< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » appartement aan zee of center parcs

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
appartement aan zee of center parcs
29/11/2008 @ 08:38
an

Goeiemorgen,

Ik ben er wel al vroeg bij, maar we zijn al bezig met het plannen van onze vakantie voor volgend jaar.
We twijfelen een beetje: appartement huren aan zee voor 2 weken of een week of 10 dagen center parcs.
Ik ben zelf eerder voor center parcs omdat je daar vanalles kan doen ook al is het slecht weer, maar het is wel veel duurder dan een appartement huren.
We hebben 2 dochtertjes: eentje is dan juist 2 en de andere is dan 9 maand.
Graag jullie ervaringen of opmerkingen of eventueel andere voorstellen.
Mijn man is zelfstandig, dus als we niet op vakantie gaan, dan is hij toch altijd met zijn werk bezig of komen er toch steeds mensen aanbellen voor offertes ofzo.

alvast bedankt
Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 11:54
emma

Online Status
hallo,
wij zijn deze zomer naar Middelkerke geweest. Emma was toen 14.5 maanden. We hadden een appartemementje gehuurd op de dijk. Alles is heel goed meegevallen, het was mooi weer. Veel gewandeld, gespeeld in het zand, avondmarkten bezocht.
Ons plan was om bij slecht weer eens een dagje naar sunparks oostduinkerke of de haan te gaan, maar daar zijn we uiteindelijk niet geraakt.
Ik weet niet wat een huisje in centerparcs kost maar een appartementje huren in volseizoen kostte ons toch 750 euro. We hadden badkamer, 2 slaapkamers, een hele kleine keuken, en een kleine living.
Veel succes met je beslissing

Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 13:22
saartje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,
Wij zijn in mei dit jaar naar Molenheide park geweest in Houthalen- Helchteren.
Ze zijn er volop nieuwe huisjes aan t zetten en ze zijn echt mooi en praktisch. 1 Living, een open keuken, 1 badkamer met douche, (slaapkamers naargelang je keuze)een kleine berging, klein terras, dvd, tv, radio, microgolfoven, oven, diepvries, koffiezet.
De huisjes staan 'ruim' van elkaar en je hebt echt geen last van de buren die roepen of tieren.
Er is een peuterbad, kinderbad, 25mbad, 3 glijbanen en bubbelbaden.
Een grote indoor speeltuin die onlangs in gebruik is genomen. Alles was nog nieuw en zag er zeer degelijk uit. Zelfs de ouders mochten mee op de klimrekken, speeltuigen ed.
Je hebt er ook mogelijkheden om te eten en te drinken in het overdekte 'centrum'.

Bij de prijs van de reservatie zit elke dag voor ieder gezinslid 1 gratis toegang voor het zwembad en 1 gratis toegang voor de overdekte speeltuin.
Ook buiten is er een speeltuin.

Mss moet je je licht eens opsteken op de website van Molenheide park.
(in de buurt heb je ook Hengelhoef en park Midden limburg (ofzoiets) )

Veel succes met je keuze en hopelijk heb je een toffe vakantie, zonder ongelukjes, zieken of ongewenste omstandigheden...

Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 18:53
noeke25

Hoihoi,

Wij gaan regelmatig naar zee. Eerste keer dat we geweest zijn was toen Rune 4 maanden oud was. Wij gaan naar een appartement in koksijde. 50 meter van dijk, van ons balkon kan je de zee zien. één grote slaapkamer. 2 kleine slaapkamers met elk eenpersoonsbed en in living kan van de zetel nog een tweepersoonsbed worden gemaakt. Wij zetten het babybed altijd op een aparte kamer zodat het rustig en donker was om te slapen. Het heeft een living en keukentje en badkamer. Ook een ondergrondse parking. IN het hoogseizoen betalen wij 500 euro voor een week.
Bij slecht weer gaan we iets drinken, zitten we op het appartement, of gaan we wandelen met een regenjas. Als het goed weer is kan je heel makkelijk naar plopsa. Met auto maar 10 minuutjes. Er zijn ook heel leuke wandel en fietsroutes en ook is er een waterparadijs in het volgende dorp. En er is elke dag wel iets te beleven hoor.
Centerparks en zo lijkt me wel leuk voor een paar dagen. Maar dan zou ik het water ook weer even beu gezien zijn. Je betaald bij om elke dag naar het water te gaan, dus vind ik het persoonlijk een beetje duur uitvallen als je net als ons niet elke dag zou gaan zwemmen.

