< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kleuters » slechte woordenschat zoon van 4.6jaar

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kleuters
slechte woordenschat zoon van 4.6jaar
28/11/2008 @ 18:56

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
mijn zoontje is 4.6jaar en als ik hem vergelijk met andere kindjes heb ik de indruk dat hij ons niet verstaat. als hij liedjes leert op school dan kent hij ze wel goed maar hij formuleert veel woorden anders.de woorden rijmer erop maar zijn meestal niet correct. ik heb hem vorig jaar getest aan zijn oortjes en de oorars zei dat alles oke was. volgens mij snapte onze jesse zelf ni wa hij moest doen bij die test. mijn zoontje heeft wel veel last va stopjes.
nog iemand hier ervaring mee?

groetjes

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 15:33
karenvsteen

Online Status Stuur bericht
absoluut geen ervaring mee, maar als je je zorgen maakt (in belgie) zou'k aanraden om er met de juf over te praten en wat haar bevindingen zijn en eventueel gesprek aanvragen met CLB die helpen je dan wel weer verder (als ge in een goei clb terecht komt natuurlijk)
voor nederland weet'k het niet

succes

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 15:37

Online Status Stuur bericht
Ik zou hem elders nog eens laten testen. Op onze school is ook een mama met een zoontje van vier met net hetzelfde probleem. De oorzaak lag bij zijn gehoor en zicht. Nu is hij aan een serieus inhaalmanoever bezig en tettert erop los!
Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 15:39
Tim

Dag

Ik heb ondervonden dat als je twijfelt over het taalgebruik van je kind, je niet te lang moet wachten en twijfelen om verder te laten onderzoeken. Mijn zoon praat ook niet zoals zijn leeftijdsgenoten en ze hebben bij hem verbale dyspraxie vastgesteld. Nu kan het zijn dat bij jou niets ernstigs is maar je kan nooit voorzichtig genoeg zijn. Als je twijfelt zou ik het toch laten onderzoeken.

groeten
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 19:11

bedankt allemaal voor de reacties
ik heb het hier met mijn man over gehad en hij zegt dat onze jesse wel hoort maar ni wil luisteren
ik ga wel eens met de huisarts contact opnemen

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 23:02

Hey marijke,

Mijn oudste zoon heeft ook taalproblemen. Mij was het al opgevallen toen hij nog net geen 2 jaar was. Hij zei toen nog maar een paar woordjes. Tegenover mijn onthaalkindjes van dezelfde leeftijd stond hij enorm achter. Mijn man zag ook niets verkeerd. We hebben hem toen toch eens laten testen of hij wel goed hoorde, maar dat bleek in orde te zijn. In het eerste kleuterklasje vond ik dat de zaken steeds erger werden en heb ik het clb gecontacteerd. Er heeft iemand hem toen geobserveerd, maar zag ook niets verkeerd. Toch bleef ik volhouden dat hij een serieuze achterstand had. De familie zag het probleem niet, mijn man erkende dat er wel iets was, maar bleef verder alles ontkennen. Tot ik aan het adres van het revalidatiecentrum hier in de buurt kwam. Ik ben daar zelf naartoe gegaan en heb hen het probleem uitgelegd. na een paar maanden mochten we er er naartoe om Jalen te laten testen. Na een aantal testen kwam aan het licht dat hij verstandelijk zwakbegaafd was en dat hij een taalachterstand had van bijna 2 jaar. Hij was toen 4. Hij heeft 2 jaar therapie gekregen en is er enorm op vooruit gegaan. Spijtig genoeg zijn er nog steeds taalproblemen, maar de achterstand is niet zo groot meer dan in het begin. Nu helpen ze hem in school en binnenkort, dat hopen we toch, gaan ze hem opnieuw testen in het revalidatiecenrum om hem opnieuw therapie te kunnen geven.

Mijn raad is dan ook; volg je gevoel. Als je de indruk hebt dat hij het niet goed doet, zorg er dan voor dat er iemand luisterd en je serieus neemt. Laat die problemen niet aanslepen.

Groetjes!

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 15:15
Tim

mama JJ

Mag ik vragen of uw zoontje alles begreep toen hij 2 jaar was?

groeten
Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 20:04

Hoi Tim,

Nee spijtig genoeg verstond hij niet alles. Vaak was het te moeilijk, vooral als we hem opdrachtjes gaven. Ook nu nog. We moeten zorgen dat we de opdrachtjes kort en eenvoudig houden omdat hij anders verward raakt en niet meer juist weet wat hij moet doen. Ook onthoudt hij vaak gewoon het eerste en hoort hij de rest niet meer. Als we hem dan vragen om iets van tafel te nemen en naar de keuken te gaan om dat dan op deonderste plank in de kast te leggen, zijn we hem al kwijt bij neem dat van tafel en ga naar de keuken. De rest weet hij dan niet meer.

Groetjes!

Link naar deze reactie
05/12/2008 @ 10:55
Tim

Dag

Tim verstaat wel eenvoudige opdrachtjes. Samengestelde opdrachten is voor hem nog te vroeg om te testen. Hij is nog maar 2,5 jaar.

groeten
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]