< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » leeftijdsgrens voor jezelf?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (Nog) Een kindje??
leeftijdsgrens voor jezelf?
02/12/2008 @ 17:15
amina

Online Status
Ben momenteel 26jaar.
Ik wou mijn 1ste op mijn 23ste en ik wil er 5 voor mijn 30ste.
Nu ben ik mijn man spijtig genoeg nog niet zolang geleden tegen gekomen. Dus bij mij 1ste was ik 25j en ga ik 26j zijn als ik beval. Dus ik denk niet da ik de 5 haal voor mijn 30ste.
Ik denk wel da ik er na mijn 32ste geen meer wil, kwil toch nog een jonge, alle ja redelijk jonge mama zijn.
xxx

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 10:59
Lore

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ben momenteel 27 en ik hoop mijn eerste kindje te krijgen als ik 28 jaar ben (ben jarig in juni). Ik heb altijd gezegd dat ik een kindje wou voor mijn 30ste. Nu hoop ik stiekem dat ik er twee zal hebben voor die leeftijd. Maar eerst nog het eerste natuurlijk...
Veel hangt natuurlijk af van omstandigheden. Mijn man en ik hebben gestudeerd tot ons 23 en 24. Wij wouden sowieso eerst werken, lang genoeg samen zijn, een eigen huis hebben en trouwen voordat we eraan begonnen, dus ja... dan ben je wel een aantal jaren verder he
Ik heb trouwens veel vriendinnen die ook graag voor hun 30ste een kindje willen, maar die nog alleen zijn. Voor hen wordt het dus misschien wel moeilijk om die vooropgestelde leeftijd te halen!

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 11:14
snuffie

Hallo!

Mijn persoonlijke wensen zijn in de loop der jaren wel wat veranderd. Al op m'n zestiende hoopte ik een vrij jonge mama te kunnen worden, ik vond mijn eigen moeder namelijk nogal 'oud' in vergelijking met de moeders van m'n vriendinnen. Maar ik wilde ook studeren... Ben dus gaan studeren, was afgestudeerd op m'n 23ste, en wilde dan eerst nog wat carrière (lelijk woord) uitbouwen, een vast inkomen hebben, voor ik aan kinderen begon.

En kinderen, die wilde ik ook alleen maar met de 'ware jacob'. Gelukkig ben ik die in m'n studententijd al tegengekomen (was toen 21). Toen we elkaar zo'n vijf jaar kenden, zijn we getrouwd, en een jaartje later ben ik bevallen van ons eerste kindje. Ik was toen net geen 28 jaar. Onze tweede is geboren enkele dagen na m'n 29ste verjaardag.

Van mij mag er gerust nog een derde komen. Wanneer, dat staat nog niet vast. Maar liefst voor m'n 35 ste. Zowel voor mezelf (wil niet eeuwig vastplakken aan kleine kindjes, hoe leuk ze ook zijn), als voor de kinderen (lijkt me leuker als er niet teveel leeftijdsverschil op zit). Maar alles hangt hier af van een boel factoren: mijn eigen gezondheid, het al dan niet verhoogd zijn van de kans op een aangeboren afwijking (ons tweede kindje had een aangeboren afwijking, ik zit niet te popelen om opnieuw door die ellende te moeten met een derde kind), onze verhuisplannen...

Enfin, het leven neemt zijn eigen loop he. Dat zal overal wel zo zijn. Ik heb geen 'plannen' (zorgt enkel maar voor frustratie als je die niet kan uitvoeren), alleen maar 'dromen' (en die stel ik regelmatig bij naargelang de situatie), en we zullen wel zien wat de toekomst brengt.

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 11:22
Tinne

Hallo,

ik heb altijd gezegd, zeker een 1e voor mijn 30 jaar en dan nog een eentje 2 jaar later (maximaal).
Studies afgemaakt (toen 22), huidige man tegengekomen en de zin naar kindjes kwam vrij snel
op mijn 26e bevallen van een eerste kindje, en 3 jaar later (juni 2008) bevallen van mijn 2e zoontje. En zie, ik word komende week 30jr en heb ze al alle 2!

