< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Hoe slapen jullie peuters?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Hoe slapen jullie peuters?
02/12/2008 @ 12:37
LiLLeBi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoe slapen jullie peuters?
Ons Zoë wil niet meer slapen in een 'baby'slaapzak, zo een waar je de armpjes moet doorsteken. Ze word echt vervelend dan! Ik heb dus een hele tijd terug een grotere slaapzak gekocht, een voor 3-4 jaar. Daar ligt ze dan 'los' in. Maar nu in haar slaap komt ze daar altijd uit en word ze wakker (van de kou??). Als ik haar dan terug goed leg slaapt ze ook meteen weer verder. Maar vind het zo stom dat we daar verschillende keren per nacht voor wakker moeten worden.

Hoe gaat dat bij jullie?

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 16:07
Wivine

Hey,

wat bedoel je met babyslaapzak?

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 16:19
Linske

Onze meid is nu 2 jaar en slaapt nog altijd in een slaapzak en laat dit nog altijd toe, gelukkig maar want ze woelt enorm veel.
Zolang ze het nog draagt zal ze hem dragen hoor.
Het is een gemak.

Liefs Linske

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 16:50
LiLLeBi

Ik bedoel zo een slaapzak die je bijvorbeeld vastknoopt boven de schoudertjes, dat alleen de armpjes 'vrij' zijn.

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 16:57
barbara

Online Status
Mijn zoontje heeft denk ik tot 2.5 in een slaapzak gelegen maar na 2 jaar ritste hij die ook open en lag dan bloot.. ( in pyama he )

en dan deden wij als hij sliep een deken over hem heen

inmiddels kruipt hij zelf netjes onder zijn deken dus ze leren het vanzelf wel..

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 19:14
Anna

Ik denk een deken is hier een oplossing.Mijn zoontje slaapt vanaf 2 jaar in 1 persoon bed onder de deken.Hij dommelt lekker in en heeft lekker warm.

Groeten

Anna

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 19:21
saartje

Hier geen slaapzak meer sinds Lore in een 1 persoonsbed slaapt. (en dat is van haar 2e verjaardag.
Ze woelen minder en minder, en bij echte kou, duffelt ze zichzelf in.
Als het buiten vriest, leg ik wel een kersenpitkussentje aan haar voeten.
(n kwestie van gemak, want een peuter/kleuter moet zo een 'heel bed warmen' en ze 'gebruikt' maar de helft)

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 20:01
sass1e

Hoi,

Mijn dochter doet ook moeilijk bij het aandoen van de slaapzak. Maar ik blijf hem toch (achterstevoren zodat ze de rits niet los kan doen) aandoen. Ook zij woelt zich los etc.
Zelf denk ik dat als je kindje wel goed geslapen heeft in de babyslaapzak, het wel de moeite is om dan maar even de strijd aan te gaan met de slaapzak aandoen.

Suc6

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 16:50
Wivine

Hey,

Elly slaapt in een slaapzak met mouwen (deze kunnen ook af), ben er heel tevreden over. De beentjes kunnen zelf van elkaar en losse voetjes. Ze raakt er allesinds niet uit

Greetz

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 22:36
Dunja

Mijn dochter heeft een zomerslaapzak aan, maar slaapt dan ook onder een dekbedje. Het slaapzakje is meer gewenning, ze vind het fijn om een slaapzakje aan te hebben, dan ligt ze rustiger dan met een pyjama.

Link naar deze reactie
06/12/2008 @ 08:25
petra

mijn zoontje slaapt sinds hij in een meegroei bedje ligt onder een dekbedje en wonder boven wonder blijft hij hier goed onderliggen.
alleen nu met die vries kou heeft hij het snachts wel koud en heeft hij weer een winterslaap zak aan.
hij vind dit geen probeleem alleen smorgens is het eerste wat hij zegt als ik binnen kom. 9 zit hij op zijn knietjes) zegt hij vast vast vast...
wel heb ik een slaap zak die lekker lang is. hij heeft maat 86 maar hij draag een slaap zak maat 104. hij kan er met zijn schoudertjes niet uit klimmen maar zijn beentjes liggen wel lekker los.

Link naar deze reactie
06/12/2008 @ 21:54
esther

Online Status
Hier een van bijna drie die nog steeds in een slaapzak (110 cm) slaapt. Een met afritsbare mouwen. Een dekentje krijgt hij niet. We hebben dit een tijd geprobeerd en dat was ellende. Op een of andere manier kon hij zichzelf niet goed toedekken en dan riep hij steeds 'ZIT NIET GOOOOEEEED' totdat we hem weer goed toedekten. Hij slaapt graag in een slaapzak, dus voorlopig laten we het zo.

Link naar deze reactie
06/12/2008 @ 21:58
Karen

Online Status
Lore heeft tot ze ongeveer 18 maanden was in een slaapzak geslapen. Nu slaapt ze in haar bedje (nog een spijlenbedje) in een pyama en een deken. Ze kan zichzelf nu ook onderstoppen, dus ik ben vrij gerust dat ze warm ligt. Bij de OM slaapt ze wel nog in een dikke slaapzak met mouwen en daar slaapt ze ook prima. Kwestie van gewoonte denk ik...

Link naar deze reactie
06/12/2008 @ 22:52
Marleen

met 18 maanden kon die van ons lopen en sinds dien had hij geen slaapzak meer. Doordat er spijlen uit het bedje gehaald waren kon hij zelf zijn bedje in en uit. Met 2 jaar is hij naar een peuterbed gegaan en slaapt hij onder een dekbed en als ik naar bed ga leg ik die nog een keertje goed
Link naar deze reactie
07/12/2008 @ 13:34
Yvette*

Robin en Meiske slapen beide in een combisleeper. Robin met de binnenkant er in, (dus 2 delen, 't is 4 seizoenen) en Meiske alleen de buitenkant van de slaapzak, en een deken.

Robin noemt de slaapzak haar 'beessie' en mevrouw weigert onder een dekbed te liggen. Deze slaapzak is tot 4 jaar, daarna zal ze wel moeten (of ik moet zelf gaan naaien haha).

Hoe gaat het met Zoe? Ik lees nooit meer iets van jullie en de rest van de nov. mamma's...

xxx

[Laatst gewijzigd door Yvette* - 07/12/2008 @ 13:34] - Link naar deze reactie
07/12/2008 @ 20:22
LiLLeBi

Ik heb nu ook trug een andere slaapzak gekocht waar ze vast in ligt maar meer beenruimte heeft. Eens benieuwd ...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]