[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 02/12/2008 @ 09:20 ikke | Pfff, mijn dag is weer goed begonnen hoor! ![]() Mijn ma past 4 dagen in de week op de kindjes (eentje van 20 maanden en eentje van 5 maanden) Nu is mijn oudste dochter verkouden en toen ze vanmorgen binnenkwam vertelde ze dat ze haar gisteren had ingesmeerd met Vicks. Toen zei ik tegen haar dat ze dat niet meer mag doen, aangezien kinderen onder de 2 jaar niet met Vicks ingesmeerd mogen worden. Ik zal het waarschijnlijk nogal kort gezegd hebben (ik verga momenteel van de rugpijn en kan nogal weinig verdragen hierdoor), maar enfin, toen kwam het er allemaal uit hé: dat ik ondankbaar ben, dat ze niks meer kunnen doen met 2 kids in huis, dat het allemaal niet makkelijk is (zij hebben er indertijd op aangedrongen om op te mogen passen, wij wilden onze kids eigenlijk naar een OM of crèche doen, maar om geen ruzie te krijgen hebben we toen toch maar toegezegd) En hoe ze toch hun best doen om goed voor onze kindjes te zorgen (ze bedoelen het waarschijnlijk allemaal wel goed, maar als ik vraag om de kleinste haar koorts mee in de gaten te houden omdat ze wat ziekjes is, dat doet ze niet, want 'dat kind mankeert toch niks) Van zoiets gaat mijn haar ook overeind staan. Wat moet ik dan doen? Moet ik hun elke week bloemen brengen en elke dag zeggen hoe geweldig ze toch wel zijn? Ze krijgen met de feestdagen en verjaardagen en zo al altijd een extra cadeau omdat ze oppassen. Mijn ouders hebben heel veel moeite om hun gevoelens te verwoorden, over gevoelens ed werd bij ons vroeger ook nooit gepraat, dus is het toch niet zo verwonderlijk dat ik daar ook moeite mee heb? Ik werk momenteel met tijdskrediet (1 dag in de week ben ik thuis), ik zou gerust het ouderschapsverlof van de jongste al halftijds willen opnemen, zodat ik 6 maanden de helft van de week thuis ben, maar dan moet ik mijn tijdskrediet opschorten en dan zitten ze na dat half jaar 5 dagen in de week met de kids. (omdat ik eerst 12 maanden voltijds moet werken eer ik terug tijdskrediet kan aanvragen) En nu nog een OM of crèche zoeken? Tegen dat ik die gevonden heb, gaat mijn oudste naar school. Pfff, ik weet het niet hoor! Hebben jullie raad? Ikke |
| 02/12/2008 @ 09:48 Mammie | Ja het is niet alles hé als de oma's naar de kindjes kijken. Ik heb het daarom nooit toegestaan, ook al is mijn moeder hele dagen thuis! Ik wil geen problemen en hoe je het ook draait of keert, zij hebben een andere visie op de opvoeding dan jij en dat geeft spanningen. Je kindjes nu wegnemen is natuurlijk geen optie...ik zou dit niet doen. Misschien eens goed met je ouders praten. Het zijn trouwens jouw kinderen hé! Als ze zagen dat ze geen tijd meer hebben voor zichzelf dan zou ik duidelijk zeggen dat zij er voor gekozen hebben om voor de kindjes te zorgen. Het is een vervelende situatie. Je spaart veel geld uit als je je kindjes bij familie kan achterlaten, maar het heeft meer nadelen dan je vooraf soms denkt... Succes in ieder geval |
| 02/12/2008 @ 10:18 | Hey, ik zou ook een creche/om zoeken voor 2 dagen. Voor de structuur van de kids zou het misschien makkelijkst zijn als dat 2 opeenvolgende dagen zijn, maar waarschijnlijk heb je sneller een plaatsje als je zegt dat de dagen ni zo belangrijk zijn (vermits de oma de andere 2 dagen zou doen). Ik zou dit wel ook tegen de oma zeggen. Want anders krijg je gegarandeerd de opmerking dat je hen ni vertrouwt, dat ze ni goed genoeg zijn, dat je de kids wil afnemen, dat je alles achter hun rug wil regelen,... Ik hoop dat je snel een oplossing vindt! ![]() K'tje |
