< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » Wat betalen jullie de oppas?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
Wat betalen jullie de oppas?
02/12/2008 @ 16:16
Julia

Hallo mama's,

Morgen krijg ik een meisje op bezoek die eens in de zoveel tijd gaat oppassen op ons zoontje van 14 maand. We gaan natuurlijk eerst uitgebreid kennis maken voordat ik van haar diensten gebruik ga maken.
Ze is 24 jaar en werkt zelf ook nog eens in een kinderdagverblijf, beter kan dus niet

Nu is mijn vraag; wat kan ik ongeveer verwachten qua vergoeding? Ikzelf kreeg ruim 10 jaar geleden 5 gulden per uur. Ik weet natuurlijk dat de prijzen veranderd zijn, maar wat betalen jullie de oppas?

Ik wacht het morgen even af maar ik vind het toch fijn te weten wat jullie gemiddeld betalen.

Graag jullie reacties!

Groetjes,

Julia
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 16:25
Miranda

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik betaal ons buurmeisje van 14 jaar tussen de € 3 en € 3,50 per uur. Ook 's avonds. Dit zijn, ook in mijn omgeving, zeer gangbare prijzen voor babysitters.

Groetjes, Miranda

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 16:33
barbara

Online Status
Ik zou het ook gewoon aan haar zelf vragen!
Ik heb een vriendin die is ook leidster op een kdv en die past ook particulier op bij kennissen.
en ze krijgt gemiddels 5 euro per uur..
Bij 1 gezin krijgt ze 3 euro ( dat vind ze zelf ook prima, hun hebben een vaste oppas voor 3 euro en die vriendin van mij is inval oppas zeg maar )

Maar bij sommige andere krijgt ze weer meer omdat die ouders dat graag willen, zelf vraagt ze dus normaal gesproken 5 euro per uur.

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 16:33
barbara

Online Status
Maar ik denk dat er tussen de leeftijd van 14 jaar en 24 wel een verschil zit hoor ..

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 16:36
*LONE*

Online Status Stuur bericht
Voor zover ik rond mij hoor is 4.5 euro tot 5.0 euro per uur normaal.
3.0 euro lijkt mij wel heel erg weinig.

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 17:08
ikke

Ik heb net van 19 tot middernacht 20 euro betaald, dat is 4 euro per uur. OOk een kinderverzorgster, die in kribbe werkt. vond dat prima bedrag;
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 17:11
Sitara

Online Status
5 Euro per uur

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 19:40
Julia

Danku dames! Nou weet ik hoeveel ik morgen ongeveer kan verwachten, al weet je dat natuurlijk nooit zeker

Groetjes,

Julia
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 19:49

ik ben eens een maand gaan werken kaasfabriek per uur heb ik voor 6euro gewerkt en een familie lid heeft naar mijn zoon gekeken ze pakte die van school naar haar eigen huis kreeg weinig ete want als ik da kwam hale was het mama ik heb honger heb paar puzzels en dvd meegeven ma de dvds hebben ze kwijt gespeeld en mijn zoontje heeft minsten elke dag in tuin gespeeld nie binnen van 15.20 tot 18.10 ze heeft de zaterdag en zondag ook bijgeteld ma die was bij de weekends bij mij voor +-250euro mooi he dus heb ik nu vrijstelling genomen en ben nu bij mijn zoontje en heb een dochter van 4 maanden
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 19:50
reb

bij de gezinsbond (België) betaal je 3euro per uur. Voor een nacht (vanaf 10u) betaal je 15euro!

