< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » tweede keer stuitje - zoooo teleurgesteld...

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
tweede keer stuitje - zoooo teleurgesteld...
03/12/2008 @ 09:04
ano

Mijn eerste kindje heeft altijd in stuit gelegen en is nooit gedraaid. Ik ben dan ook bevallen met geplande ks. Ik was teleurgesteld, maar vond het nog niet zo erg, omdat er toch nog kindjes zouden volgen.
Nu ben ik 25 weken zwanger van mijn 2de. Die lag vorige keer goed, maar nu dus weer in stuit. De gyn zei wel dat ie nog alle kans op draaien had, maar ik vrees nu weer dat dat niet gaat gebeuren. De gyn meldde ook al dat als dit nu weer een stuitje blijft, dat hij dan eens moet gaan kijken of er niets mis is met mijn baarmoeder of bekken...
Ik ben er echt van onder de voet, want ik zie mezelf weer afstevenen op een ks, met veel pijn en trage recup, met bv die niet wil lukken (deels door de ongemakken van de ks), met een kraamtijd waar ik niet van kan genieten omdat ik de eerste dagen amper zelf iets kan doen. Ik wilde zo graag deze keer meteen alles zelf doen, niet afhankelijk zijn van een man die ook nog al de rest moet regelen en ook alles geven voor de bv en nu zie ik dat in het water vallen. En dat valt me zo erg tegen.
Anderzijds was alles in orde met mijn babietje en ik weet dat dat het belangrijkst is en daar ben ik ook heel dankbaar voor, maar ik kan er niet aan doen...
Heeft iemand dit nog voorgehad? Tips? Opstekertjes?
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 09:17
Michelleke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey ano,
Ik had ook twee koppige kindjes die maar niet wouden draaien... dus ook twee keer keizersnede. Van de eerste heb ik ENORM afgezien, echt 6 maanden eer ik mezelf weer de oude voelde. En idd niet genieten van de kraamtijd, veel pijn, niks zelf kunnen doen.
MAAR bij de tweede voelde ik me helemaal niet hetzelfde, ik kon na een paar dagen prima uit bed, zonder probleem mezelf wassen, aankleden,... en voor de baby zorgen. Alles ging veel beter de tweede keer dus ik hoop voor jou ook.
Bij mij is de stuitligging te wijten aan een tweehoornige baarmoeder. De beebjes hebben de plaats niet om te draaien en zoeken altijd de wijdste kant op met hun hoofd. Bij mij is dat dus bovenaan...

Veel succes en laat je niet ontmoedigen. Blijf het positief bekijken, als het zo moet is het teken dat het zo moest zijn...

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 13:00
ano

Dankjewel voor je reactie. Ik begin me er al bij neer te leggen ;-) Fijn om te horen wel dat voor jou de tweede keer makkelijker herstellen was. Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat zijn!
Bij mij zit er tussen de 2 bevallingen evenwel minder dan 20 maanden, ik weet niet of dit effect heeft op het herstel van de 2de.
Wat ik ook jammer vind is dat bij veel gyns na 2 keizersnedes er sowieso geen gewone bevalling meer in zit. Dus eventuele latere kindjes worden hoe dan ook met ks gehaald. Deze keer is dus mijn laatste kans op een natuurlijke bevalling en ik hoop zo dat ie nog draait :-)
Maar goed, als ie er gezond uitkomt, is het uiteraard altijd goed, hoe jammer ook voor de mama...
Nog iemand ervaringen met 2 ks?
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 14:14
Draakje

hey,

geen ervaring met ks hier, maar onze jongen is vorige keer wel pas gedraaid op 34w. Lag daarvoor steeds in stuit. dus misschien komt het nog wel goed!
Weet niet of het geholpen heeft, maar heb een ganse maand op handen en knieën gaan zitten met m'n poep de lucht in voor een 15 minuten. Wat een mens al niet doet.

veel succes nog!
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 14:15
Michelleke

Draakje moet een leuk zicht geweest zijn

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 15:44
Mirjam

Hey

Ano, hier ook 2e keizersnede, maar dan wel omdat m'n bekken te smal zijn. Ik weet dan ook al sinds m'n nacontrole met onze lucas dat ik altijd met keizersnede moet bevallen dus ik heb me goed kunnen voorbereiden.
Michelleke, ik hoop dat ik deze keer ook sneller herstel dan de vorige keer, naar het schijnt is een geplande keizersnede minder pijnlijk dan een ongeplande dus er is hoop he.
Ik hoop voor je dat je kleintje nog draait.

