< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » Kruidvat test lichte streep maar DA test niks!!HELP!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
Kruidvat test lichte streep maar DA test niks!!HELP!
27/11/2008 @ 23:01
tijgertje86

Online Status
Hoi lieve mensen,

Mijn schoonzusje is 3 x de pil vergeten in haar strip in de 1e week daarna heeft ze de 4e week ook niet meer geslikt maar wel sex gehad... eigenlijk moet ze morgen ongesteld worden maar ik zei tegen haar doe nu maar een test omdat ze veel kwaaltjes heeft zoals.... brandende borsten, veel plassen, erg moe, steken. En ik herkende dat van mijzelf (ben bijna 22 weken zwanger vandaar). Wij een test gekocht bij de kruidvat (zijn tegenwoordig weer anders met die kruis) er kwam een heeel licht streepje door de min heen moet een kruis worden maar niet zo dik... Toen werd ze helemaal gek en zeg ik kom op we halen nog een test bij de DA die test gedaan en nee hoor helemaal NIKS.... ik zeg al tegen haar we testen het volgende week donderdag wel opnieuw.... Maar wat denken jullie hebben jullie dit al eens meegemaakt ik namelijk nooit... 1x positief altijd positief was mijn ervaring.... !! Kan iemand mij helpen???

Liefs Tijgertje

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 23:12
marjoontje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoiii.

ja hoor ik heb dit wel eens mee gemaakt en ook met kruitvat testen,heel licht een streepje te zien,en de clear bleu test was negatief,nog een test van kruitvat en weer een heel licht streepje,ik moest wel heel goed kijken en het in het licht houden,ik heb toen de infolijn gebelt wat op de verpakking staat,en hun zeiden je moet echt een streep zien waar een kleur door zit,zie je alleen een wit streepje is de test negatief,zie jij een licht dun lijntje met een blauwe kleur er door heen was de test negatief,maar je moest wel goed de blauwe kleur zien zag ik dat niet was de test negatief zeiden ze mij.
misschien ook even naar de infolijn bellen staat achter op de verpakking van de kruitvat testen,

groetjes marion,

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 12:22
tijgertje86

Online Status
Ja was wel een blauwe dunne streep... maar wat raar dan.... wel heeeeeeel dun haast niet te zien... en gewoon de andere test van DA niks te zien... Denk dat ze volgende week pas opnieuw moet testen>>?? vind het naar voor haar... ze wil wel kinderen maar liever over 2 jaar want ze zit nu in een verhuizing... maar het is wel welkom...

Is er verder niemand die dit eerder mee gemaakt heeft??

Liefs tijgertje

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 12:36
MamaN

Online Status Stuur bericht
die nieuwe testen van kruidvat met een + je (blauw zoals CB)
geven een Licht + je aan ook bij niet zwanger en idem voor predictor de nieuwe zijn nog niet echt wauw omdat ze zo gevoelig gemaakt worden dat met gewoon LH in je bloed/urine al + tekend!

het moet er duidelijk gevormd zijn en niet 1 millimeter.

Koop gewoon de cassettes van 2 voor 5 € of een CB dan ben je 10000000 x zeker!
Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 12:50
tijgertje86

Online Status
Okeej op die manier.. Vond het al zo vreemd... Vind het ook zo onduidelijke test... Nou dan moet ze maar 1 week afwachten en dan nog maar x testen... BEDANKT

Liefs

Tijgertje

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 17:39
Els

Ze hoeft geen week te wachten hoor. Een dag of 2, 3 is voldoende. Ik vind de Clearblue test echt goed. Die geven geen indroogstreep bij niet zwangerschap en zijn heel gevoelig.
Da's ook de reden waarom de ene zwangerschapstest + kan geven en een ander merk -. Ik heb trouwens hier nogal gelezen dat de testen van Di minder gevoelig zijn. die van het kruidvat is wel gevoelig. Als je echt een , ook al is het super vaag, blauw lijntje zag is ze echt zwanger hoor.

