< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Lage bloeddruk

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Lage bloeddruk
28/11/2008 @ 19:53
Dais

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal,

Overal lees ik verhalen over een te hoge bloeddruk maar ik heb een lage bloeddruk en voel me heel erg duizelig en raar.

(105/60). Wie heeft er tips zodat ik minder duizelig ben.

Het was trouwens nog niet te laag volgens de verloskundige.

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 20:03
*Wendy*

Online Status Bekijk profiel
hmmm Dais ik heb er ook last van... 100 over 50... Ik heb ook nog eens een veel te laag hb gehalte 5.4...

Je zou wat meer zout kunnen proberen te eten of toch de verloskundige om raad vragen?

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 20:07
wentho

Online Status
hoi,

Ik heb ook last van een lage bloeddruk. De gyneacoloog zei dat dit heel goed is tijdens de zwangerschap. Je kunt er helaas wel weinig aan doen. Meer zout eten helpt maar dan heb je kans dat je vocht ophoudt. Het beste dat je kan doen is veel en regelmatig rusten. Ik zie er met momenten ook van af maar troost me met het gedacht dat het goed is voor ons kindje.

groetjes,

wentho
Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 20:14
yvonne_sander

Heej

Ik heb ook erg veel last van een lage bloeddruk, ik had het advies gekregen als ik last had zoute drop te eten. Bij mij helpt het. Je moet ook niet te veel eten maar op het moment dat je er echt last van hebt.

En inderdaad goed je rust pakken, goed naar je lichaam luisteren dan komt het wel goed.

Groetjes Yvon

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 20:57
Dais

Bedankt meiden, fijn dat ik niet de enige ben.

Ik had net van mijn tante gehoord dat drop kan helpen en bouillon.

Soms word ik er wat onzeker van omdat het net voelt alsof ik ga vallen. Maar zal goed luisteren naar mijn lichaam.

Thanks.

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 22:08
Angel

Hoihoi,

Heb ook flinke lage bloeddruk, vooral na lichamelijk inspanning. Ik word er ook erg onzeker van, ben ben dat ik flauwval maar gelukkig nog nooit gebeurd.

Sterkte allemaal...enne...beter een lage bloeddruk dan een te hoge toch

grtz Angel
Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 23:18
Nicole1900

Hier ook lage bloeddruk, wat volgens de gyn perfect is voor een zwangerschap. Als ik me een beetje flauw voel, werkt cup-a-soup wel.. Zit natuurlijk zout in en werkt als een opkikker..

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 23:39
Lizzy

Ook ik heb een redelijk lage bloeddruk, 117/62 en ik eet me al helemaal klem in drop en je lichaam geeft wel aan dat je het nodig hebt.

Daarnaast meiden .... ik vind het een heel prettig idee dat het HELLP syndroom ver van ons bed is..

*klop nu even af ...* je weet maar nooit

Liefs

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 23:39
svb81

Ik heb er ook last van, al is het de ene dag beter als de andere. Twee weken geleden had ik 9/5
Het is ff verbeterd, maar vandaag voel ik het opnieuw, benauwlijk want ik draai precies altijd maar weg. De enige raad die ik kreeg was rusten... Maar hoe doe je dat met een fulltime baan
Je kunt je leven toch niet ff "on hold" zetten

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:05
victoria

Online Status Stuur bericht
Ik heb altijd al een lage bloeddruk gehad, ik geraak zelden aan 100 bovendruk. Als je er echt fel last van hebt, beetje oppassen met bruuske bewegingen (snel rechtstaan), beetje zout eten. Ik heb ook eens gelezen dat ananassap drinken zou helpen, misschien kun je dat ook eens proberen :).

Telkens als ik op controle ga bij de gyn, krijg ik schouderklopjes van de verpleegster, het is echt goed om tijdens de zwangerschap een lage bloeddruk te hebben, blijkbaar. Probeer het dus vooral positief te bekijken :) :)

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:21
joke

Hou een flesje etherische rozemarijnolie bij de hand en snuif eraan als je je slapjes voelt. Dat helpt bij een lage bloeddruk.

Groetjes
Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 22:15
Evy

hey dames,

nog eentje met een lagere bloeddruk... 11/6 nog geen probleem zei de vroedvrouw, ze raadde me aan meer te drinken en meer zout in het eten te doen (ik kook met heel weinig zout vandaar), heb nog niet de indruk dat het echt helpt,maar ik denkook maar, beter te lage bloeddruk dan te hoog he...

grtz
Evy

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 12:17
inge

lage bloeddruk kan weinig kwaad aanrichten. Alleen het duizelig zijn is gevaarlijk: stel dat je plots valt, en met je buik op tafelhoek of zoiets.

Ik heb al heel mijn leven lage bloeddruk. (niet extreem laag natuurlijk, maar altijd iets van 6-10 of 6-11 of zoiets).

Heb eens aan mijn huisarts gevraagd, en hij zei dat ik blij mag zijn. Later is kans op infarcten en zo van die dingen véél kleiner. Ik ben wel niet vlug duizelig.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]