< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » Wie ook een tweeling voor mei of juni 2009?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
Wie ook een tweeling voor mei of juni 2009?
02/12/2008 @ 18:29
Leentje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen!

Mijn man en ik zijn (met een beetje hulp van ICSI) eindelijk zwanger, en tot ons groot plezier is het meteen een tweeling... wie is er nu ook zwanger van een tweeling en wil ervaringen delen? Ik vind dat er zelfs van in het prille begin toch een paar verschillen zijn met een éénlingzwangerschap, en die worden waarschijnlijk binnenkort (letterlijk) groter...

Groetjes,
Leentje

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 22:15
jeske

Online Status Stuur bericht
mijn tweeling is nu 7 weken oud. zo'n schatjes, al is het even wennen want zo'n 2 kleine baby's vergt toch wat werk maar ik heb me banger laten maken dan nodig. Lichamelijk heb ik veel verschillen gemerkt.
ik kon er niet echt van genieten want bij mij zijn ze natuurlijk gekomen en das toch effe verschieten dan. Ik had de pech vaneen paar keer naar het ziekenhuis te moeten gaan en daar dan ook te blijven en opt laatste kon ik echt niet meer. mijn voeten zaten vol water en ik was pompaf. Ze zijn 3weken te vroeg gekomen maar alles was in orde.
mijn jongen woog 2700g en mijn meisje 2020g. Zij moest wwel even blijven. maar nu liggen ze vrolijk in hun park. Ben heel fier op mijn kindjes en ook op mezelf want zo 2 baby's in een keer je moet het maar doen he! Ik wens je veel sterkte en een leuke zwangerschap, geniet ervan! Proficiat voor jou en je man.
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 11:24
nellie

hey!

Ik ben nu ruim 5 weken zwanger, maar over 3 weken heb ik pas een afspraak met de gyne.
Mijn man is er rotsvast van overtuigd dat het een tweeling zal zijn, en ik heb ook zo'n voorgevoel. Maar het gaat dan ook alleen om een gevoel.
Kweet niet wat ik ermee aan moet. Tzou zeker welkom zijn!

Gisteren had ik een gesprek met mijn directeur omdat ik hem moest melden dat ik zwanger ben. 1 van de eerste dingen die hij zei was:
"Misschien is het wel een tweeling..."
Ik had toen wel even een binnenpretje.

Is er een manier waarop je het kan weten vóórdat je een echo laat doen?
Waarschijnlijk niet, maar ik zou het zo graag weten!!!

Hihi, sorry.
Kben gewoon zo blij. Na 2 jaar proberen eindelijk zwanger.

De kans is misschien groter doordat er op mijn rechter eierstok een cyste zit. Die eierstok werkt dus niet helemaal zoals het zou moeten.
Misschien heeft ie deze keer per ongeluk 2 eitjes losgelaten????

groetjes x

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 17:06
Leentje

Dag Jeske en Nellie!

Jeske, schitterend dat je het allemaal natuurlijk hebt kunnen doen, de kans dat tweelingen een lager geboortegewicht hebben is wel een bangmaker vind ik zelf, hoe lang zijn ze in het hospitaal moeten blijven?
De mensen zeggen idd meteen als je vertelt dat je een tweeling verwacht 'oeioei, da's wel veel werk', maar denk dat het ook absoluut grote voordelen heeft, ze zijn nooit alleen en hebben toch een speciale band, en bovendien ben je na een tijdje ook uit de pampers en dan is het hetzelfde of je twee kindjes hebt van verschillende leeftijd. Laat maar regelmatig horen hoe het er mee gaat, dan kan ik mij al wat voorbereiden. Nog een vraagje : tot hoe lang ben jij kunnen blijven werken?
Nellie, ik wens het je echt toe, het is toch wel een beetje speciaal... ik had ook een voorgevoel, maar dat kwam omdat ze bij mij twee cryo-embryo's hadden teruggezet en de kans op een tweeling dus zeker bestond. Ik vond dat ik snel erg misselijk was, en ook dat de HCG-waarde al snel hoog lag, maar het kan pas echt bevestigd worden op de echo. Laat zeker iets weten, wat het ook wordt!

Groetjes
Leentje

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 09:30

Proficiat dames met de zwangerschap!
Nellie, der zijn TOTAAAAL geen manieren om te merken dat je zw bent van een tweeling...
Leentje, het enige verschil dat ik had met de zw vd tweeling ih begin was dat ik véééél beter was dan van Tyson. Ook begon je sneller m'n buik te zien maar dat is danweer normaal voor een 2e zwschap. Ook voelde ik ze sneller maar (ja weer een maar) een vriendin van mij is zw van één en die voelde haar beeb ook sneller dan het eerste.. dusja.. kweet ni wat er ih begin anders aan is. Hoe dan ook, genietuuuuuuuuuuun want op het einde toe zul je wel veel blazen en verzuchten!

Laat jullie zeker nie afschrikken van het commentaar (oeioei veeel werk) da's totaal geen waar! natuurlijk moet je dubbel werk doen iedere keer, maar iemand met 2 kids kort op elkaar geboren die heeft ook het dubbele werk.
Laat wel iemand komen helpen ih begin. één baby erbij is al zoeken laat staan dat je er 2 plots bij hebt.
Alé wou gewoon s reagern.

[Laatst gewijzigd door olijfje - 04/12/2008 @ 09:31] - Link naar deze reactie
05/12/2008 @ 11:55
Darsje

Hier ook een zomer tweeling maar dan voor mij in juli.

Bij mij hebben 2 eierstokken hun werk gedaan (terwijl er 1 eierstok weigerde toen we voor Kyan probeerde)

Kan even niet zo veel typen want mijn zoontje eet mij op dit moment op

Fijne zwangerschap!

Link naar deze reactie
21/12/2008 @ 14:24
kama

Hallo, hier wordt ook een tweeling (eeneiig) verwacht op 26/6. Het was wel verschieten toen we bij de eerste echo op 12 weken te horen kregen dat het er twee waren! We hebben nl al een zoontje van 2 jaar 4 maanden die niet altijd even gemakkelijk is... Maar we zijn er wel blij mee!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]