als het honger is (dat weet ik +- aan het uur) dan ga ik haar meteen halen.

Als er echt geen beterschap in komt moeten we misschien overwegen haar eens te laten huilen 's nachts ...
wij geraken doodop zo - werken beide 3dagen per week en vanaf januari weer full-time, 'k zie er al tegenop

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 14:30
kellytje

hier is sinds een week of 2 ook geen doorslapen meer bij. ze heeft nog maar paar keer doorgeslapen, maar meestal word ze maar 1 keer wakker voor wat bv rond 3u. maar sinds week of 2 is ze gemiddeld 6x wakker, ik ben echt doodop. ik spring direct uit mijn bed als ik ze hoor, want laten wenen kan ik niet; ik heb nog 2 grote dat fris naar school moeten he. ik ben toch thuis overdag en kan mijn slaap redelijk inhalen.
volgens mij heeft ze al last van haar tandjes, zie een wit puntje doorsteken, al 2 weken rode, warme wangen, maar niet echt koorts, continue zeveren (geen bellen blazen), en met haar vuistje in de mond luid jammeren precies van de pijn. tis wa vroeg 4 maand, maar kan wel al he...

groetjes

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 15:04

Hallo,
Goeie vraag... ik zit met hetzelfde. Mijn zoon is ook een goeie vijf maand (een dag later geboren dan die van jou) en wordt nog zo goed als elke nacht wakker, meestal omdat hij nog wat honger heeft. Tot nu toe leg ik hem nog altijd aan (maar als ik volledig gestopt zal zijn met BV, zal dat ook gedaan zijn, dan wordt het een gedoe met flesjes:-()... in de hoop dat hij zo vlug in slaap valt. Meestal is dat ook zo , maar zeker niet altijd.
Wij gaan 't volgende proberen: als hij echt huilt, naar hem toe gaan, proberen sussen en terug weg... blijft hij huilen, af en toe gaan zien, hem laten weten dat we er zijn, maar hem niet oppakken of zo.
we zullen zien of dat werkt é... ik vind het ook zoeken zulle!
groetjes
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 15:24

Online Status Stuur bericht
ons meisje kwam ook meerdere keren 's nachts. Vanaf eergisteren kolf ik 3x per dag de bv af en geef het dan in flesjes, zodat ik weet hoeveel ze drinkt. De laatste fles om 22.00uur half bv half fv gedaan. Maud is nu maar 1x wakker geworden en begon jengelend te huilen en sliep binnen 10 minuten zelf weer in. Doordat ik nu afkolf weet ik dat ze overdag echt genoeg gedronken heeft en geen voeding meer nodig heeft 's nachts. Bovendien zorgt dat beetje flesvoeding net even voor een beetje langer voldaan gevoel.

Maud is nu veel tevredener overdag (wellicht dronk ze niet goed genoeg aan de borst?) en hopelijk blijft ze ook zo goed slapen 's nachts, want ik was het ook beu om er 2-6 keer uit te gaan 's nachts.

Misschien ook een idee voor jullie?

[Laatst gewijzigd door José de Jong - 03/12/2008 @ 15:25] - Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 20:03
mies

onze zoon is 16 mnd lang,snachts gekomen
ik heb m zo goed als nooit laten huilen,als hij huilde,was ik er gelijk,gaf m de borst,en 5 min later sliepen we weer verder!
ik heb m denk 1 ker in de 16 mnd 10 min laten huilen,maar werd er helemala nerveus van,

en zomaar van de 1 op andere dag(sinds een 5 wk nu)ligt hij 19:00 in bed,en de vlgd dag tegen 7:30 of later wordt hij pas weer wakker,geen borst meer,niet meer wakker worden,en als ie wakker wordt,ligt tie om zich heen te kijken of gata ff zitten(ik heb babyfoon met camara dus ik kan dat zien)en gata 10-30 min later weer slapen...

ik hou er niet van om ene kind te laten huilen,daan maar aandacht of een slokje mama...dan slaap ik sneller dan laten huilen,want dan lig ik toch wakker he,en me te irriteren,en de min te tellen!!

en ja,,op een gegeven monet werd t echt erger en erger,en moets ik er tussen 19:00 en 7:00 zeker 4 keer uit,,maar goed,dat is nu zomaar van 1 op andere dag afgelopen!!

en als ik een 2e kindje ooit mag krijgen,zou ik weer precies t zelfde doen..gewoon steeds naar toe,nu weet ik het gaat over,en bij de 1 sneller als bij de ander,me zoon heeft er 16 mnd over gedaan,en heb geen moment spijt,dat ik er steeds heen ben gegaan!!

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 21:05
kersje

Hoi,

mijn zoontje dronk tot een maand of negen 's nachts. Dan is hij zelf gestopt ermee en sliep door. Ik heb daar niets voor gedaan om hem dat te leren, behalve altijd aan de borst als hij wakker werd. Hij moest daarom niet eens huilen. Hij sliep bij ons op de kamer, en als hij wakker werd legde ik hem aan. Zo werd ik zelf niet volledig wakker, moest ik mijn bed niet uit, werd hij niet volledig wakker en sliepen we samen gewoon direct verder. Mijn man hoorde het niet eens. Als hij zelf begon door te slapen is hij pas op een andere kamer gaan slapen, in zijn eigen bedje.
Maar het is heel normaal, hoor, 's nachts drinken en wakker worden en zo. De kindjes op de leeftijd van vier of vijf maanden die dat niet doen zijn eerder uitzonderingen. Dat het in periodes gaat is ook typisch (regeldagen, een beetje ziekjes, ...), het gaat wel over.
Ik ben heel erg blij dat ik het zo gedaan heb, ik ga het nu zeker weer zo doen. Laten huilen vind ik niet te doen, dan zou ik pas niet slapen en moe zijn. Mijn zoontje is nu een heel erg goeie slaper, hij wordt enkel wakker 's nachts als hij ziek is of van tandjes. Anders slaapt hij altijd het klokje rond. Zijn bedje is een veilig plekje voor hem.

