< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Niet goed gehecht na de bevalling

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Niet goed gehecht na de bevalling
28/11/2008 @ 17:11

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaal,

Tijdens de bevalling van mijn zoontje, nu bijna 9 maanden geleden, had ik erg veel pijn aan de hechtingen. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen dus had ook daar mijn controles. Elke zuster die er naar keek zei dat het er goed uit zag.
Nu 9 maanden later mocht ik alles weer opnieuw mee maken. Ik ben opnieuw opgengeknipt en opnieuw gehecht. het was dus niet goed! Het was veel te strak (lees: te dicht) gehecht. Je kan je de gevolgen daarvan voorstellen onder de lakens,..

Ik wilde graag weten wie dit ook mee heeft moeten maken.

Groetjes Annemarie
Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 22:26
karin

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ik ben flink uitgescheurd en gehecht, alleen zijn mijn hechtingen nu veel te snel opgelost. na 3 dagen al. Ik heb nu een hele grote wond en ik ben benieuwd hoe dat gaat genezen. Het ziet er verder goed uit maar ik ben nu dus gewoon een stuk wijder als normaal. Het is eigenlijk precies het tegenovergestelde als jou maar ook ik ben benieuwd of mensen hetzelfde hebben meegemaakt en wat er gaat gebeuren.

Gr Karin

Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 07:47
mollie

ik denk dat ze dat bij mij ook iets te strak hebben gedaan
nu niet zo erg als bij jou hoor maar toch...
telkens als we vrijen doet dat geen deugd in het begin. de gyne zei van glijmiddel te gebruiken dat dat gewoon het probleem is maar dat is het dus niet

Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 12:40
sneakiesthippo

Online Status
Karin, ben jij al op controle geweest? Want als je wond open is is het niet slim om daar gewoon mee door te lopen. Lijkt mij dat dit toch dicht moet...... misschien eens naar je verloskundige of huisarts?

Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 21:32
karin

sneakiesthippo; Het is een beetje moeilijk om uit te leggen, maar de randen zijn al dicht alleen het is nu wijder. Achterin en onderhuids is het volgens mij nog wel open maar dat is normaal (ben pas 10 dagen geleden bevallen). De vk zegt dat het vervelend is maar wel meer voorkomt. Daarom ben ik zo benieuwd naar anderen.

Maar als het nog lang er zo uitblijft zien, geen verbetrind dan laat ik wel even naar kijken .

Gr karin

Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 22:00
ilse

Hallo,

ik ben 14 maanden geleden bevallen en ik heb nog altijd last van mijn knip wanneer we betrekking hebben. Volgens de gyn is de enige oplossing de knip terug open doen en iets wijder naaien ofzo. Maar aangezien ik nu opnieuw zwanger ben zal ik wachten tot met de volgende bevalling voor deze ingreep, aangezien het dan waarschijnlijk toch opnieuw geknipt zal worden. hopelijk wordt het dan goed gedaan, want zo is het echt geen pretje.
Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 22:29

Dat kan ik me heel goed voorstellen! Je moet het dan wel even aangeven bij je bevalling dat ze het dan nu wel goed hechten. Raar eigenlijk he dat het gebeurt,.. ze moeten er zoveel hechten, dan zul je denken dat ze het toch goed onder de knie hebben. Maar ja, waar gewerkt worden, worden fouten gemaakt,...
Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 07:31
Kimmie

Hey,

Ik heb ook heel veel problemen gehad met mijn knip. Toen de tweede dag de zwelling begon weg te trekken begon het meer en meer pijn te doen. Na een week kon ik nog niets en moest al naar huis. Ze vonden dat ik flinker moest zijn en begon over 'pijngrens'. Een dag later stond ik er terug en heb geijst dat ze er iets aan zouden doen.

Ze hebben de knip terug opengesneden. Met verdoving die niet goed werkte, omdat het tijdens de consultaties was en volgens mee gewoon geen tijd had.

Nu kon ik 's avonds gewoon in de zetel zitten! Alle druk was weg. Het is ook vanzelf aan elkaar gegroeid maar nu voelt het ook wel breder aan de ingang. En ik zie precies ook waar en hoe ver het had moeten zijn.
Maar tijdens het vrijen heb ik geen last.

Nu ben ik veranderd van gyn en deze heeft belooft niet te knippen. T'is nu toch breder en de baby zal wss geen 4kg 200 meer zijn.

Groetjes

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 11:04
eef

herkenbaar?
Ergens anders op het forum had ik dit bericht ook al geplaatst, maar achteraf hoort het beter hier thuis. Tijdens mijn bevalling ben ik gescheurd, zowel binnen als buiten. De verloskundige heeft deze scheuren gehecht. Drie weken na de bevalling had ik het gevoel dat 1 van de hechtingen los was gegaan. Ik voelde het trekken en het bloedde. Tijdens telefonisch contact met de huisarts kreeg ik te horen dat hier niets aan te doen was (opnieuw hechten was niet mogelijk). Op zich is het bloeden toen snel gestopt hoor.

