[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 02/12/2008 @ 09:06 JH | Hallo. Mijn zusje is momenteel 30 weken zwanger van haar eerste kindje. Gisteren kreeg ze bij de controle van de gyn te horen dat ze een 5-tal weken geleden een toxoplasmosebesmetting heeft opgedaan. Er bestaat nu 5% kans dat hun kindje blind, doof of met een mentale achterstand zal geboren worden. Is er iemand die hier iets meer over kan vertellen? Of heeft iemand hier ervaringen mee? Liefst niet te veel verhalen 'van horen zeggen'... Bedankt op voorhand. Een heel bezorgde tante-to-be. |
| 03/12/2008 @ 13:48 marijke ![]() | Hoe merk je dit dan of je bent besmet ofniet?? |
| 03/12/2008 @ 13:52 Lizzy ![]() | Ja inderdaad, dat zou ik ook wel willen weten .... |
| 03/12/2008 @ 14:16 Muisje | Je komt dit te weten doordat de gyn af en toe je bloed checkt indien je niet immuun bent voor toxo. Groetjes, Valérie |
| 03/12/2008 @ 15:07 marijke ![]() | Hmm is dit standaard? of doen ze dat alleen in Belgie? ik ga dat toch eens vragen bij de vk ![]() |
| 03/12/2008 @ 15:13 Muisje | Ik ben van België, bij het begin van mijn zwangerschap werd standaard getest of ik immuun was, jammer genoeg niet... Het kan zijn dat ze dat in Nederland niet doen he, niets om je zorgen over te maken! Liefs, ![]() |
| 03/12/2008 @ 15:13 Muisje | Marijke, trouwens een prachtige Nijntekening op de kinderkamer!! ![]() |
| 03/12/2008 @ 16:00 Muisje | Ik denk dat je het meestal niet echt weet... Symptomen kunnen zijn keelpijn, lichte koorts, maar hebben we dat bij een evrkoudheid ook niet :-) |
[Reageer]

toxoplasmosebesmetting