< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » welke beker (of iets anders) na fles?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
welke beker (of iets anders) na fles?
01/12/2008 @ 15:00
mama˛

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ons 2 kindjes (2,5 en 1) drinken momenteel hun papjes 's morgens en 's avonds nog uit een fles. Lekker genieten van elkaar!
Met de feestdagen in aantocht vind ik het misschien wel een mooie gelegenheid om de flessen weg te doen en iets anders in de plaats te geven. Maar wat? Met die melk erin, vind ik alles precies nogal 'vies'.
Bij het eten drinken zij water uit een rietjesbeker en af en toe drinken ze thee uit zo'n 'sigg'flesje.
Gewoon uit een beker vind ik persoonlijk zo ongezellig... (en morsen in de zetel... -> pap 's avonds gaat gepaard met een flmpje van muis/hopla/piet piraat of ...)
Waaruit drinken jullie kindjes hun papje?

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 15:31
Maaike

Online Status Stuur bericht
Hoihoi,

Job is 10 maand en krijgt nog 3 flessen op een dag, daarnaast drinkt 200 cc diksap uit een tuitbeker, nog niet zelf want hij krijgt hm niet hoog genoeg.
Dus mss kun je een tuitbeker proberen?
Hier in nederland wordt aanbevolen om met 9/10 maand al te leren wennen uit een gewone beker te drinken.
Haha het is wel goed, daar begin ik dus niet aan.

Liefs Maaike

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 15:44
Barbara75

Hoi Mama2

Ik vind dat een kindje van ruim 2.5 wel uit een beker kan drinken je moet ze dan wel leren dat er aan tafel gedronken word.
Mijn zoon van bijna 2 drinkt aan tafel uit een beker en als hij aan het spelen is uit een tuitbeker.
Op het kinderdagverblijf dinkt hij altijd uit een gewone beker.
Je moet er wel even bij blijven zitten.
Zo kun je de jongste het ook snel aanleren omdat ze het dan zo gewend is.
Tim dronk met 1.5 uit een gewone beker maar je moet wel oefenen en dat kost tijd.

Succes
Groetjes Barbara

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 18:58
kk

Online Status Bekijk profiel
Hier in belgië zeggen ze al van 8 maand uit een gewone beker te laten drinken (niet de pap he, gewoon het water). De onze deed dit wel, maar niet alleen natuurlijk.
Sinds hij 1 jaar was heb ik de papflessen weggedaan en kreeg hij melk uit een nubybeker met een rietje. Op 14 maand heb ik die ook weg gedaan en gewoon melk uit een beker gegeven (geen tuitbeker).
Wel aan tafel en terwijl eet hij een boterham. Hetzelfde smorgens. Mee aan tafel en terwijl hij boterhammen eet, drink hij melk. Net zoals de grote. Dit gaat hier heel goed.

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 20:25
Cinke

Cas drinkt al een tijdje uit een rietje, een teutbeker of z'n beker met een rietje in.
Pap drinkt hij nog wel uit een flesje.
Maar hij begint nu ook uit een gewone beker te drinken.
Hij is nog wel dikwijls goed nat omdat hij de beker te snel naar achter kapt, maar zo leert hij het he.

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 10:19
mama˛

Hoi mama's,

Bedankt voor de reacties al. Ons kindjes drinken aan tafel ook uit een gewone beker hoor, Kamil moeten we nog wel helpen (anders verdrinkt hij in zijn beker, hihi) maar Noa doet het al lang alleen.
Het is gewoon, 's avonds drinken zij net voor bedje nog hun fles, gezellig in de zetel met een dvd'tje. En om dàn een beker te geven, vind ik ongezellig (dat moet hier trouwens ook aan de tafel).
Ik ga seffens tuitbekers halen van difrax, de antilek, en deze aanbieden straks. Dan zijn ze toch al van de fles af én krijgen ze toch nog op een knusse, gezellige manier hun papje binnen...

groetjes

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 10:27
Mona

Stoppen jullie dan een gewoon rietje in de beker of zijn dat speciale rietjes die bij de beker horen?
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 14:43
Musty

hoi,

mijn zoontjes drinken gewoon uit een beker.
Mijn oudste heeft vanf 1 jaar tot 1,5 jaar uit een tuitbeker gedronken, de jongste kan van zijn 10 maanden uit een gewone beker drinken.

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 19:21
mama˛

@Mona: dat zijn bekers met een rietje "in vast". Je kan ze kopen in het kruidvat maar ook in delhaize, colruyt,... Er zijn (naar mijn weten) 2 verschillende merken. Het ene merk heeft 'ronde' rietjes, het andere 'ovalen'. We hebben ze hier alletwee maar die met de ronde rietjes geeft de voorkeur aan beide kindjes...

Ondertussen hebben we de tuitbekers. Ons meisje heeft er al mee gedronken maar ook op de 'fast'-snelheid gaat het voor haar wat te traag. (is een 1 2 3 speen gewoon en drinkt op 3). Ons ventje krijgt de beker morgen maar ik betwijfel het nu wel want hij drinkt ingedikte sojapap en ik vraag mij af of dat wel door dat teutje gaat...
Tja, te snel geweest?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]