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 18:47
sophie

Online Status Bekijk profiel
hoihoi, ik had net bovenstaand gesprek gelezen en word hier toch wel onzeker van.. ik heb vanmiddag een clear blue test gedaan, en na een minuut zag ikgeen duidelijke verticale streep door de horizontale, dus ik dacht nou negatief he. maar toen keek ik nog eens, verrek zag aan de onderkant wat blauws...dus ik de test bij het raam gehouden, was er als je goed keek toch iets van een blauwe lijn te zien. ik had ook eens gelezen dat iemand de test uit elkaarhad gehaald, omdat je dan de strip in het licht kan houden en dat je de streep dan beter kunt zien in geval van twijfel, dus had dat ook gedaan en ja hoor een blauwe streep, alleen niet zo dik nog zoals op de bijsluiter e.d staat..er word overal verteld dat hoe dun en onduidelijk de streep ook is, je het toch als positief moet zien. maar toch word ik er onzeker van en wachten duurt zo lang haha. ik doe er over 3 dagen nog wel 1(dan smorgens) en dan ga ik ermee naar de huisarts, daar evt ook een testje doen, gewoon voor de zekerheid.
ik heb wel allerlei klachten, steken in me onderbuik, aantal dagen overtijd, gevoelige borsten, vaker naar de wc.
liefs sophie
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 11:36
nellie

hey!

Kruidvat testen zijn gevoeliger dan de meeste andere, maar toch zijn ze behoorlijk betrouwbaar hoor.
Ik had op een zaterdag getest met predictor, maar niets te zien.
(Was ook wel 1 dag te vroeg denk ik).
Twee dagen erna was er wel een lichte streep te zien, maar daar kan je niet echt op betrouwen. De woensdag een kruidvattest gedaan, en ja hoor.
Na minder dan een halve minuut kwam er al een dikke plus te staan.
Misschien dat het dan met predictor nog maar een lichte streep geweest zou zijn. Kweet het niet.

Kruidvat is dus wel betrouwbaar, maar sommige vrouwen testen pas positief na meerdere dagen overtijd (zoals ikke).

Succes ermee allemaal!

x

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 13:58
Rosie

Ik wil even reageren op dat een blauw lijntje bij kruidvat altijd zwanger is, dat klopt helaas niet!
En er zijn vele ervaringen te vinden op internet over "vals" positieve kruidvattesten!!

Mijn vriendin dacht zwanger te zijn, testte met kruidvat test en een blauw lijntje (niet een scherpe duidelijk lijn, maar meer een blauwe schaudlijn, maar wel blauw en binnen de tijd)
diezelfde avond deed ze een zelfde test en was negatief
volgende ochtend met een ander merk en nog steeds negatief
ze was niet zwanger!!!

dus pas op met kruidvat

mijn ervaring is dat Matcare de allerbetrouwbaarste (en goedkoopste) testen heeft.

succes

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 20:00
tijgertje86

Online Status
Hoi,

Vandaag weer de test herhaald van de kruidvat weer een dun blauw lijntje.. wij de kruidvat info lijn gebeld en die vrouw zei ja als je 19 dagen geleden de pil vergeten bent en nu 5 dagen overtijd bent en zo lijntje hebt ben je zwanger... dus zei had zoiets van tsja ik vertrouw het niet helemaal wij nog een test gekocht van cristal blue de digitale de 1e deed het niet maar de 2e gaf toch echt negatief aan.. ze heeft express weinig gedronken en het in een opvang bakje gedaan en haar urine was niet erg licht dus moest kunnen... Maar ik vindt het zoooo raar dat een medewerker van de info lijn zomaar zegt u bent zwanger.. Te gek voor woorden..

Groeten

Tijgertje

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 20:03
Rebecca

ik heb ook met DA en kruidvat test dezelfde dag getest!! DA was niks te zien en kruidvat wel een blauw streepje!!

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 20:35
MamaN

ik weet het tijgetje maar ik hoor zo vaak nu op elk forum op't net dat die dingen een vals indrooglijntje geven.

dwz dat je 1 millimeter lijntje hebt ipv waar de teststrip is van het hcg gedeelte vertikaal dus over die lijn hoe licht of hoe donker blauw dan ook maar het moet egaal erover zijn....

