< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Nachtprobleem (bed, bv, slapen)

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Nachtprobleem (bed, bv, slapen)
02/12/2008 @ 22:19
Ikke

Online Status Stuur bericht
Hey dames!

Ik weet dat er topics zijn zoals 'dag en nacht wisselen' en 'in eigen bed slapen', maar mijn probleem is een combinatie van de twee en ik heb nog geen oplossingen gelezen, dus plaats toch even een eigen topic.

Het probleem ligt hem vooral 's nachts.

Mijn dochtertje is 4 weken oud en krijgt borstvoeding.
Overdag om de 2 à 3 uur en tussendoor slaapt ze prima. Er is wel maar 1 manier om haar thuis in slaap te krijgen, en dat is in de draagdoek. (auto helpt ook) Dus na haar eten gaat ze in de draagdoek en slaapt ze (meestal zonder lastig doen) na een kwartiertje al in. (Soms een half uur) Als ik denk dat ze vast genoeg slaapt, probeer ik haar in haar bedje te leggen, wat meestal wel werkt. Soms schiet ze terug wakker en moet ik haar terug in de draagdoek leggen tot ze weer slaapt.

's Nachts wordt ze om de 3 à 4 uur wakker om te eten. Maar het in slaap brengen met de draagdoek helpt helemaal NIET! Ze wordt er alleen maar hysterisch van. De enige manier om haar 's nachts in slaap te krijgen, is ze aan de borst te laten liggen. Zelfs een tut helpt niet. Dit is om 2 redenen een probleem. Op die manier moet ze bij mij in bed liggen, wat ik liever niet zou hebben uit schrik een keer op haar te gaan liggen. En mijn tepels zien er wel van af. Ik heb al last gehad van kloven en door dat gesabbel van haar 's nachts blijven ze erg gevoelig.

Ik heb al verschillende keren geprobeerd om haar van de borst te halen 's nachts met serieus gekrijs tot gevolg. Haar in haar eigen bedje leggen helpt niet, tut helpt niet, draagdoek helpt niet.

Hebben jullie tips om dit probleem op te lossen?
Bedankt,
Ikke

[Laatst gewijzigd door Ikke - 02/12/2008 @ 22:20] - Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 10:26
Debby

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Misschien ga ik nu ook wel commentaar krijgen, maar ik kan alleen maar zeggen wat bij ons hielp.
Liam was een buikslapertje, overal wordt gezegd dat een baby op de rug moet slapen, maar Liam sliep zoveel beter op zijn buik. Dus overdag in zijn park lieten we hem lekker op zijn buik slapen, dan was er altijd wel iemand in de buurt. 's Nachts sliep hij wel mooi op zijn rug, zonder tegenpruttelen of wat dan ook.

Het lijkt me gewoon niet handig om telkens die draagdoek erbij te moeten nemen. Misschien kun je eens proberen om jouw kindje op de buik te laten slapen overdag? En voor 's avonds lekker induffelen met een slaapzakje, dat hebben we vanaf dag 1 gedaan. Of misschien proberen inbakeren? Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik heb er wel al veel goeds over gehoord.

Hopelijk gaat het snel beter!

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 21:18
kersje

Op je pinkje laten sabbelen? In plaats van je tepel? Dat is misschien wat warmer of zo dan een tutje (mijn zoontje moest ook nooit een tut)?

Ik heb niet echt tips, die van mij viel in slaap aan de borst. Ik liet hem wel niet volledig wakker worden, als hij begon te draaien en te smakken legde ik hem direct aan. Dan sliep hij gewoon verder en viel in slaap aan de borst, zodanig dat ik hem kon wegleggen. Laat je je kindje helemaal wakker worden (tot ze huilt of zo?)? Overdag sliep hij ook vaak in de draagdoek, het is inderdaad voorzichtig zijn als je die kleine in de wieg wil leggen dan. Ik had ook een babyhangmatje, daarin sliep hij ook. Dat is misschien een mogelijkheid voor overdag. Dat wiegt ook, he, en hij sliep echt in no time in dat ding. Heel handig!
Ivm je schrik van op de baby te rollen, kan je altijd een cosleeper of zo aanschaffen (of zelf fabriceren). Dan liggen ze dichtbij, maar niet in je bed zelf. Ik denk niet dat je schrik moet hebben om op je kindje te rollen maar je deken of kussen kan misschien wel verstikken of zo. Dat is wel opletten.

Hopelijk voelt ze zich snel genoeg veilig zonder tepel de hele nacht,

groetjes,

Kersje

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 08:48
saar

en op de zij leggen?
mijn dochtertje had het ook erg snachts om weer in slaap te vallen totdat ik haar op haar zij heb gelegd, wel met zo een kussentje tegen het omrollen

nu slaapt ze veel sneller in
overdag ligt ze ook veel op haar zij in haar parkje of op haar buik, ze ligt gewoon niet graag op haar rug
nu is het snachts soms nog moeilijk, maar dat ligtdan eerder aan krampjes

het proberen waard misschien?

succes

Link naar deze reactie
05/12/2008 @ 16:19
Lisa

je kan eens proberen haar in te bakeren in haar bedje ? (als je dat nog niet doet)
dat hielp hier geweldig.

Valt ze dan nooit in slaap aan de borst ?
Elias wel en die kan je dan na een tijdje zo wegleggen (helemaal ko dan :)

Verder is het niet zo dat ze last heeft van boertjes of de hik of zo?

Het lijkt me dat ze in slaap moet vallen in de draagdoek of aan de borst omdat ze zich daar geborgen en veilig voelt.
Hoe slaapt ze nu in haar bedje? Misschien vindt ze het wat te koud of te ruim of zo? Of inderdaad een andere houding proberen?

Zoeken en testen tot je het gevonden hebt dus
Succes hoor !

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]