Nu gezien ben ik wel blij mijn kindjes voor mijn 30e te hebben. Ik kan terug beginnen denken aan mezelf en ik zal later niet zitten met kleine kindjes. Mijn ouders bv. hadden 1e kind op 27, 2e op 30jr en 3 op 40jr.. nu willen ze stilletjesaan genieten van het leven en op pensioen gaan maar mijn broer is nu 17jr en nog volop in de studies. Mijn ouders zouden anders naar Spanje verhuizen, om van de zon te genieten. Nu moeten ze nog enkele jaren wachten en hopen dat ze nog goed blijven tegen dan.

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 11:28
Lies

Online Status Stuur bericht
Hier altijd gehoopt van al mijn kindjes te hebben voor mijn 30ste. Ik zal in nov '10 30 worden .. dus het zal waarschijnlijk wel gelukt zijn (hopelijk gaat alles goed ...). We stoppen na drie.

groeten,
Lies

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 11:36
Marijke 9Maand Moderator

Hallo,

Ik heb altijd gezegd dat ik al mijn kindjes wou voor mijn 30ste. Nu ons eerste is geboren toen ik 23 was, de tweede toen ik 26 was en ons derde toen ik 29 was. Eigenlijk was het plaatje af, mocht het niet zijn dat we nu toch nog voor een 4de kindje gaan (ik ben er ondertss 30) wel heb ik voor mezelf de leeftijd van 33 voor ogen, eens daarna wil ik absoluut niet meer zwanger worden, mochten we trouwens nu niet meer zwanger geraken op de natuurlijke wijze (derde heeft 14 maand op zich laten wachten, wel verwekt op natuurlijke manier) dan houden we het bij 3 kinderen. Stiekem hoop ik zo snel mogelijk zwanger te worden zodat ik op mijn 31ste voor de 4de keer mama mag worden

Marijke

[Laatst gewijzigd door Marijke - 03/12/2008 @ 11:37] - Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 11:44
greet

ik ben pas getrouwd op mijn 31. ik moest absoluut geen kinderen hebben , wilde liever reizen ... ineens op mijn 32 wilde ik er toch eentje. heb mijn man vrij snel kunnen overtuigen en gelukkig is het allemaal vrij vlot gelukt (miskraam maar direct erna terug zwanger) en zo was ik net geen 34 voor onze spruit kwam ...

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 19:45
an

22 jaar : man leren kennen
23 jaar : afgestudeerd
24 jaar : getrouwd
26 jaar : eerste kind
27 jaar : tweede kind
28 jaar : verhuisd naar eigen huis
29 jaar : derde kind

en ziezo, mijn wens van 3 kinderen voor mijn 30 ste kwam uit !
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 19:57
selo

ik ben 25 nog enkele maandjes en dan 26
mijn wens was om op 23j. mama te worden
en dan op mijn 25j. terug voor een 2de te gaan
maar zoals jullie zien wilt moeder natuur absoluut niet mee werken dus zal ik al tevreden moeten zijn als ik 26 ben en zwanger van de eerste zal zijn
en of er een 2de komt zal dus ook helemaal van moeder natuur en van de mmm afhangen
als het eerste al zal lukken zal ik een dolgelukkige vrouw zijn

wel leuk topicje

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 20:01
an

Je kan inderdaad voor jezelf iets 'wensen' maar of het ook lukt, heb je niet altijd zelf in de hand.
Ikzelf had 3 kinderen voor mijn 30 ste en ik weet dat vriendinnen van mij stiekem ook die wens hadden, maar ze zijn nu 31 en hebben nog geen relatie ...
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 20:09
loodje

An je hebt helemaal gelijk.
Ikleerde mijn man kennen toen ik 31 was. Ik kreeg mijn zoon toen ik 33 was en we hebben het er wel over om niet te lang te wachten voor nummer twee.