GRoetjes
Noëlla en Rune

Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 22:07
an

alvast bedankt voor jullie berichtjes en ervaringen, misschien is Molenheide inderdaad wel iets, als ik tijd heb, zal ik daar eens naar kijken.
Center parcs kost in de goedkoopste bungalow bijna 1000 euro voor een week en daarvoor zouden we aan de zee bijna 2 weken kunnen blijven.
Ik zie het echt wel zitten om naar de zee te gaan, ben alleen bang voor als het 2 weken slecht weer is.
Waar hebben jullie de appartementen gevonden? ook via internet of via kennissen?
Ik had er eentje gevonden in Oostende, maar ben ook steeds bang dat het niet ruim genoeg gaat zijn, we moeten dus al minstens 2 slaapkamers hebben, oudste dochtertje slaapt in een groot bed, dus op aparte kamer, babybed kan eventueel bij ons, maar is daar dan wel plaats genoeg voor?
Ik blijf maar twijfelen, mss best dan toch maar op voorhand eens een kijkje gaan nemen.
kben er nog echt niet uit.
Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 11:20
emma

Online Status
hey,
wij vonden ons appartementje via een agentschap, je kan er langs gaan of je kan boeken via internet. Van ons heette het agentschap becue maar je hebt er verschillende.
groetjes

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 11:55
kissie

hoi hoi
ik moet zeggen wij zijn net weer van center parcs heerlijk het was erg gezellig en leuk voor het zwembad was top

ook de natuur en de rust
het is wat huiselijker en kind vriendelijk lijkt mij

maar op zich hoeft center parcs niet zo duur te zijn als je op center parcs site kijkt zijn er altijd aanbiedingen aanwezig als je op korte termijn weg gaat scheelt dat veel geld meer dan de helft volgens mij op elke woensdag dacht ik

groetjes kissie

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 14:49
moeke

Hoi,

Wij zijn ook trouwe centerparcers maar tijdens de zomervakantie zijn ze inderdaad duur. Vorig jaar zijn we naar Sunparks, Vielsalm geweest omwille van de kostprijs en dat was heel goed meegevallen moet ik zeggen. Verwacht wel geen centerparcscomfort maar ook voor ons was het zwembad enkel aanwezig als alternatief voor slecht weer en niet het doel op zich. We hebben een hele leuke vakantie gehad, de kids willen meteen terug. Als je toch aan zee wil zitten, in De Haan en in Oostduinkerke hebben ze ook een park. Bij slecht weer kan je dan naar het zwembad, bij mooi weer naar het strand. Combineer je meteen de twee en hoef je niet te twijfelen.
Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 15:10
karen

Hallo,
wij zijn deze zomer een weekendje naar centerparcs geweest (Peer) met ons dochtertje (toen 20 maanden). Eigenlijk was dit toch niet zo ons ding. Lore is normaalgezien een waterrat maar de drukte in centerparcs was haar toch te veel. Hetzelfde probleem in de binnenspeeltuin. Het enige dat ze echt leuk vond was de zandbak buiten en de kinderboerderij. Duur dus, voor wat we eraan hebben gehad.

We zijn ook een weekje naar de Nederlandse kust geweest en hebben daar een stacaravan gehuurd. Dat was veel meer ons ding. Lekker rustig, Lore heeft enorm genoten van strand, zee, schelpen...
Veel beter dan center parcs, voor ons tenminste.
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 15:12
an

allé,
we hebben beslist, het wordt normaal gezien een appartement aan zee voor in de zomer, als het dan slecht weer is; dan kunnen we daar nog naar een binnenzwembad gaan zwemmen of naar een binnenspeeltuin, zal wel ergens iets zijn,he.
en dan houden we centerparcs voor nog eens een weekendje of een midweek als het minder duur en minder druk is dan in de zomer.

bedankt allemaal voor jullie reacties,
nog steeds welkom hoor
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 15:17
Marleen

Waarom gaan jullie niet buiten het seizoen. Kinderne zijn nog neit schoolplichtig en je man is zelfstand. Het scheelt weer veel geld
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 15:21
Lieze

Ik zou Center Parcs kiezen, wij gingen er al van voor we kindjes hadden,en nu met de kindjes is het nog zoveel aangenamer! Vooral bij mooi weer, 's ochtends gaan zwemmen, 's namiddags iets leuks met de kindjes, of omgekeerd.

Onze reis vorig jaar was ook naar de kust, was wel leuk, de eerste 3 dagen, daarna was het echt hondenweer, en daar gaan je twee weekjes zee dan ... ze is dus letterlijk en figuurlijk in het water gevallen!
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 13:39
an

Hey,

mijn man is inderdaad zelfstandige, maar ze werken met 3 samen, en de vrouw van de éne kan haar verlof niet kiezen en ik en het andere meisje wel, dus moeten we wel dan op verlof. als het rustig is, doen we mss een midweek als het gaat, maar dat is dan toch iets last minute;
Ik ben inderdaad bang voor het weer, stel je voor: 2 weken slecht weer met zo 2 kleintjes,
maar ja: voor de prijs van 1 week centerparcs kunnen we wel meer dan 2 weken naar zee.
kben toch weer aan het twijfelen geslagen, nog even verderzoeken dus.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]