< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » hoe vaak naar gynaecoloog

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
hoe vaak naar gynaecoloog
30/11/2008 @ 22:30
katherine

Online Status Stuur bericht
hoi iedereen
heb een vraagsje, overal op internet lees ik namelijk dat je de laatste weken van je zwangerschap iedere week naar de gynaecoloog moet voor de opvolging.
Ik ben op mijn 35 weken mogen gaan en mag pas aan mijn 38 weken terug, is dit niet wat laat? zo pas om de 3 weken??
Hoe vaak mogen jullie terug op het einde??
groetjes

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 22:44

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo, ik moet vanaf nu om de 2w terug gaan.
Ben vrijdag nog geweest op 34w, dus op 36w terug. Daarna weet ik het eigenlijk niet. Maar ik denk wel dat als je overtijd dreigt te gaan, je wel vaker moet gaan.

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 23:00
Britt

hoi,

ik ga vanaf nu elke week... maar ik denk dat het van persoon tot persoon verschilt en van gyne tot gyne, mijne is gewoon supervoorzichtig en ze weet dat ik een 'bange' ben dus misschien daarom... denk niet dat het echt moet, volgens mij verschilt het echt van 'case' tot 'case'

groetjes wij

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 23:35
Annelies

Online Status
Ik ben aan 32w geweest, daarna pas aan 37w (normaal moest ik op 36w gaan maar ze was die week in verlof) en volgende afspraak op 39w.

Normale schema was 32w, daarna 36w, daarna 38w, 39w en 40w.

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 23:44
Leila

Online Status
ben maandag 24 nov geweest, 8 dec terug naar gyn dan ben ik bijna 36 weken. daarvoor was 't telkens om de 3-4 weken hoor, soms om de 2 weken als het om bloeduitslagen ging. 1 keer extra moeten bloed laten trekken door foute bloeduitslag ivm cmv, je snapt vast wel dat ik in volle paniek was. Bleek loos alarm te zijn, phew.

Ik denk dat gyns je sneller laten terugkomen als je een probleemzwangerschap hebt en bij probleemloze zwangerschappen dat dit meer verspreid is. Lijkt me ook logisch.

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 01:40
amina

Online Status
Bij mijn vorige heb ik 8 keer naar de gynecoloog moeten gaan, en 2x gewoon naar de huisdokter. op het einde van mijn zwangerschap: ben ik 25-9, 16-10, 30-10, en 8-11 moeten gaan.
Was uitgerekend voor 12-11.
Nu bij mijn 2de zwangerschap heb ik al 3x moeten gaan, volgende afspraak is 11 december.
xx

[Laatst gewijzigd door amina - 02/12/2008 @ 11:11] - Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 07:33
Jasmin1982

Online Status
Vanaf 33weken moet ik om de week naar de gyne en naar de huidokter.
Maar bij is het zoeel omdat ik bij mijn eerste zw last had van hoge bloedruk anders zou het ook minder zijn.

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:12
sneakiesthippo

Online Status
Hier moet ik vandaag voor het eerst naar gyneacoloog ivm bespreken inleiden. Voor de rest vanaf 36 weken iedere week naar verloskundige. Maar ik ben van NL.

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 13:46
Heidi

Hey, ik ben vorige week toen ik 35 weken was gegaan. Ik moet ook pas binnen 3 weken terug en zal dan dus 38 weken zijn. Mijn gyn zei me dat als ik niet veel last heb, niet zoveel moet gaan. Hij vertrouwt nogal veel op de natuur. Het is wel mijn 2 de kindje dus weet wat ik ongeveer kan verwachten. Je bent dus heus niet de enige. Ik ben trouwens van BE. Grtz

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 14:20
katherine

Online Status Stuur bericht
Van mij is het mijn eerste kindje, dus weet niet echt waaraan ik mij kan verwachten!
Ben soms bang dat ik het niet zal merken als ik naar het ziekenhuis moet, omdat de bevalling begonnen is.
Maar ja dat zal ik wel op het moment zelf doorhebben zeker.
Moet misschien niet zo vaak terug naar gynaecoloog omdat alles goed verloopt!!
Groetjes katherine

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 14:51

hellowkes,

ik ga nu om de 2 weken, volgende keer zal ik 39 weken en 3 dagen zijn :) hij zei nog van het kan zijn dat het dan niet meer nodig is maar zien wel, dusja
hier ook geen problemen ofzo, dus daarom ni elke week denk ik, heeft zelfs geen inwendig onderzoek gedaan vorige week, vond het ni nodig...

groetjes
Tina en

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 17:27
Antje

Ik ga vanaf 35 weken elke week, ben wel bij de verloskunidge en niet bij een gyneacoloog. En ben van NL.
groetjes Antje

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 18:10
zonneke

Online Status Bekijk profiel
Kathrine als je niet goed weet wanneer je naar het ziekenhuis moet kan je het beste al wat info over zoeken zodat je niet voor niks ongerust maakt en dat je ook weet wat je te wachten staat om niet snel in paniek te slaan:)

Ik heb via de gyn een voorschriftje voor prenatale keni gekregen

hierin word je uitgelegd wanneer je naar het ziekenhuis moet wat je kan verwachten van de eerste tot de laatste fase

en de juiste ademhaling hoe je de eerste weeën en bij de “arbeid” wat de juiste ademhaling is en waar je rekening mee moet houden...

Of ik er in het ziekenhuis wat aan zal hebben weet ik niet maar voel me toch al meer op mijn gemak door die paar korte lessen dat ik weet wat er zal gebeuren enz:).

ik heb de 8ste dec een afspraak en dan de volgende de 23ste december hoe het erna zal zijn weet ik nog niet want dit is een nieuwe gyn waar ik naar toe ga.

Veel succes met de zwangerschap allemaal

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 18:23
Patatje2

Online Status
ik ben op 31weken geweest en vanaf dan om de 2 weken! moet nu vrijdag terug gaan. en uiteindelijk ook op de uitgerekende dag en indien het overtijd gaat moet ik om de 2 dagen gaan dan.(tot max 10 overtijd)

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 09:47
sneakiesthippo

Online Status
Nou inleiden doet ie dus nog niet (38 weken) omdat ik nog geen ontsluiting heb. Wel is bmm aan het verweken en soepel maar nog dicht.
Moet nu volgende week weer terug..... en hoef dan niet naar de verloskundige...
Nu maar hopen dat het zelf besluit te komen dan hoeven we niet meer naar het ziekenhuis!

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 11:11
petra

Bij ons is het om de maand tot 30 weken, daarna (nu dus voor mij) is het om de 2 weken en na 37 weken om de week.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]