Inmiddels is de bevalling 7 maanden geleden en heb ik nog steeds pijn aan mijn huid rond en net in mijn vagina. Tijdens plassen, poepen en zitten heb ik er geen last van, maar vrijen en tampongebruik zijn echt geen optie!
Drie verschillende huisartsen hebben er al naar gekeken (kwam toevallig zo uit door vakantie en zwangerschapsverlof van mijn eigen huisarts). Ze geven allen aan dat het er wel een beetje rood en geirriteerd uit ziet, maar dat er verder niet veel bijzonders te zien is en dat het tijd nodig heeft. Zelf vind ik dat ik het inmiddels wel tijd genoeg gegeven heb. Herken je mijn klachten?
Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:58

hoi eef,

als ik jou was zou ik naar de gyneacoloog gaan hoor! die hebben er meer verstand van dan een huisarts. ik ben ook direct naar de gyn gegaan, ben niet eens bij mijn huisarts geweest. hahaha

ik vind het niet normaal dat je nu nog geen sex kan hebben. dat zou ik ook gewoon aankaten.

su6!!
Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 13:09
Miranda

Hey,

Hier ook pijn...maar heb niet het idee dat mijn knip te strak gehecht is...meer pijn doet het aan de andere kant! Ik had wel altijd ook al pijn tijdens het vrijen voordat ik zwanger was dus misschien is het idd wel iets strakker geworden en daarom de pijn. Maak me er niet zo een zorgen over...het is steeds beter aan het worden. en als mijn man lief is voor me dan doet het bijna geen pijn..maar soms in the heat of the moment...kan het pijn doen haha.

Het ligt echt aan de positie ook....ik wacht gewoon nog even af en als het zo een pijn blijft doen dan ga ik misschien ook wel naar de gynae...

Iedereen success!

Miranda

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 13:13
knabbel

Online Status Stuur bericht
ik heb ook in het begin problemen gehad met knip,ik was allergisch aan de draadjes, dus ze hebben ze er gewoon uitgehaald, en het moest vanzelf toegroeien, dus rondlopen met een open wond kan geen kwaad hoor alleen telkens goed ontsmetten, als de draadjes eruit waren was de pijn ook na een paar dagen direct weg. nu voel ik er niets meer van al een geluk maar ik hou mijn hart vast bij de volgende bevalling want uiteindelijk ik ik bijna 4 weken niet kunnen stappen, liggen of zitten van de pijn

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 17:27
petra

Jep, ook ik was "te strak" gehecht, na een paar dagen hield ik het echt niet meer van de pijn en hebben ze de knoopjes losser gemaakt, en mijn pijn verdween als sneeuw voor de zon .

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 20:01
eef

hoi mama van Yorick

bedankt voor je reactie. Ik ga inderdaad maar eens langs de gyn. Ben benieuwd of die wat kan betekenen, want op deze manier komt er natuurlijk nooit een broertje of zusje voor onze kanjer!
Link naar deze reactie
30/12/2008 @ 11:17

zoveel pijn na knip!
Hey,
ik ben een week geleden bevallen van een prachtige dochter.
Ze hebben echter wel een kleine knip moeten geven. De eerste dagen vrij veel last van gehad, onder andere ook omdat k nog last had van aambeien door de hoge druk. Nu ben ik 3 dagen thuis en tot gisteren heb ik nog niet te veel pijn gehad bij zitten of rechtstaan. Sinds vannacht verga ik echte van de pijn vanaf het moment dat ik rechtsta en wat rondwandel. Bij het bukken of de trap afgaan springen de tranen spontaan in mijn ogen. De pijnstillers die ik heb meegekregen helpen niet bij deze pijn. Ik heb het gevoel dat er een hechting te strak zit, omdat het zo brand en trekt. Is dit normaal, of zou ik toch even terug naar de gyneacoloog bellen?
Link naar deze reactie
30/12/2008 @ 13:13
Sara

Hoi Eveline!
Ik heb indertijd ook een fikse knip gehad en bovendien gescheurd, en herinner me wel dat de pijn flink op en af ging.
De eerste week was het ergst, maar ook in de tweede week stonden de tranen meermaals in mijn ogen als het weer eens flink begon te prikken of trekken. Ene dag ging het precies beter, de volgende was ik precies weer terug aan af...
Ik heb uiteindelijk de vroedvrouw gevraagd om de draadjes te verwijderen, dat deed effe zeer maar daarna was het trekken gedaan. Een heel verschil!
Als je twijfelt, best eens naar de gyn gaan hoor. Is normaal dat die draadjes je nog last bezorgen zolang die niet verteerd zijn. Misschien helpt het als hij er 1 of 2 uithaalt, zoals bij mij?

En geloof me, het gaat beter! Ik dacht op een bepaald moment echt van dat komt nooit meer goed daar vanonderen. Maar het gaat snel weer beter en dan voel je er weer helemaal niets meer van!

Groetjes en trouwens proficiat met je kleintje!
Sara

Link naar deze reactie
30/12/2008 @ 13:39
Daan

Eveline zeker niet twijfelen en bellen dat je pijn hebt! De kans is idd groot dat er een hechting te strak zit en dit kunnen ze makkelijk verhelpen door een knoopje los te maken..........ik zelf kreeg te horen dat dit niet kon en heb tot vorige week met hele erge pijn rondgelopen......vk zei dat dat beslist niet nodig was geweest en nu voel ik me heerlijk

liefs Daantje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]