< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's uitzet » draagdoek

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
30/11/2008 @ 19:44
Miro

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wat zijn de voor- en nadelen van een draagdoek.

Is er soms een goed boek dat alle knooptechnieken uitlegt? En waar vind je een goede draagdoek?

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 20:28

Hallo,
Ik vond en vind de draagdoek een heel handig ding. Wij hadden zo'n lange sjaal (helemaal niet moeilijk te knopen hoor, er zat een boekje bij waar het stap voor stap in uitgelegd is). Voordeel was dat ons zoontje daar heel rustig in werd en als hij niet wou/kon slapen, deden we hem daar in en sliep hij wel of werd hij heel erg rustig... Het is ook fijn om je baby zo dicht bij je te hebben.
Ook nu steken we hem er soms in als hij moe is. Dan hebben we tenminste nog onze handen vrij:-)... om hem nu in de draagdoek mee naar buiten te nemen, vind ik het te koud, maar als het wat warmer zou zijn, zou ik dat zeker doen...
Zeker een aanrader. Misschien kan je ook eens een kijken nemen op doekentheek.be
Groetjes
Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 00:41
jes

Hallo,

Ik heb een trico slen en ben er super tevreden over, gebruik hem al sinds zen geboorte, ik ga hiermee veel meer wandelen dan men wandelwagen.
Dylan is er super rustig in.
Voor de knooptechnieken kan je kijken op http://www.babylonia.be/product.php?main_id=29&
er zit ook een boekje bij met de stappen hoe je het moet doen.

groetjes

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:29
Aussie

Online Status Bekijk profiel
Onze Noa is nu 2,5 weken oud en vind de draagdoek echt een plezier om in te liggen. Ik heb zo'n lange knoopdoek (Binana in bamboe dus ook heerlijk zacht voor onze knul) en van zodra ik hem erin zet (in kangoeroe houding) valt hij bijna onmiddelijk in (een diepe) slaap. Je merkt ook echt niet dat hij wel al een pak weegt (terwijl mijn arm anders moe wordt van het dragen). We gaan deze namiddag voor de eerste keer samen een wandelingetje gaan maken in onze draagdoek. Zo'n knoopdoeken zijn vaak erg warm dus we doen ons zoontje gewoon zijn kleertjes + jasje aan en zo in de draagdoek (met mijn jas erover). Dat moet wel warm genoeg zijn.

Wat de knooptechnieken betreft vind je op de website van binana.net een handleiding met daar de meeste knooptechnieken voor een lange knoopdoek uitgelegd. Op You Tube vind je ook heel veel verschillende filmpjes waarin het wordt uitgebeeld en op dragen-en-voeden.nl kan je ook veel tips vinden. Succes!

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:42
v&b

dragen is heel goed voor je kindje... ze voelen zich geborgen, hun "huidhonger" wordt gestild, dragen werkt ondersteunend bij slaapproblemen en kan helpen bij reflux...

Babybjorn-draagzakken en aanverwanten zijn, in tegenstelling tot wat de fabrikanten beweren niet goed voor je baby's ruggetje en heup (en ook veel ouders krijgen er pijn aan rug en schouders van)

er zijn alternatieven die wel goed zijn voor je baby's houding

je hebt draagdoeken(rekbare en niet rekbare of geweven), meitai(MT), ringsling (RS) en Soft Structured Carrier (SSC)(en nog veel meer)

uitleg en info over de verschillende ergonomische draagwijzen vind je op http://www.doekentheek.be
op youtube vind je veel instructiefilmpjes over het knopen
op het forum http://www.dragen-en-voeden.nl kan je terecht met vragen en je vind er ook links naar thuiswerkende moeders (wham's) die draagdoeken, MT's, RS, ... verkopen

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 14:54

Online Status Stuur bericht
hey hey

Een vraagje, wij hebben een tricot-slen, met plezier al vaak gebruikt. Nu is mijn dochter bijna 15 weken, en de laatste tijd heb ik het niet meer geprobeerd, mar kan je een eentje van 3 maand + nog in de kommahouding leggen?

