< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » baby wordt steeds wakker

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
baby wordt steeds wakker
01/12/2008 @ 10:16

ons zoontje is 4 weken.

hij valt in slaap in mijn armen maar als je hem in zijn bed legt wordt hij na 15 minuten steeds wakker. Dikwijls leg ik hem bij ons in bed waar hij wel goed slaapt. Ik weet dat dit geen oplossing mag zijn. Maar je doet veel voor ook wat te kunnen slapen 's nachts...
Heeft er iemand tips?

groeten
Cynthia, mama van Robin
Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 10:41
reb

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
goh, hier heb ik ze ook lang mee genomen in mijn eigen bed om goed te kunnen slapen. Af en toe eens proberen om in het eigenbedje te leggen, na een tijdje lukt dit wel! 4weken is nog klein he! Leg ook gedragen t-shirt ofzo van jezelf in het bedje van je kindje, geeft toch het gevoel dat je er bij bent he! gewoon wat geduld hebben, komt wel in orde!

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:17
v&b

heb je dit al eens gelezen? tips over veilig samen slapen...
http://www.borstvoeding...n-slapen/bfhi.html#meer

4 weken is nog erg jong hé... geef hem maar wat tijd

als het dan nog niet lukt is
ook het boek van "Pantley: Lekker slapen zonder huilen" een goeie tip

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:43
kellytje

luna heeft ook bijna 2 maand in mijn bed geslapen tot ik zelf doodmoe van werd. ik was constant bang dat mijn man het vergeten was en er op ging liggen mijn eigen vertrouwde ik wel, maar je weet nooit. dus ik sliep amper, soms met luna op mijn buik. tot ongeveer een maand geleden zijn we begonnen met haar in eigen bedje te leggen na de laatste voeding ( bv) en ik bakerde haar volledig in, en raar maar waar, sindsdien nooit meer gehuild. nu weet ze perfect dat ze rond 21u in bedje gaat, en van dat inbakeren wordt ze superrustig. meestal slaapt ze tot 5u.

groetjes

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:48
Hemelke

Online Status
Hier ook eentje die steevast wakker word van zodra ze in haar eigen bedje wordt gelegd. Ze mag dan nog zo vast slapen op onze schoot, van het moment dat ze beseft dat ze in haar bedje ligt, wordt ze klaarwakker en krijst heel de boel bij elkaar. Met als gevolg dat ons meisje al vijf weken tussen ons in slaapt. Heel soms lukt het om een nachtje in haar bedje te slapen, maar dat is zeer uitzonderlijk. Ik weet ook niet wat we moeten proberen of wat zou kunnen helpen, ik hoop gewoon dat ze er op een gegeven moment wel klaar voor is...
Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 15:42
Junior

Wij deden een slaapzakje aan zodat hij het minder voelde dat hij in een koud bedje terecht kwam. Maar hij heeft rond die leeftijd ook heel wat uurtjes bij ons geslapen

Junior

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 15:47
Emma

Ook ons meisje slaapt vaak bij ons, is ook nog maar 5weken oud. Ik denk niet dat hier iets verkeerd mee is. Gewoon wel vaak proberen om je kindje in zen eigen bedje te laten proberen inslapen. Ondertussen heeft ons meisje al twee keer doorgeslapen in haar bedje (van 22u tot 6u!), maar de voorbije nacht wou ze weer niet, dan heeft ze ook geslapen van 23.30u tot 06.00u maar dan bij ons in bed.
Ik probeer dus wel iedere avond maar vind haar nog te klein om haar te laten wenen en zielig alleen in slaap te vallen, dus als ze huilt, neem ik haar bij mij. Soms als ze is ingeslapen bij mij en ik leg haar in haar bedje, slaapt ze wel door hoor.

Haar bedje staat wel bij ons op de kamer. Ik hoor zoveel verschillende opvattingen.
Vanaf wanneer moest jullie kleintje op hun eigen kamertje?

Groetjes, Emma en Anne-Sophie

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 15:51
Emma

Ah, en inderdaad het slaapzakje op tijd aandoen dat het goed is opgewarmd of een dekentje of fleeceke onder hem/haar leggen dat dan mee onder hem/haar komt in bedje, zodat ze niet in een koud bedje terecht komen, want daar worden ze wakker van.

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 21:35
A'mie

Online Status
Hoi,

Mijn dochtertje kon ook niet goed in slaap vallen in haar wiegje. Wat hier heeft geholpen is het heel strak toedekken van het lakentje en denkentje. Haar armpjes bij onder de lakens leggen, zodat ze zichzelf niet kan wakker houden door haar ongecontroleerde armbewegingen. Het moet ook echt tot aan de kin komen en dan alles héél strak onder matrasje steken. Ze wordt onmiddellijk rustig en valt direct in slaap.
's Avonds wanneer ze haar laatste flesje krijgt, wikkel ik haar in het dekentje (weer armpjes erbij in). Ze dommelt bij het drinken meestal in. Ze kan dan zo het bedje in en lichtje uit. Zelden dat ik nog moet opstaan...
Dit lukte niet van dag één hoor, ze heeft eerst wel fel geprotesteerd. Maar het geeft haar nu wel de kalmte die ze nodig heeft om te kunnen inslapen. Ze hield zichzelf echt wakker door haar felle armbewegingen. En dit ondruk je ook als je ze vasthoudt volgens mij.
Veel succes!

A'mie

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 09:37
Cynthia

Online Status Stuur bericht
bedankt voor de tips!
Doet me een plezier om te weten dat ik niet de enige bed die haar kindje mee in bed neemt. Voeelde me soms schuldig omdat je vaak hoort dat het zeker niet aan te raden is...

heel veel groetjes
Cynthia!

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 12:15
Britt

Online Status Stuur bericht
Wat bij ons helpt is om hem niet op onze arm in slaap te laten vallen maar in z'n bedje. Als hij weent pak ik hem op troost ik hem en als hij rustig is dan leg ik hem terug. Als hij weer begint te wenen dan neem ik hem weer op en begin ik weer van voor af aan. In het begin moest ik hem heel veel oppakken en terugleggen maar nu is het na één keer troosten meestal oké en slaapt hij daarna mooi in z'n eigen bedje.

Link naar deze reactie
05/12/2008 @ 14:42
wonderland

inderdaad, heel fijn om te lezen dat we hier niet alleen mee worstelen
overdag heb ik meer geduld om ze op te pakken en te troosten en weer neer te leggen tot het lukt om verder te slapen
snachts ligt ze lekker bij mij; zo slapen we allebei het best
ze wordt soms ook gewoon wakker van krampjes
ik ben gisteren naar k&g geweest en dit alles is heel normaal voor een baby'tje van een maand - dat ritme komt wel, dat maagje wordt ook beter en dat slapen in hun bedje leren ze wel
het is intensief en vermoeiend, om van die onzekerheid maar te zwijgen bij een eerste kindje, maar ze doet het supergoed
en dat besef geeft me weer energie en moed om voort te doen
en trots dat we zijn op onze meid!
Link naar deze reactie
11/12/2008 @ 21:01

Online Status Bekijk profiel
ook ik ken dit probleem
Lorenzo word zaterdag 5weken
en heeft ook moeite met in slaap vallen
net als vele andere die hier schrijven,
valt ook lorenzo in slaap in me armen
maar zodra hij merkt dat hij in bedje word gelegd
schreeuwt hij heel de boel bij elkaar