< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » ervaringen met nissykind forte en tussikind

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
ervaringen met nissykind forte en tussikind
04/12/2008 @ 21:28

Online Status Stuur bericht
Nog aant wachten op mijn bestelling, hopelijk heb ik die morgen, wil er zo snel mogelijk met starten
Link naar deze reactie
05/12/2008 @ 23:44
Wasda...

En ... mama An,

Is de bestelling ondertussen al toegekomen? Heb je zowel de Nisykind als de Tussikind via die website besteld?

Hier dus zoals gezegd al enkele daagjes die tabletjes Nisyleen Forte gegeven. Ons ventje is al van voor het vorige weekend aan het niezen met wat pietesnotjes. Tot nu toe nog altijd hetzelfde. Geen verbetering, maar ook geen verslechtering. Hij heeft er eigenlijk weinig last van, in feite alleen maar 's morgens bij het opstaan, merk ik dat het tijdens de nacht opgestapelde neusslijm hem wel parten speelt. Tot nu toe kan hij de slijmpjes gemakkelijk ophoesten en na het ontbijt merk je er al niets meer van. Ik heb de indruk dat de infectie wel degelijk onder controle blijft, maar of die Nysileen daar nu iets mee te maken heeft... Ik zou het niet weten. Nog wat afwachten, dus.

Hoe gaat het ondertussen met je kleinste ukje? Nog de aerosol moeten gebruiken?

Ik hoop dat het de goede weg op gaat. Ik kwam vanmorgen in de crèche toe met onze Jarno en daar hoorde ik toch een gehoest en geproest...
Bleek een piepkleine baby te zijn die aan de aerosol lag. Het prutsje ademde al hoestend en al schreiend. Brrrr... bracht slechte herinneringen terug. Het is niet makkelijk als je je ukje zo klein moet zien worstelen. Ik hoop echt dat het voor jou en je kleintje al wat beter gaat.

Groetjes,

Wasda...

Link naar deze reactie
06/12/2008 @ 08:51

Ik heb het allebei besteld maar nog niet ontvangen. Hij is van de aerosol af maar het slijm van zijn neus blijft hem wem parten spelen. Ook hier is dit het ergst in de morgen als hij wakker is. Hopelijk verslecht het nu weer niet. Bij ons in de opvang lopen ze ook allemaal met snottebellen dus ja...

Ik laat zeker nog iets weten en hoop dat onze klein man hier baat bij heeft. Hij slaapt voor het eerst sinds lange tijd weer eens door dus dat is dan ook al positief!

Zelf ook ziek dus ja, tis al beter alleen ben ik deze morgen nu opgestaan met zeer aan mijn rechteroor.De koppijn daar geraak ik dus niet af. We zullen wel zien hoe alles evolueert, hopelijk de positieve kant op.

Tot later.
Link naar deze reactie
08/12/2008 @ 11:58
reb

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hier is de verkoudheid van mijn dochter over.... misschien dankzij de caltrivat, misschien toevallig? Afwachten of ze er nu even van af is!

Link naar deze reactie
08/12/2008 @ 15:19

de bestelling is toegekomen:

Voor de clatrivat heb ik 6,45 euro betaald voor 120 tabletten
Tussikind siroop/druppels suikervrij 50 ml:5,45 euro
Nissykind forte 14ml: 8,95 euro

Bestanddelen nissykind forte, 7 daagse kuur, plantabioticum voor keel-neus-luchtwegen:glycerol, water, Pelargonium sidoides radix extract.
7 dagen 2 maal daags 8 druppels (0-2j)

Bestanddelen Caltrivat, verhoging van de weerstand bij terugkerende verkoudheid: per tablet 100mg: 20mg Calcarea carbonica ostrearum D6, 20mg Calcarea fluorica D6, 20mg Calcarea phosphorica D6, 20mg Sulphur iodatum D12, hulpstoffen: cellulose, magnesium stearaat en talk. 3 maal daags in tabletje.

Bestanddelen tussikind suikervrije siroop:per 100mg: 5g Antimonium sulphuratum auratum D6, 5g Bryonia cretica D3, 5g Drosera rotundifolia D3, 5g Eucaliptus globulus D3, 5g Ipecacuanha D4, 5g Spongia tosta D6, hulpstoffen: water, glycerol, xylitol, alcohol 1,7%.
Elk uur 5 druppels bij eerste verschijnselen, max 6 keer per dag, daarna 3 keer daags 10 druppels.