| 02/12/2008 @ 10:38 ikke | Hey iedereen, Alvast bedankt voor jullie raad! Ik heb het er ondertussen met mijn man over gehad en hij gaat al beginnen met zijn ouderschapsverlof aan te vragen, dus dan moeten we nog maar een oplossing zoeken voor 3 dagen. Wat zouden jullie doen/het makkelijkste zijn: 1 dag crèche en 2 dagen oma of 2 dagen crèche en 1 dag oma? Voor mijn moeder zou ik persoonlijk 2 dagen oma doen, maar als ze maar 1 x in de week naar een crèche gaan, gaat dat dan niet elke week huilen zijn? Waar kan ik best beginnen zoeken naar een crèche? Inschrijven via K&G? Groetjes, Ikke |
| 02/12/2008 @ 10:54 | Hey, mijn dochtertje ging 2d naar mijn ouders, 1d creche, 2d naar mijn schoonouders. En dat ging prima. Maar denk eraan dat niet elke creche of onthaalmoeder het graag heeft dat de kindjes maar 1d komen. Sommigen hebben een minimum van 2, zelfs 3 dagen. Mijn zoontje gaat binnenkort 2d naar de creche, 1d schoonmoeder, 2d mijn moeder (als ik terug 5/5de ga werken, nu werk ik nog 4/5de). Van waar ben je? In Antwerpen bestaat er een dienst waar je je op een wachtlijst kan laten zetten voor (ik denk maximum) 3 verschillende creches. Je geeft op welke creches, en welke dag(en) je wilt. Als er dan ergens plaats vrij komt, word je gebeld. Maar dit kan lang duren. Op de site van K&G kan je een lijst afprinten van de opgangmogelijkheden in je buurt. En daar kan je dan gewoon naar bellen om te horen of er nog plaats is. ![]() K'tje |
| 04/12/2008 @ 10:40 Snik | hallo Mami, Een paar goeie tips: - maak de baby nooit wakker... dat was een grooooot probleem bij mij. Kindje steeds wakker maken, omdat ze dan nét toevallig op bezoek kwam.. en het leuker was voor haar om een wakkere baby te zien, dan een slapende. Ik begrijp dat ergens wel, maar 't is écht niet leuk. Is blijkbaar een vaak voorkomend probleem, dat je hier ook vaker leest. - Raad over hoe het vroeger ging is prima, maar 't mag niet opgelegd worden en niet iedere keer herhaald worden. vooral niet als de mama aangeeft dat ze haar eigen manier heeft... - geef de mama tijd om aan haar nieuwe rol te wennen. - en vooral: luister naar de mama... en hoor wat ze zegt, en heb respect voor haar manier van opvoeden. - vroeger zei men misschien dat het goed was om een baby te laten huilen, nu zegt men weer wat anders... een kersverse mama die haar kindje hoort huilen zal het bijna altijd willen troosten. Dus geef daar geen kritiek op. - geef het nieuwe gezinnetje in ziekenhuis even de tijd om met hun drietjes te zijn.. tenzij ze je natuurlijk direct aan het kraambed willen en dat vragen.. Ik denk dat dit de voornaamste ergernissen zijn van nieuwbakken mama's ivm hun schoonmoeders of moeders... Alé, dat komt hier toch het vaakste voor als ergernis. Ik veronderstel dat je dochter moet gaan gevallen (niet je schoondochter?) Weet dat een dochter meestal meer van haar mama kan verdragen, dan van haar schoonmoeder... Geniet er van!!!! En alvast een heeeeel dikke proficiat!!!! Jij zal vast en zeker een lieve oma worden!!! |
[Reageer]

Ruzie met oma (oppas van de kindjes)

)