[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 02/12/2008 @ 09:23 Tilly | Ik ben 13 weken zwanger en ook via ICSI. Ik heb ook gisteren het resultaat van de triple test gekregen en de bloedwaarden waren ook niet goed: een kans van 1/78. Volgens de gyne was het neusbeentje goed te zien op de echo en is mijn leeftijd (32) ook positief, wat de kans verkleind naar 1/511. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Is het neusbeentje zien belangrijker dan de bloedwaarde? De gyne vond een punctie niet echt nodig, maar ik begin toch te twijfelen. Hij zei dat ik ook kon wachten tot 20w, dan zou ik een uitgebreide echo kunnen laten doen. Maar zien ze op zo'n echo dan met zekerheid of het al dan niet een mongooltje is? |
| 02/12/2008 @ 11:32 sofie | ook ik liet een punctie doen tijdens mijn vorige zwangerschap omwille van cmv. De punctie op zich vond ik erg emotioneel. Uiteindelijk laat je die enkel uitvoeren om jezelf gerust te kunnen stellen. In ons geval om te horen te krijgen dat onze zoon geen besmetting had opgelopen. Na 3 Weken kregen we echter het tegenovergestelde nieuws... geen geruststelling dus, maar meer info heb je dan ook nog niet. Onze zoon is uiteindelijk perfect gezond en doorloopt een normale ontwikkeling. Na de geboorte heb ik me ontzettend schuldig tegenover hem gevoeld... Ik heb nooit van de zwangerschap genoten en ik heb zelfs het risico genomen dat ik hem zou verliezen door die punctie te laten uitvoeren... Dat kans dat het fout afloopt is idd klein, maar de kans dat mijn kindje ongezond zou zijn was ook klein. Net zoals de kans dat jou kindje het downsyndroom heeft. Jammer dat je die tripletest lieten uitvoeren. Als jullie op voorhand toch reeds beslist hadden om er altijd voor te gaan... het blijft toch maar een kansberekening die je achteraf meekrijgt. Wij hebben er deze keer voor gekozen om die test niet meer te laten uitvoeren. Dit om net te genieten van de zwangerschap en weer niet onnodig je zorgen te hoeven maken. Ik zou toch nog maar eens alles op een rijtje zetten. Ook wij hadden schijnbaar geen keuze van de gyn, maar achteraf voelde ik me echt in een richting geduwd die ik niet wilde. Niets houdt je tegen om eens een andere opinie te vragen bij bv een vroedvrouw. Practische info over de punctie. Ik moest het ook enkele dagen rustig aandoen. Voornamelijk opletten met heffen en tillen. Op zich vond ik dit moeilijk, omdat ik niets meer voelde van de punctie. Ik was erg blij dat ik 2 dagen alleen thuis was, want ik had al een zoon van bijna 3 en hem til je toch snel onbewust op. Uitslag kregen we ivm downsyndroom na 5 dagen, de volledige uitslag na 3 weken. Wees er u ook van bewust dat je u nu zorgen maakt owv downrisico, maar voor het zelfde geld ontdekken ze iets anders... Zelfs iets waar ze op voorhand niet van kunnen zeggen of dit gevolgen heeft voor het kindje. Veel succes met je beslissing. En als je er toch voor kiest om de punctie te laten uitvoeren... Ik duim mee op een geruststellend resultaat! Sofie |
| 03/12/2008 @ 09:27 pelkie ![]() | Vreemd, sommigen gaan meteen weer werken en anderen moeten 5 dagen plat liggen! |
| 03/12/2008 @ 09:53 christa | hoi, ik heb mijn punctie gehad op 16 weken, op vrijdag de punctie en de dinsdag erop de uitslag (down was negatief de rest van de uitslag was 3 weken later vb openrug, het geslacht,...) de dag van de punctie zoveel mogelijk rusten en tegen de avond had ik buikpijn maar dat had de gyn gezegd dan nog 12 dagen thuis geweest niet zo zeer de punctie maar die week is ook mijn neef(29J) onverwacht overleden en 3 dagen voor de punctie heb ik op het werk(verpleegkundige) slaag gekregen van een drugsverslaafde patient, dus emotioneel was ik een echt wrak en werken was geen optie succes maandag en sterkte |
[Reageer]

Vragen over vruchtwaterpunctie