Die dame zou ik niet willen tegenkomen hoor ,zoiets MAG men trouwens niet VERKLAREN aan de telefoon :"u bent zwanger" want zij is GEEN ARTS of gynecologe of dergelijke.

Ik zou het hierbij niet laten eerlijk gezegd...
Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 20:46
Els

Clearblue digitaal is, als ik me niet vergis, minder gevoelig dan de gewone Clearblue. De gewone CB met het blauwe kruisje is echt goed en duidelijk vind ik. De Matcare testen zijn ook goed en gevoelig. Zowel CB als Matcare geven geen indroogstreepjes en dat vind ik toch belangrijk.
I.v.m. 'vals' positief testen. Het kan zijn dat je 's morgens + test maar dat de super prille zwangerschap in de loop van de dag misloopt. Dan kan je 's avond met nog eens minder geconcentreerde urine gemakkelijk - testen en niet meer zwanger zijn... 60% van alle bevruchtingen eindigt voor de NOD en wordt dus geen zwangerschap. Als je dan niet voortijdig had getest had je helemaal niet geweten dat je enkele dagen zwanger was.

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 21:03

hoi tijgetje,

Nou ja mijn ervaring met de kruidvat test, was ook een heeeeel licht streepje en ik was toch wel degelijk zwanger, anders zou ik adviseren om bij de huisarts nog een test te doen, die zijn ook gevoelig.

groetjes lyd

Link naar deze reactie
05/12/2008 @ 18:10
sophie

ik hoor ook toch dat een streep een streep is, hoe dun en onduidelijk die ook is, maar er moet wel een kleurtje in het lijntje zitten. ik was vandaag bij de huisarts en heb de situatie uitgelegd( ik was een dag overtijd en had met een predictor getest,kzag geen streep dus snel weggelegd..2dagen later een vroege test gedaan van testpoint ´kan 10dagen na je gemeenschap al positief testen zeggen ze´ beetje verkooppraat lijkt me maar ook die was negatief. afgelopen dinsdag clearblue, die had dan een heel minimaal dun licht blauw lijntje in het licht houdend. en werd woensdag ineens ongi, alsnog gister een clear blue gedaan en die was dik negatief.)me huisarts zei dus, tjah dan heeft er toch wat gezeten aangezien de test toch wel iets liet zien, maar omdat je nu ongi bent en de laatste test negatief aangaf, zit het er waaschijnlijk dus niet meer.dus zou ik als het ware nu een miskraam hebben. nu word ik gek van de onzekerheid of ik nou me vruchtje aan het verliezen ben of niet ( ongesteld zijn int begin van een zwangerschap zit namelijk bij ons in de familie)..dus ik de testpoint test en de predictor uit een hoekje gevist, losgebroken en in het licht gehouden..allebei toch een mini mini minimaal gekleurd streepje..nu weet ik dat ze niet meer betrouwbaar zijn na zoveel minuten uren en dagen, maargoed de ´positieve´CB is ook nog niet van uitslag veranderd. en nu wee ik gewoon niet hoe ik me moet voelen, de art zei ook gewoon, wacht je ongesteldheid maar af, het zou dan ongeveer dinsdag afgelopen moeten zijn...iemand een soortgelijke situatie qua testen en ongi..?
xxx
Link naar deze reactie
07/12/2008 @ 14:37
Nathalie vdw

dames!!

als er zoveel onzekerheid bestaat over de test?? waarom laten jullie je bloed dan gewoon niet trekken bij de dokter?? dan weet je het van de 1e keer!!

Link naar deze reactie
07/12/2008 @ 15:01
Pégi

Waarom al dat geld hangen aan al die testen op voorhand en vanaf 1 dag overtijd? Wacht een paar dagen af en laat inderdaad je bloied trekken bij de dokter. geen twijfel mogelijk. (En waarschijnlijk nog goedkoper )

Pégi

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]