Hey dames!
Ik weet dat er topics zijn zoals 'dag en nacht wisselen' en 'in eigen bed slapen', maar mijn probleem is een combinatie van de twee en ik heb nog geen oplossingen gelezen, dus plaats toch even een eigen topic.
Het probleem ligt hem vooral 's nachts.
Mijn dochtertje is 4 weken oud en krijgt borstvoeding.
Overdag om de 2 à 3 uur en tussendoor slaapt ze prima. Er is wel maar 1 manier om haar thuis in slaap te krijgen, en dat is in de draagdoek. (auto helpt ook) Dus na haar eten gaat ze in de draagdoek en slaapt ze (meestal zonder lastig doen) na een kwartiertje al in. (Soms een half uur) Als ik denk dat ze vast genoeg slaapt, probeer ik haar in haar bedje te leggen, wat meestal wel werkt. Soms schiet ze terug wakker en moet ik haar terug in de draagdoek leggen tot ze weer slaapt.
's Nachts wordt ze om de 3 à 4 uur wakker om te eten. Maar het in slaap brengen met de draagdoek helpt helemaal NIET! Ze wordt er alleen maar hysterisch van. De enige manier om haar 's nachts in slaap te krijgen, is ze aan de borst te laten liggen. Zelfs een tut helpt niet. Dit is om 2 redenen een probleem. Op die manier moet ze bij mij in bed liggen, wat ik liever niet zou hebben uit schrik een keer op haar te gaan liggen. En mijn tepels zien er wel van af. Ik heb al last gehad van kloven en door dat gesabbel van haar 's nachts blijven ze erg gevoelig.
Ik heb al verschillende keren geprobeerd om haar van de borst te halen 's nachts met serieus gekrijs tot gevolg. Haar in haar eigen bedje leggen helpt niet, tut helpt niet, draagdoek helpt niet.
Hebben jullie tips om dit probleem op te lossen?
Bedankt,
Ikke