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 15:58
Binna

Online Status
Mijn eerste was ook een stuit, dus KS.
Ik had het geluk ik was na 2 dagen al springlevend, kindje en mezelf wassen, trappen doen... kortom voelde me prima.
Alleen lachen, niezen en hoesten was geen pretje.
Bij mijn 2 e zoontje,hij lag goed en draaide terug in stuit op 27 weken, helemaal op het einde toch nog juiste positie gevonden.
Nu ik heb tranen gelaten omdat ik vreesde voor terug een KS.
MAAR, denk dat ik tranen ga laten als er een derde komt en ik terug gewoon moet bevallen !!!
Sorry meiden maar dat was zo een hevige bevalling... pff , dat hoeft voor mij niet meer hoor.
Geef me maar terug een KS dan !
Natuurlijk iedere bevalling is anders en wie weet, valt het de derde keer bij mij wel mee.
Hoop voor jou dat je toch ook een natuurlijke bevalling kan meemaken, en dat het niet zo een tegenvaller wordt zoals bij mij.

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 12:25
Mieke

Hey Binna,

Ligging op 25 weken zegt echt nog niets hoor! Jouw kindje heeft nog tijd en ruimte genoeg om te gaan draaien. Dus nog niet panikeren, wie weet ziet alles er bij de volgende controle heel anders uit!

Succes,
Mieke
Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 14:10
ano

Ja, ik weet het eigenlijk wel, dus nu probeer ik gewoon nog te hopen dat ie draait. Maar bij de eerste zei men dat ook altijd en die lag bij geen enkele controle goed, vandaar mijn reactie...
Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 14:29
Ilse

hoi hoi

Heb geen ervaring met een ks
Maar ze dachten wel tegen het eind aan dat Jamie in stuit lag. Moest in het ziekenhuis gecontroleerd worden en als dat zo was moest het gedraaid worden (via duwen op me buik..) denk dat ik dan liever een ks heb dan dat gedraai of een gewone bevalling terwijl kind in stuit ligt. Lijkt me erg pijnlijk...

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 15:23
Mieke

Hoi Ano (sorry, heb je in mijn vorige reactie Binna genoemd zie ik nu. Noem het maar zwangerschapsdementie !),

Bij mijn vorige zwangerschap lag ons kindje ook in stuit op 36-37 weken. Toen heeft de gynaecoloog hem alsnog weten te draaien in het ziekenhuis. Dit geeft een 50-50% kans van slagen. Geeft dat idee je misschien een beetje meer rust? Ik zou het overigens wel altijd in het ziekenhuis laten doen (hoewel ik weet dat ook verloskundigen het uitvoeren). Bij de gyn doen ze vooraf en naderhand nog onderzoeken naar de gezondheid van het kindje. Er is namelijk een -kleine- kans dat het kindje het benauwd krijgt na een draaiing en de bevalling direct begint/opgewekt moet worden. Ook dat is overigens niet rampzalig, want tegen die tijd ben je zo ver dat je kindje over het algemeen prima buiten je buik kan overleven.

Sterkte met alles (en ik hoop nog steeds voor jou dat het alsnog goed komt hoor )!

Mieke
Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 15:29

Ach ja ik ga er gewoon al vanuit dat de 2e een stuit zal zijn. heeft dikwijls met een afwijking te maken van de baarmoedervorm.
Kunnen ze niet op echo zien.

Ik wil liever zo bevallen maar uiteindelijk hoef je niet af te zien uren ervoor. Ik bekijk het zo. Wat erachter komt zijn zorgen voor dan :-)

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 15:34

Hallo Ano, ik begrijp je gevoelens volledig. Van ons zoontje ben ik gewoon bevallen.
Ons dochtertje lag op 35 weken ineens in stuit en i kwas er echt het hart van in, heb tranen met tuiten geweend. Ik zag een KS echt helemaal niet zitten, vooral dan omdat je bij de bevalling zelf neit zo betrokken bent en zo en dat je de eerste dagen je kindje niet kan verzorgen. En ook het idee dat het kindje de eerste nacht dan in de couveuse moest (is toch meestal zo bij KS).
De gyn had een draaiing geprobeerd maar voelde al meteen dat het niet zou lukken en is gestopt.
Dan ben ik op het net gaan zoeken hoe ik het kindje nog zou kunnen laten draaien. Zo ben ik bij een accupuncturist terecht gekomen die moxatherapie toepast bij vrouwen wiens kindje in stuit ligt.
De therapie is heel onschuldig en moet je 1 keer laten doen en kan je vervolgens gewoon thuis verderzetten.
Al meteen vanaf de eerste dag voelde ik dat ons dochtertje veel actiever was en precies probeerde te draaien. De accupuncturist had mij wel gezegd dat ik al wat ver was en mijn slaagkansen daardoor kleiner waren maar dat ik wel een grote kans had de de gyn ze gemakkelijk zou kunnen draaien.
De week erna lag ze nog steeds in stuit, dus had ik de gyn gevraagd of hij nog een poging wilde doen om haar te draaien en nog geen 10sec later lag ze goed! Het gign echt heel makkelijk.

Of dat alles nu door die moxa kwam of niet, zullen we natuurlijk noot weten maar ik heb wel een prachtige natuurlijke bevalling gehad! en als nummertje 3 (die wel nog moet gemaakt worden ) in stuit ligt doe ik meteen terug moxatherapie!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]