[Laatst gewijzigd door loodje - 03/12/2008 @ 20:20] - Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 21:10
mamsje

hoi,

ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij maximum leeftijd.
heb mijn man ontmoet op mijn 27ste,trouwde op mijn 30ste en beviel van mijn oudste op de leeftijd van 32 en van de jongste op 35.

februari 2009 word ik 36!mijn man wordt in maart 41
heb ook nooit gedacht over de aantal kindjes(als het mag lukken)
tijdens mijn laatste zwangerschap had ik het idee dat het zo wel genoeg was en Rosalie maakt het gezin inderdaad compleet
leeftijd speelt uiteraard ook een rol hierin,maar het was voornamelijk een gevoel.

het gaat zoals het moet gaan.
als ik mijn man eerder had ontmoet,was ik mischien wel een jongere moeder geweest en was het mischien niet bij twee gebleven,wie zal het zeggen.
het enige wat ik zeker weet is dat ik heerlijk ga genieten van mijn gezinnetje.

liefs petra

[Laatst gewijzigd door mamsje - 03/12/2008 @ 21:14] - Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 22:00
chris

Ben nu 36 ... vorg jaar nog bevallen van een lieve zoon ...
Heb helemaal niet het idee dat er omwille van mijn leeftijd (en die van mijn man, 41) geen baby meer mag komen !
Ken zelfs meerdere mama's in de buurt van 38, 39 die volop genieten van hun nieuwe telg ...
misschien is leeftijd niet de doorslaggevende reden ?!
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 22:38
elise

ik wou ook mijn eerste kind voor mijn 30ste maar het is er niet van gekomen. We wouden eerst een eigen huis. En eenmaal we het hadden, ging het niet direct. We hebben er een jaartje op moeten wachten en dan nog eens 9 maanden uiteraard.
Dus eerste kindje op leeftijd van 32 en de tweede is vlug gevolgd, toen was ik 33.
Voor mij is het nu wel genoeg geweest. Ik had als maximumleeftijd 35 jaar voor ogen, maar dat is heel persoonlijk. Als je je maar goed in je vel voelt.

Mijn moeder was ook al in de dertig toen ze van mijn zus, broer en mij beviel. Ik heb daar nooit een nadeel in gezien. Mijn moeder is nog altijd jong van geest en vol energie. Ze is wel laat oma geworden aangezien ik ook nog eens lang gewacht heb. En mijn zus is me dan gevolgd. Mijn broer heefg geen kinderen.

't Ja, iedereen heeft daarin de keuze natuurlijk. Ik denk niet dat ik nog de energie zou hebben voor een derde, dus wij houden het op twee. Maar zeg nooit nooit.

Groeten,

[Laatst gewijzigd door elise - 03/12/2008 @ 22:39] - Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 08:37
Cathje

Online Status
Wij verwachten ons eerste en ik ben nu 27.
Ik vind dat persoonlijk een goeie leeftijd. Het is nl.ook zo dat hoe ouder je wordt, hoe meer risico's je loopt tijdens je zwangerschap en hoe hoger het risico dat er iets met het baby'tje kan gebeuren.

Pas op, ik val hier niemand aan en ik beweer niet dat alles perfect normaal kan verlopen, ook als je ouder bent, maar als ik de risico's afweeg, dan heb ik persoonlijk liever om er vroeger aan te beginnen...

Proficiat aan alle nieuwe mama's en ook veel sterkte aan de "klussers"...

Groetjes

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 08:43
stimpy

Ik wilde altijd jong moeder worden, in ieder geval rond een jaar of 21.
MMaar ja dan moet er wel een man zijn, anders gaat het niet lukken

Maar het is niet veel later geworden, want mijn zoontje is geboren dat ik 24 was en mijn dochter dat ik 27 was.
Ik wil nog graag een derde maar mijn man niet, maar anders wil ik toch een derde voor ik 35 ben hoor.
Daarna wil ik eiegenlijk niet meeren dan komt er ook teveel leeftijdsverschil.

Maar ja je weet nooit hoe het in het leven loopt en dit zijn dingen die niet te plannen zijn.

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 22:44
Kegi

Online Status
Ik wou altijd graag een eerste kindje voor mijn 23ste (een max. leeftijd heb ik nooit in gedachten gehad). En dat is hier prima gelukt. Zwanger toen ik 21 was en bevallen op mijn 22ste. Dit is ook grotendeels gekomen omdat mijn man 8j ouder is.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]