Voila, nu kunnen we ook eens vergelijken qua bestanddelen en prijs. Leveringskosten heb ik niet moeten betalen gezien het de eerste bestelling was. Indien je regelmatig besteld kan je tot 10% korting krijgen. Normal kost de levering 3 euro en een beetje dacht ik.

En nu maar hopen dat het werkt, seffes starten als ze thuis.
Link naar deze reactie
08/12/2008 @ 15:24
reb

hey!

ik hoop ook dat het werk voor jou!
wil nog even zeggen dat ik in de apotheer 7.45euro betaald heb voor de caltrivat, dus meer dan jij, maar ik krijg hiervan nog een deel terug van de ziekenkas (weet wel niet juist hoeveel)

Link naar deze reactie
08/12/2008 @ 15:26

Goe dat je dat zegt want ik kan ook terugkrijgen voor deze middeltjes, seffes eens kijken.
Link naar deze reactie
08/12/2008 @ 15:48
mollie

hier eentje dat negen weken bv heeft gekregen en nog niet naar de creche gaat maar toch ook al een maand aan het hoesten is...
t komt echt van diep heb ik de indruk.

ik kijk mee hoe het hier lukt want hoop van die aerosol af te geraken

Link naar deze reactie
08/12/2008 @ 17:14

Ons Dunia heeft zonder probleem een tabletten caltrivat binnen.Smelt heel snel op de tong en is niet groot De andere twee zijn in druppelvorm, is een beetje mikken bij een kleintje van vier maand maar valt wel mee.
Link naar deze reactie
09/12/2008 @ 13:26
reb

Bij mona gaan die tabletjes ook goed binnen, Floor moet ik echter in't oog houden want ze vindt ze niet lekker, dus bied ik haar dan vlug een klein beetje water aan, anders spuwt ze het uit!

Mama An, krijg je nu ook een stuk terug van de ziekenkas als je het via internet besteld? Ik heb een speciaal rekeningetje gekregen van de apotheker, vandaar...

Link naar deze reactie
09/12/2008 @ 15:20

Heb net nog gekeken op de website, ze geven het niet weer, wel als je een consult doet bij een homeopaat. Das minder

Ga nog eens bellen en horen.
Link naar deze reactie
10/12/2008 @ 08:33

Ik moet zeggen dat Dunia (2j) geen loopneus meer had deze morgen. De hoest is er nog een beetje. Zij neemt de tussikind, caltrivat en de 7 daagse kuur.

Bij Xander (4maand)is het nog een beetje afwachten.
Link naar deze reactie
10/12/2008 @ 12:16

Ondertussen ook gebeld naar de ziekenkas en op sommige producten is een terugbetaling voorzien. zij hebben daar en lijst van maar het moet worden opgestuurd met een attestje van de apotheek anders geen centjes.

Kan jij es laten weten hoeveel je er op terug krijgt, sowieso zit er een prijsverschil op tussen aankoop in de opa en in Nederland. Eens zien wat het verschil dan uiteindelijk is.
Link naar deze reactie
11/12/2008 @ 09:56
reb

ik zal een berichtje achter laten wanneer de centjes gestort zijn!

Link naar deze reactie
11/12/2008 @ 11:43

By the way gisteren nog bij de osteo geweest, moet nu overstappen van probactiol naar symbioflor 2 druppels van energetica. Hij zei dat ik één druppeltje ook aan zijn neusholte mocht doen en dat het goed zou zijn voor zijn neusslijmvliezen? Klopt dat?

Onze Xander gaat niet achteruit dus dat is voor mij al positief!
Link naar deze reactie
21/12/2008 @ 08:02

Heb je de teugbetaling al ontvangen?
Link naar deze reactie
21/12/2008 @ 12:47
reb

hey mama An, net aan mijn man gevraagd, hij kwam precies uit de lucht gevallen: blijkt dat het briefje nog in zijn jas zit! Zal het zelf maar zo snel mogelijk binnendoen, maar met die feestdagen denk ik dat het wel wat langer zal kunnen duren eer we de betaling ontvangen! Maar zodra ze er is, laat ik het je weten!

Hoe gaat het met je Kindjes? verkoudheden verledentijd? Xander beter?

Link naar deze reactie
21/12/2008 @ 17:43

Ja iedereen is beter, als het over de verkoudheden gaat dan toch. Onze Xander begint er ook door te komen gelukkig. Na meer dan een week een kaka zonder bloed en slijm, oef.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]