< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » controle in UZleuven

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
controle in UZleuven
03/12/2008 @ 10:41
wiske

Online Status Stuur bericht
Ik moet vrijdag voor de eerste keer op controle in UZleuven (8 weken). Zouden ze dan controleren of er een hartje klopt? Ik weet dat ze niet standaard een echo doen, maar zouden ze dat niet nakijken? Het zou me toch geruststellen!!

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 11:15
zonneke

Online Status Bekijk profiel
Wat doen ze dan anders ter controle als dat niet standaard gedaan wordt? Moesten ze het toch niet doen dan moet je het gewoon vragen:)

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 15:18

jawel hoor ze doen meteen een echo ;-) normaal doen ze een echo op 8w, 12w, 20w, 26w, 30w. Je kan ook gewoon op consultatie gaan bij de gynaecologe. Maar als je een afspraak maakt op gasthuisberg moet je er wel achter vragen op een afspraak te maken op dienst echo...per afspraak wordt dan bekeken wanneer de volgende is... als er een probleem is of je bent te ongrust, mag je altijd naar spoed gaan...

groetjes

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 15:24
wiske

Ik heb enkel een afspraak bij de gyne gemaakt. Ik ga het allessinds toch vragen. Op hun website staat niet dat ze een echo doen, enkel de grootte van de baarmoeder voelen.

Bij mijn vorige zwangerschappen ging ik altijd naar de huisarts, en die deed dat uiteraard niet. Vandaar dat ik het nu niet zo goed weet.

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 20:43
libel

Awel, als ze vragen hoe ver je bent, dan zeg je dat je dat niet weet.
Als ze vragen wanneer je laatste keer ongesteld was, zeg je ook datje het niet weet.
Hou je van den domme en dan gaan ze een echomachine halen hoor om de lengte van zwangerschap te checken.
Ik heb dat bij eerste zwangerschap ook gedaan, in Leuven.
beetje liegen om je beebje toch te knn zien... moedergevoel haha

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 09:23

zeer goed idee inderdaad :)

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 14:08
Nata

Mijn eerste afspraak op 8 weken in Gasthuisberg was ook enkel bij de gyné, maar ze hebben daar van die kleine echotoestelletjes waar ze de eerste keer een inwendige mini echo mee doen om te kijken hoe ver je bent. Dat was bij de vorige en deze zwangerschap zo.

In gasthuisberg doen ze enkel de drie 'verplichte' echo's: 12, 20 en 32 weken. Ze zijn er daar heel streng op en geven enkel extra echo's in geval van twijfels of problemen.

Tijdens de gewone controles luisteren ze ook wel standaard naar het hartje hoor.

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 16:21
zonneke

wist niet dat er ook zo een manier van werken is.

ik weet wel dat je drie echos terug betaald krijgt ofzo iets de rest krijg je dan een deel terug betaald van t ziekkenkas.

maar ik heb altijd al vanaf 8weken zwangerschap om de maand een echo gehad verder niks inwendig onderzoek ofzo.

Dit is wel bij de privepraktijk van de gyn die aangesloten is bij het ziekenhuis waar ik ga bevallen.

zo te zien zijn er dus toch verschillen in.

Link naar deze reactie
05/12/2008 @ 12:25
libel

De gyné waar ik ga sinds vorige zwangerschap maakt ook altijd een echo. Dat is heel geruststellend en ook leuk voor de papa!
Je ziet ook mooi de evoluties. In Leuven hebben ze daar de tijd niet voor vrees ik...

Link naar deze reactie
05/12/2008 @ 14:47
wiske

Hallo,

ik kom net van het UZ. Ik heb gezegd dat ik een onregelmatige cyclus heb (hetgeen ook zo is) en vervolgens hebben ze een echo gedaan. Het leek mij niet standaard, maar ik heb er niet voor moeten "zagen". Alles was trouwens prima in orde

Link naar deze reactie
08/12/2008 @ 17:34
libel

@ wiske: leuk dat alles goed is! En toch goed dat je een echo kreeg!
een leuke gewenst!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]