< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » Dilemma

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
28/11/2008 @ 12:29
Merriejane

Online Status Stuur bericht
Ik geraak een beetje uitgekeken op mijn eigen job. Dit is een kantoorjob, dus van 8u tot half 5. We hebben hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, groepsverzekering en mijn gsm-rekening betaalt het werk. Dus die voordelen zijn allemaal heel goed. Ook kan ik altijd op uur en tijd naar huis en een dagje verlof is nooit een probleem.
Maar omdat m'n job saai aan het worden is (zit meer op internet dan wat anders) zoek ik dus een nieuwe uitdaging. Omdat ik in mei mama ben geworden spreekt het me wel aan om voor kindjes te gaan zorgen. Ik heb eens gehoord voor een cursus kinderverzorging/begeleiding. Dit zou 1 dag per week zijn. Ik kan het cursusgeld terugvragen en ook educatief verlof kan ervoor geregeld worden.

Wat zouden jullie doen? Bij de huidige job met goede werktijden en voordelen blijven of uitkijken naar iets anders en die uitdaging aangaan?

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 13:01
Melissa

Online Status
Hoi,

Als werken met kinderen echt iets is wat je wilt doen, moet je ervoor gaan. Denk wel dat je alle voor-en nadelen van beide jobs goed tegen elkaar moet afwegen.

Nu moet ik wel zeggen, ben van beroep opvoedster (ook weekends werken) en ik moet eerlijk toegeven dat ik niet weet of ik dit nog wel wil doen als ik eenmaal bevallen ben. Dan moet ik namelijk mijn eigen kindje gaan wegbrengen om voor andere kindjes te zorgen.
Ook moet ik zeggen dat opvang vinden niet zo makkelijk is met mijn uren. Als ik de vroege dienst heb is dit om kwart voor 7 al beginnen en de late dienst is tot 22uur. Maar opvang is er niet voor deze uren, dus zijn we heel blij dat onze ouders zeggen dat ze wel willen babysitten. (want mijn man werkt in ploegen)
Liefst zou ik gewoon een job willen die jij nu hebt. zeker naar later toe als ons kindje naar school zal gaan, om meer thuis te zijn.

Dus ik zou zeggen denk er goed over na, en als je het echt wil ga ervoor !!!

Groetjes
Melissa

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 15:36
Toedeloe

Online Status Stuur bericht
Helaba,

Ik ben kinderverzorgster en ik moet eerlijk zeggen dat ik met geen enkele andere job van de wereld zou willen ruilen. De mini kribbe is bij ons open van 7u tot 18u nooit in de weekends. Ik heb geen probleem om opvang te zoeken want het kleintje mag gewoon mee ben elk weekend thuis en verlof nemen is bij mij ook geen enkel problemen das enkel het voordeel als je in een openbare kribbe werkt prive ligt veel moeilijkere meestal staat daar je vakantie al vast en kan je er geen bijnemen. Onze vakanties staan ook vast maar heb nog dagen en overuren dat ik zo kan nemen. Ik geniet ook van maaltijdcheques en een hospitalisatie verzekering. Ja de gsm is natuurlijk niet terug betaald. Wel een nadeel kan zijn zoals ik nu voorheb als niet tegen alles imuun bent dat je volledig direct moet stoppen met werken en dat je op 60percent van de ziekenfonds terug komt. Maar na de bevalling krijg je de overige maanden terug van het fonds van beroepsziekten tis eventjes krabbelen maar uiteindelijk ik zou nooit meer willen ruilen van job.
Ik mis de kindjes nu al en ben nog geen maand thuis.

Groetjes

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 17:49
Siepie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Voordat je besluit om je huidige baan op te zeggen zou ik eerst goed uitzoeken wat je precies wilt. Nu wil je misshcien de kidneren kant op, maar wilje dit omdat je nu zelf helemaal in-to de kinderen bent, of is dit op de lange termijn ooke cht wat voor jou (begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel).

Als je huidige job niet leuk is, dan moet daar wat aan veranderen, ongeacht of je wel of niet wat met kinderen moet doen. Uiteindelijk zijn alle bijkomstigheden van je huidige baan leuk, maar het belangrijkste is toch echt dat je iedere dag met veel plezier naar je werk gaat en dat je werk een uitdaging blijft. Je moet het nog veel te veel jaren doen om het nu al niet meer naar je zin te hebben.

Verdiep je eens in de mogelijkheden voordat je je om laat scholen. Maar dat er wat moet veranderen lijkt mij duidelijk.

Heel veel succes!!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]