Gwen

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 13:09
Martine73

Hoi Gwen,

Hangt er een beetje vanaf hoe groot jouw dochtertje ondertussen al is, maar ik denk dat de kommahouding langzamerhand krap wordt hoor. Je merkt het wel als je haar erin legt, als ze te weinig plaats krijgt om haar voetjes mooi te leggen, dan wordt het tijd voor de volgende houding. Rechtop met het gezichtje naar jou toe en met de voetjes eruit is een heel leuke houding vanaf een maand of drie en je zult wel merken dat ze zo heel stevig zit. Het vergt wat oefening zo'n nieuwe houding en knooptechniek, maar je zult na een paar keren oefenen wel merken dat deze houding eigenlijk een stuk makkelijker is dan de 'komma-knoop'. Vond dit persoonlijk de moeilijkste uit de reeks In ieder geval veel plezier met je dochter en je draagdoek, het is zo leuk om te doen en het gaat allemaal zo snel voorbij: genieten maar
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 13:19
Martine73

Hoi Miro,

Ik ben een echte draagdoekenfanaat ondertussen. Ben nu mijn tweede kindje volop aan het dragen, net zoals bij haar broertje gebruik ik gewoon geen buggy en gebeuren alle verplaatsingen (soms lange wandelingen van meer dan twee uur) met de doek. Grote voordelen vind ik de geborgenheid - zowel voor jouw kindje als voor jezelf - en de wendbaarheid waarmee je je kunt verplaatsen (probeer anders maar eens alleen een trein te nemen). Grote nadeel is de omslachtigheid van het inbinden zelf: bij een goede geweven draagdoek voer je een paar capriolen uit met zo'n zes meter stof, hiervoor heb je ruimte en een propere omgeving nodig ... Maar zoals met veel dingen in het leven: oefening baart kunst ... Wat eens zo moeilijk leek, blijkt na een paar malen oefenen eigenlijk een makkie! Wat de knooptechnieken betreft: bij elke draagdoek krijg je een instructieboek(je) met foto's en begeleidende tekst. Op You Tube vind je ook een aantal filmpjes die alles nog eens verduidelijken. Ikzelf heb alles eerst eens ingeoefend met een pop die qua formaat goed leek op een baby. Eens dat alles vlot ging, probeerde ik pas met mijn echte baby. Als je veel keuze wil uit draagdoeken en graag goed geïnformeerd wordt, kan ik jou de winkel Doekjes en Broekjes in Leuven aanraden. Daar kun je een goede service verwachten, je kan er ook draagdoeken uitproberen. Veel succes alvast!!
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 19:36
Miro

keuze genoeg
Heb me nog wat geïnformeerd op het net... er is zovéél keuze... ben uiteindelijk voor de tri-cotti gegaan (2 banden). Van zodra hij geleverd wordt ga ik hem meteen uitproberen op mijn zoontje van 14 maand (8,8kg) en later zeker ook op ons tweede kindje...

Ik hou jullie op de hoogte...

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 09:44

hey

Ondertussen heb ik de komma-houding nog eens getest, maar ze is er inderdaad te groot voor.
Rechtop vind ze wel oké, er is hééél veel te zien, maar slapen ... dat doet ze niet. Dat vind ik wel jammer, dat was het voordeel aan die komma-houding. En haar slaap heeft ze écht wel nodig, het is al zo'n slechte slaper. Is er geen houding waarbij dat wel lukt?

Gwen

Link naar deze reactie
10/12/2008 @ 00:34
jes

Gwenn wat jammer dat het slapen rechtop niet lukt .
Er is helaas geen andere houding meer of het is op je rug, maar daar is een driemaandertje nog wat klein voor vind ik.
Men zoontje valt rechtop wel in slaap, wel met zen gezichtje naar mij toe natuurlijk.

Link naar deze reactie
10/12/2008 @ 22:18

hey

Ze heeft dan o zo veel te zien ... Maar ach, wie weet lukt het nog wel eens een keertje.

Gwen

Link naar deze reactie
11/12/2008 @ 07:15
Leila

Online Status
ik heb de tricot slen (2 exemplaren) gekocht bij Prémaman. Als er dan eentje de was in moet kan ik voort met de andere.

Link naar deze reactie
15/12/2008 @ 12:32
Mirjam

Hey

Hier bij onze lucas een tri-cotti gebruikt, maar eigenlijk was deze te groot voor mij, maar goed voor m'n ventje dus kleiner maken is geen optie.
Nu een tijdje geleden liep ik rond in een 2e handszaak voor kindjes en heb daar een tricot-slen gekocht, denk dat ik er veel plezier aan ga hebben.

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]