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 09:48
Eline

Wij betalen de kinderoppas 4 à 5 euro per uur. Ze is 18 jaar.
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 15:53
REBECCA

Wij betalen onze oppas van 25 jaar 8 Euro per uur, dat is toch best veel als ik zo lees. Maar ze heeft wel veel ervaring want ze is kleuterjuf. (misschien dat dat het is)

Groetjes,

Rebecca
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 20:11

5 euro

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 20:27
Dorine

wij betalen onze oppas altijd hetzelfde bedrag of ze nu moet slapen of niet

vrijdagavond is geweest van 18u30 tot smorgens 9u toen we haar naar huis brachten ze kreeg 30 euro
de zaterdag is ze gekomen van 17u30 tot 24u ook 30 euro gekregen

ze is 16 en heeft nog geen andere plaatsen om te babysitten ze is er heel content mee met onze prijs

het was de eerste keer dat we een babysit hadden ook hadden geen flauw
benul wat het kost

groetjes
dorine
Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 08:58
Merriejane

Online Status Stuur bericht
Wij geven voor een avond door de week 10 euro. Dat is dan meestal van half 8 tot 22u ofzo.
In het weekend is het meestal langer en geven we 15 euro.
Hier komen nichten van mij babysitten en die willen er zelfs nooit geld voor. Maar wij willen persé wel iets geven omdat we het anders profiteren vinden. Als ze het niet wil aanpakken dan zeg ik er altijd bij: als je het niet aanpakt, mag je niet meer terugkomen. En dan zijn ze snel natuurlijk ;-)

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 12:13
delphine

Online Status Bekijk profiel
hoi binnenkort hebben wij ook een babysit,k vind t nog een verschil als het s'avonds is en je kindje al in bed ligt of overdag met een actieve baby bezig zijn.S'avonds is dat niet echt lastig hé,mijn zoontje wordt s'avonds nooit nog wakker.K hoorde van een vriendin dat die 4euro gaf per uur maar voor een avodje uit maximum 20eure,dwz van 19u tot maximum 1u..k vond dit wel prijslijk

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 12:47
Marleen

Het buurmeisje van 18 tussen de 4 en 5 euro (ronden het altijd af) Het buurmeisje van 13 3 euro
Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 12:56

Wij geven ook zo een 4 a 5 euro per uur.
Voor een nacht geven we tussen de 25 en 35 euro afhankelijk van het feit of ze er 's avonds nog lang moeten op passen en of ze 's morgens opstaan.

Vind het wel wat vreemd dat sommigen hun prijs laten afhangen van de leeftijd van wie oppast. Uiteindelijk doen ze net hetzelfde! Iemand van 13 zou ik wel nooit laten oppassen op mijn kindjes, die zijn zelf nog kind en weten toc hniet wat te doen mocht er iets gebeuren...

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 12:59
zonneke

Online Status Bekijk profiel
Ik denk dat er een heel groot verschil is over iemand die 14jaar tot 17 a 18 jaar die zijn denk ik blij met al een 3 tot 4euro

of iemand van 18 a 25jaar zou niet verwachten dat die voor 3euro per uur zouden werken maar zullen er heus wel zijn zo te zien:).

Hier in belgie is het eigenlijk heel makkelijk via de ziekkekas betaal je nog geen 4euro per uur maar hoeveel de oppasser zelf krijgt van hen heb ik geen idee over. Dat zijn wel meestal studenten

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 15:15
Elze

Ik begrijp de ractie wel op jonge oppassers, maar moet eerlijk toegeven dat ik zelf 13 was toen ik op DRIE kindjes moest passen... (5 jaar, 3 jaar en 1 jaar). Ik heb dat drie jaar gedaan.

Ouders waren zo goed als elke avond weg. Tijdens de week hadden ze een vaste, oudere babysit, tijdens het weekend waren we met 3 vriendinnen die elkaar aflosten. We moesten er ook altijd blijven slapen en zorgen dat de kinderen ontbeten hadden tegen dat de ouders opstonden.

Achteraf gezien, was dat eigenlijk wel zottenwerk. En ik weet niet meer wat ik ervoor kreeg.

Onze babysit komt overmorgen voor de 2e keer, is 16, en krijgt 4,5 euro per uur voor 24u en 5 euro per uur na middernacht.

Onze jongste is wel pas 3 maand... brr, is met kleine hartje hoor , maar ik moet de deur uit. Reeds 20 maand ga ik niet uit (op dat ene feest na). Papa werkt als kok, dus is savonds en in het weekend nooit thuis, zodat ik er altijd alleen voor sta. Maar overmorgen ga ik mee op nachtelijke scoutsdropping. Zal me deugd doen.

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]