Groetjes,

Kersje

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 21:25
Petra

Mieke,

Ik weet niet of je op zo jonge leeftijd je kind een gewoonte kan aanleren.
Dit lijkt zo op onze situatie, hier ook de eerste slaapt ook heel goed, vind ook zelf haar tutje, bijna nooit moeten opstaan 's nachts.
Siska is heel anders, ze valt wel direct in slaap maar wordt verschillende keren 's nachts wakker. De ene keer 1 à 2 keer, maar deze laatste drie weken is het ongeveer 5 à 6 keer. Soms weten we het probleem (momenteel zijn tandje drie en vier erdoor gekomen), maar andere momenten is het raden naar het probleem, verkoudheid, hoestje, koorts of soms gewoon niets,...Dus je ziet hier is het al 9 maand aan de gang dat ik de nachten die ik heb doorgeslapen op een hand kan tellen.
Ik heb mijn twee dochters op dezelfde manier behandeld 's nachts, pas na een vijf min wenen gaan kijken en tutje geven, maar blijkbaar reageren ze er elk anders op.
Ik hoop dat ze er na een tijdje gaat uitgroeien en snel zelf haar tutje in het donker vind.

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 22:50

NIET!
Vanaf flesvoeding (8 weken) slaapt hij door.
Ik ben daarna niet 1 keer snachts naar hem toe gehoeven (en dat overdrijf ik niet).
Hij heeft zijn tut. Zo'n tutpop van de difrax...een vrij grote zachte doek met een hoofdje en een lange puntmuts. Hij is snel al gaan duimen met die tut (alleen in bed).
Hij zoekt geborgenheid bij dat ding en dat zorgt ervoor dat hij lekker doorslaapt. Hij gaat om 20.00 naar bed en normaal is hij rond 09.00 wakker (van het weekend was het zelfs 10.30, heel het schema in de war, maar hij zal het wel nodig hebben gehad).

Kooppie

Link naar deze reactie
05/12/2008 @ 14:46
Belle

Online Status Bekijk profiel
Wij staan 's nachts ook niet op om te gaan kijken.
Ons meisje slaapt al door van 6 weken (flesvoeding).
Ze gaat altijd rond 21u30 naar bed en huilt ze dan is het maar zo.
We hebben al gemerkt dat ze zo nu en dan haar 10 à 20 minuutjes huilen nodig heeft om in slaap te vallen.
Een tutje heeft ze van mij ook nooit gekregen en zo is ze het gewoon.
Als ze geen tutje heeft dan kan ze die ook niet verliezen 's nachts.

Het gebeurt nu dat ze soms om 5u wakker wordt maar dan neem ik ze gewoon bij mij in bed en krijgt ze wel haar tutje waarna ze direct weer in slaap valt. Dit gebeurt mss 1 keer per week.
Voor de rest slaapt ze gewoon door tot 7u/ 8u.
Ik ga zeker niet direct haar flesje geven als ze een kik geeft 's morgens.

Link naar deze reactie
06/12/2008 @ 21:10
Els296

Hier gaan we 's nachts ook bijna nooit kijken. Alléén als het echt 'huilen' is. Is bijna nooit... Hij slaapt door van als hij 2 weken was, maar omdat hij nogal licht was heb ik hem lang wakker gemaakt voor z'n nachtvoeding.
Nu slaapt hij van 19.30u à 20u tot 8.00 à 8.30u.
Super dus. Als hij 's nachts wakker wordt en zowat zeurt, laat ik hem doen tot hij terug in slaap valt. Als hij echt huilt ga ik kijken wat er is, aai ik over z'n bol en terug deurtje dicht en rustig laten doen.
Meestal is er iets onnozel, handje in de slaapzak, beentje uit de slaapzak,... En dan een aaitje en hij slaapt weer verder! Ik heb hem nog nooit 's nachts uit z'n bedje gehaald, want dat kennen ze zo snel...

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
07/12/2008 @ 12:30
Yvette*

Meiske slaapt bij ons op de kamer, maar als ze huilt voordat ik naar bed ga, ga ik altijd kijken. En ik pak haar altijd op. Om even te troosten, nog even wat drinken. Daarna valt ze meteen weer in slaap.

Ik lap wat dat betreft echt alle richtlijnen aan mijn laars, dit heb ik bij Robin ook gedaan. Ik vertrouw op mijn intuitie. Is ze aan het kraaien, dan ga ik niet. Dan kletst ze gewoon. Maar een beetje huilen, dan ga ik al. Als ze overstuur raakt krjg ik haar daarna helemaal niet meer in haar bed. Ik vind het niet nodig.

Ik las gisteren een mooie uitspraak:

"Papa,

Ik huil niet om je te pesten,
maar omdat ik je nodig heb".

Persoonlijk kan ik een kindje echt niet laten huilen, dan breek ik echt. Ik wil zelf ook niet ontweken worden als ik huil, dus doe ik het bij mijn kindjes ook niet.

xxx

Link naar deze reactie
08/12/2008 @ 12:04
petra

Vic wilde een maandje geleden geen tut meer, smeet hem telkens weg. Daar zijn we dus vanaf ! En ik moet 's nachts nog zelden opstaan om hem te sussen, gebeurd nog wel eens, maar toen hij zijn speentje nog had was het soms echt tot 5x per nacht om dat ding terug te steken omdat hij hem niet vond !
Ik ben een gelukkig mens !

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]