< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Miskraam op bijna 12 weken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Miskraam op bijna 12 weken
03/12/2008 @ 11:05
Vanessa

Online Status Bekijk profiel
We hebben zondag een miskraam te verwerken gekregen. Maandag zou ik 12 weken geweest zijn.
We hadden zondagmorgen nog sex gehad en ik had een beetje bloedverlies gehad, ik dacht dat we iets te hevig geweest waren Maar het bloedverlies werd heviger net zoals ik mijn regels zou krijgen en we zijn onmiddellijk naar de spoed geweest. Daar heb ik een uitwendige en inwendige echo gekregen. Met de uitwendige echo konden ze niets zien. Met de inwendige echo zagen ze ons kindje zitten, het was zo groot als op 7 weken. Het hartje klopte niet meer. Of het nu gestorven is op 7 weken of op 12 weken weten ze niet. Ik heb 4 pilletjes ingestopt gekregen om het te laten afkomen. Dit is dan ook gebeurd en we moesten de volgende dag terug naar de gyne gaan om te kijken of alles wel weg was. Nu was er nog een klein stukje blijven zitten. Ze gaan een week afwachten of het zo zou komen. De gyne denkt van wel.
Nu moeten we afwachten wanneer ik terug mijn regels zou krijgen en dan met de pil beginnen voor 1 cyclus en dan mogen we terug proberen om zwanger te worden.
Ik hoop dat alles zo snel mogelijk achter de rug ga zijn.
Ik vraag me af hoe lang ik moet wachten tot de bloeding van de miskraam achter de rug is en hoe lang ik moet wachten wanneer mijn regels er terug doorkomen. En hoe lang we moeten wachten wanneer we terug in blijde verwachting zijn. (ik weet dit is bij elke vrouw anders maar ik kan niet wachten)
Zowel mijn vriend als ik willen zo snel mogelijk weer zwanger worden. We gaan er alles aan doen.
Aan de andere kant ben ik ook weer bang dat ik terug hetzelfde ga meemaken. Ik heb gelezen op het net 1 maal een miskraam gehad dat meer kans hebt in de toekomst om nog een miskraam te hebben.

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 13:15
Davina

Hallo,
Ik wil je veel sterkte wensen. Ik zou zeggen: neem de tijd om te rouwen. (weet dat je dit nu niet wil horen)
Ikzelf heb een miskraam gehad op 3 nov. Ik was 12w en 3d zwanger. Jou vragen komen een beetje overeen met die van mij.
Nu het is echt voor iedere vrouw anders en dat maakt het moeilijk.
Ikzelf heb nog steeds mijn maandstonden niet gehad. (Heb nog steeds het zwangerschapshormoon en prolactine in m'n bloed)
Ik heb 3 weken bloedverlies gehad. Maar ik heb wel een curretage gehad. Mijn kindje kwam niet af.
Je volgt best de raad van je gync op. Ik heb wel gelezen dat de pil nemen je herstelling versnelt.
Nogmaals veel sterkte,
Davina

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 14:02
akiki (op pc werk)

Hoi,
Het spijt me dat je dit verlies moet meemaken.
Ik wil je wel even zeggen: het is niet omdat je een miskraam hebt meegemaakt, dat je daarom ook meer risico hebt op een volgende miskraam! Bij elke zwangerschap apart is de kans op een miskraam 1/5 tot 1/10 (afh van het onderzoek...), en de kans op een miskraam neemt af naarmate je verder in je zwangerschap bent. Alleen als een miskraam een paar keer erg vroeg misloopt, is de kans groter dat je nog es een vroege miskraam meemaakt, omdat het dan kan liggen aan een moeilijke innesteling.
Neem alle tijd om dit verlies te verwerken. Praat erover, houd je verdriet niet voor jezelf.
Knuffel,
Akiki
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 15:00

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,
ik heb jammer genoeg 2 weken geleden hetzelfde meegemaakt.
Heb ook 4 tabletten gekregen en zo ook het vruchtje zien afkomen...
Ben gisteren naar de gyn geweest en zij vertelde me dat hcg in je bloed blijft zitten tot 14 dagen nadat het laatste stukje is afgekomen.

Ook bij mij is er nog een klein stukje vruchtzak achtergebleven,maar de gyn vertelde dat het allemaal nog meekomt de volgende keer dat je je regels hebt.

Ik heb de tabletten vorige vrijdag gebruikt en heb nog steeds bloed-bruinverlies.
Volgens de gyn zou ik binnen een 3 a 4 weken mijn maandstonden moeten krijgen,maar het kan ook vroeger zijn. In deze maand moeten we dus proberen niet zwanger te raken.

Hopelijk wordt 2009 voor ieder van ons een vruchtbaar jaar....

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 19:16
Davina

Oei, nu maken jullie mij toch een beetje ongerust. Ik heb nog steeds hcg in mijn bloed. Ik denk dat het ook afhangt van de tijd dat je al zwanger was. Het gaat niet in één keer weg. Dus als je bijna 12 w bent duurt het langer dan bij 7w.
Ga morgen naar gync. Ik zal het eens vragen dan laat ik het jullie weten.
Gr Davina
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 21:13
Vanessa

Dank iedereen voor de reactie. Het is echt een steun voor me!
Ik hoop dat de bloeding rap voorbij is en als ik voor de echo ga dat alles weg is. Zo kunnen we een nieuwe start nemen.
Ik hoop ook dat ik rap mijn regels krijg en rap terug zwanger ben.
Aan iedereen bedankt en hopelijk wordt het voor ieder van ons een mooi en vruchtbaar 2009!

nathalie hoe heb je je banner aangepast? Ik moet de mijne ook aanpassen, maar ik weet niet hoe. Heb al veel geprobeerd maar het lukt niet.

Groetjes
Vanessa

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 21:34

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi vanessa, heb ook even aan het puzzelen geweest...
ik geloof dat het me gelukt was nadat ik een kindje had bijgevoegd, anders lukt het niet...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]