[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 01/12/2008 @ 10:16 | ons zoontje is 4 weken. hij valt in slaap in mijn armen maar als je hem in zijn bed legt wordt hij na 15 minuten steeds wakker. Dikwijls leg ik hem bij ons in bed waar hij wel goed slaapt. Ik weet dat dit geen oplossing mag zijn. Maar je doet veel voor ook wat te kunnen slapen 's nachts... ![]() Heeft er iemand tips? groeten Cynthia, mama van Robin |
| 01/12/2008 @ 12:17 v&b ![]() | heb je dit al eens gelezen? tips over veilig samen slapen... http://www.borstvoeding...n-slapen/bfhi.html#meer 4 weken is nog erg jong hé... geef hem maar wat tijd als het dan nog niet lukt is ook het boek van "Pantley: Lekker slapen zonder huilen" een goeie tip |
| 01/12/2008 @ 12:48 Hemelke | Hier ook eentje die steevast wakker word van zodra ze in haar eigen bedje wordt gelegd. Ze mag dan nog zo vast slapen op onze schoot, van het moment dat ze beseft dat ze in haar bedje ligt, wordt ze klaarwakker en krijst heel de boel bij elkaar. Met als gevolg dat ons meisje al vijf weken tussen ons in slaapt. Heel soms lukt het om een nachtje in haar bedje te slapen, maar dat is zeer uitzonderlijk. Ik weet ook niet wat we moeten proberen of wat zou kunnen helpen, ik hoop gewoon dat ze er op een gegeven moment wel klaar voor is... |
| 01/12/2008 @ 15:42 Junior ![]() | Wij deden een slaapzakje aan zodat hij het minder voelde dat hij in een koud bedje terecht kwam. Maar hij heeft rond die leeftijd ook heel wat uurtjes bij ons geslapen ![]() Junior |
| 01/12/2008 @ 21:35 A'mie | Hoi, Mijn dochtertje kon ook niet goed in slaap vallen in haar wiegje. Wat hier heeft geholpen is het heel strak toedekken van het lakentje en denkentje. Haar armpjes bij onder de lakens leggen, zodat ze zichzelf niet kan wakker houden door haar ongecontroleerde armbewegingen. Het moet ook echt tot aan de kin komen en dan alles héél strak onder matrasje steken. Ze wordt onmiddellijk rustig en valt direct in slaap. 's Avonds wanneer ze haar laatste flesje krijgt, wikkel ik haar in het dekentje (weer armpjes erbij in). Ze dommelt bij het drinken meestal in. Ze kan dan zo het bedje in en lichtje uit. Zelden dat ik nog moet opstaan... Dit lukte niet van dag één hoor, ze heeft eerst wel fel geprotesteerd. Maar het geeft haar nu wel de kalmte die ze nodig heeft om te kunnen inslapen. Ze hield zichzelf echt wakker door haar felle armbewegingen. En dit ondruk je ook als je ze vasthoudt volgens mij. Veel succes! ![]() A'mie |
| 05/12/2008 @ 14:42 wonderland | inderdaad, heel fijn om te lezen dat we hier niet alleen mee worstelen overdag heb ik meer geduld om ze op te pakken en te troosten en weer neer te leggen tot het lukt om verder te slapen snachts ligt ze lekker bij mij; zo slapen we allebei het best ze wordt soms ook gewoon wakker van krampjes ik ben gisteren naar k&g geweest en dit alles is heel normaal voor een baby'tje van een maand - dat ritme komt wel, dat maagje wordt ook beter en dat slapen in hun bedje leren ze wel het is intensief en vermoeiend, om van die onzekerheid maar te zwijgen bij een eerste kindje, maar ze doet het supergoed en dat besef geeft me weer energie en moed om voort te doen en trots dat we zijn op onze meid! |
[Reageer]

baby wordt steeds wakker

tot ik zelf doodmoe van werd. ik was constant bang dat mijn man het vergeten was en er op ging liggen
mijn eigen vertrouwde ik wel, maar je weet nooit. dus ik sliep amper, soms met luna op mijn buik. tot ongeveer een maand geleden zijn we begonnen met haar in eigen bedje te leggen na de laatste voeding ( bv) en ik bakerde haar volledig in, en raar maar waar, sindsdien nooit meer gehuild. nu weet ze perfect dat ze rond 21u in bedje gaat, en van dat inbakeren wordt ze superrustig. meestal slaapt ze tot 5u.