< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » baby wisselt dag en nacht

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
baby wisselt dag en nacht
02/12/2008 @ 17:20
leentje

Online Status Bekijk profiel
hallo,

Onze dochter is bijna drie weken. Ze slaapt prima ... overdag en is zo goed als de hele nacht wakker om te eten (bv) en om rond te kijken. Vanaf wanneer kan je hen stilletjesaan laten omschakelen? Heb hier namelijk nog een kleutertje rondlopen en die is dan weer vroeg naar bed en vroeg wakker, met als gevolg dat er niet veel tijd overschiet om eens te slapen (ik slaag er maar niet in om twee uur na elkaar te slapen, er is er altijd wel eentje wakker en ik heb er maar twee...)
Het lukt allemaal nog prima hoor, zit er nog helemaal niet door, maar dit hou je natuurlijk geen maanden vol.
Tips?
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 17:35
*LONE*

Online Status Stuur bericht
Mijn dochtertje deed dit de eerste weken ook. 's Nachts deed ik dan ook zo weinig mogelijk licht aan, hield haar zo warm mogelijk, sprak ik niet tegen haar en keek haar niet aan, haalde haar onmiddellijk na het drinken van de borst af. Nam haar uiteraard wel dicht tegen me zodat ze zich geborgen voelde... Maar probeerde alles zo saai mogelijk te maken. Overdag legde ik ze wakker in haar bedje, mocht ze wel wat liggen genieten na het aanleggen, ook al dronk ze niet, draaide haar mobieltje af in haar bedje, speelde met haar, praatte veel tegen haar, deed de gordijnen dadelijk open als het licht was (ook al sliep ze nog), nam ze veel bij me... Echt een verschil maken dus met dag en nacht. En ik vrees dat je niet veel meer dan dit kan doen!
Normaal gezien gaat dit maximum rond de 3 maanden over.
Ik heb ook dadelijk ingegrepen van de eerste dagen. Mijn man draaide ook de dag en de nacht om. Mijn schoonmoeder heeft er zelfs haar werk destijds moeten voor opgeven omdat ze d'r ook al had rondlopen. En nu nog steeds kan mijn man 's avonds moeilijk in zijn bed geraken en 's morgens er moeilijk uit!!;-))
Mijn schoonmama had me dus zo bang gemaakt dat ik dit heb toegepast en zie, bij ons heeft het geholpen. Ze slaapt nu van 19 à 20u tot 06.30u!

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 19:17
debke

Online Status
hallo
mijn zoontje had vorige week ook hij was toen overdag aan het slapen en s'nachts wakker nu doe ik altijd de radio aan overdag zodat er altijd iets van lawaai is en s'nachts als hij gaat slapen geef ik eerst zijn badje beneden en daarna gaan we naar boven in de kamer (waar er geen licht brand enkel op de gang zodat het schemert in de kamer)en dan krijgt hij daar zijn eten en dan een boertje laten en dan direct zijn bedje in en dit alles gebeurt zonder iets tegen hem te zeggen en sinds deze week slaapt hij toch al van 21.30tot01.30en dan van 02.00tot07.30
groetjes debke

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 17:36
Karo9

Online Status
Hier hetzelfde probleem,overdag doet mijn meisje niks anders dan slapen.De laatste dagen is ze tussen 19u en 21u30 wakker dan denk ik dat ze s'nachts beter zou slapen maar dat is niet zo.Nu is het toch al een paar nachten dat ze er 3u en soms 3u30 tussen laat om te drinken (ik geef borstvoeding) maar als ze gedronken heeft is ze nogal onrustig omdat ze denk ik last heeft van haar maag en duurt het soms 2u eer ze weer in slaap valt.Dus van slapen komt er niet veel in huis!

Link naar deze reactie
09/12/2008 @ 13:11
Sofie

Online Status Stuur bericht
en als je hen probeert in te bakeren 's nachts?

Link naar deze reactie
12/12/2008 @ 11:15
Veronique

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ja inderdaad, ik was ook aan't denken om hem in te bakeren? Ons ventje voelt zich blijkbaar wel redelijk goed in zijn Lodger, dus ik ga straks eens proberen om hem in de Lodger in zijn bedje te leggen. Ik vraag me alleen af of ik hem niet zal verwarren dan wanneer we hem in de Lodger leggen om te gaan wandelen... Want een slaapzakje kan hier effe niet meer wegens lekpampers 's nachts, en hij wroet zo erg als hij in zijn bedje moet 's nachts dat hij zijn dekentjes van zich af gooit (hoe hard ik ze ook heb dichtgestopt).
Maar ik hou Noah overdag wel beneden: hij slaapt dan in zijn relaxje of wiegje. Dat lijkt me het duidelijkste voor hem. Maar ja, nu slaapt hij ook eh, want 't is dag ...
Ik ben redelijk ten einde raad nu, heb al alles geprobeerd om hem suf te krijgen tegen bedtijd. En dat lukt wel, maar hij wordt wakker van zodra hij met zijn hoofd het matrasje van zijn bed raakt...

Link naar deze reactie
12/12/2008 @ 15:33
Vke

Mijn meme had vroeger ook dat probleem, en zei heeft eigenlijk beetje bij beetje de voeding verlaat en zo heeft ze dag/nacht voor haar baby ggedraait... het duurt idd wat langer, vant je kan het eten niet meteen 2uur uitstellen maar als nieks helpt, is het mss het proberen waard hé.
Veel succes

Link naar deze reactie
13/12/2008 @ 08:20
Veronique

Ok, heb succes gehad gisteren! Ik heb hem niet in zijn lodger gelegd wegens verstikkingsgevaar, maar ik ben zijn kamer gaan bijwarmen voor hij ging slapen ('t is er maar 16°, en het verschil tussen de woonkamer en Noahs slaapkamer is wellicht te groot), ik heb hem eten gegeven, pampertje gedaan, nog effe geknuffeld in de zetel, en dan heb ik een dekentje over hem gelegd om naar boven te gaan: in de trapzaal is geen verwarming... In zijn kamertje was't ondertussen lekker warm, ik heb meneertje in zijn bedje gelegd en hij heeft niet gehuild, noch naar zijn tutje gevraagd!! Nu ga ik straks een kersenpittenkussentje kopen, om in zijn bedje te leggen zodat dat ook lekker warm is! We gaan er nog geraken zene..

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]