< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » buisjes plaatsen met verhoging/koorts? (10 mnd oud)

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
buisjes plaatsen met verhoging/koorts? (10 mnd oud)
27/11/2008 @ 13:27
mama van kindje met koorts

Hallo,

Heeft iemand van jullie ervaring (NL) met het plaatsen van buisjes in de oren terwijl de kleine koorts of verhoging heeft?

We zijn al een keer naar huis getsuurd omdat onze dochter na een zetpil nog 37,7 had, hoesten en verkouden en keelpijn.

Nu is alleen de verhoging (zonder zetpil 37,9 ongeveer) nog aanwezig en volgende week mogen we het weer proberen voor buisjes.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat de koorts van haar oortjes komt en dat ze daarom dan geen buisjes krijgt en dat we dus de hele winter een kindje met én oorpijn én koorts hebben...

Het probleem is dat ze onder narcose moet en daarom zijn ze voorzichtig. Ik ben nu dus benieuwd of er bij iemand het eens gebeurd is dat ondanks de verhoging er toch buisjes geplaatst zijn onder narcose, als het aannemelijk was dat de verhoging van de oortjes kwam.

Bedankt alvast voor de reacties.

Een mama van een kindje met oorpijn.
Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 21:50
Katrientje

Online Status Stuur bericht
Ons zoontje krijgt nu donderdag diabolo's. Hij is 11 maanden oud. Hij heeft nu een hele tijd antibiotica genomen (zo'n 14 dagen) omdat hij een geperforeerd trommelvlies had. Verder hoestte hij veel enzo en krijgt hij ook daarvoor medicatie. Wij moeten die medicatie zeker blijven geven tot aan de operatie opdat hij zeker niet ziek is dan. Of ze bij koorts diabolo's steken, weet ik niet. Alleszins, ik zou persoonlijk ook eerder liever hebben dat ze het dan niet doen als er risico's aan verbonden zijn omwille van de narcose.
Anderzijds ja, het risico op een oorontsteking, pijn en afzien is dan weer groter natuurlijk.

Ik hoop dat het allemaal in orde komt.

Groetjes

Katrientje

Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 21:36
mama van kindje met koorts

Dank je voor je reactie. Ik had zelf ook al zoiets van als de koorts niet zakt dan maar een kuur tot aan de operatie.. Maar gelukkig is de koorts weggegaan, vanzelf, nadat we gestopt waren met zetpillen te geven gek genoeg. Ik wilde het er zelf uit laten komen en binnen 24 uur was er verbetering. We moeten nog even voordat ze aan de beurt is maar ik ben heel voorzichtig, ze mag nu niet naar buiten en ik hou zoveel mogelijk virusjes buiten de deur. Misschien overdreven maar die koorts, oorpijn en slapeloze nachten met een huilend kind lopen wat niet wil liggen ben ik zo zat...

Jij ook succes want het is niet leuk, vooral voor je kindje niet.
Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 23:29

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik vind het eigenlijk raar dat ze dat niet willen doen met verhoging. Mijn oudste zoon heeft op 11 maanden voor de eerste keer buisjes gekregen en hij had toen bijna 40° koorts. Hij kreeg toen ook al een hele week AB en kreeg suppo's, maar evengoed bleef hij hoge koorts maken. Toen hebben ze toch buisjes geplaatst. Dat is dan nog drie keer gebeurd dat hij met minstens 38,5° koorts buisjes kreeg. Mijn jongste had de ochtend dat hij binnen moest voor buisjes ook koorts, 38,3°. Ze hebben hem toen gewoon een suppo opgestoken en naar de operatiezaal gebracht. De verpleegster uitte toen ook eerst haar twijfels, maar ik heb hen toen gezegd dat mijn oudste met meer koorts was geoppereerd en dat ze dat bij hem ook maar moesten doen. Hij had er op 5 weken tijd 5 oorontstekingen opzitten. Diezelfde week dat hij buisjes had gekregen kreeg hij al terug een oorontsteking ondanks de buisjes.

Hopelijk lukt het gauw bij jullie!

Groetjes!

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 14:54
Katrientje

Pfff, ik begrijp wat je bedoelt... Je wordt het idd op de duur wel beu. Je raakt zelf oververmoeid en reageert dat ongewild op je kindje af. Ik zal dus blij zijn als de buisjes erin zitten en hopelijk is er dan snel verbetering.

MamaJJ, heb jij snel verbetering gemerkt (ondanks die ene ooronsteking vlak erna). Ik vraag me ook af hoe jullie dat gaan doen/gedaan hebben om het water uit de oren te houden? Gaan/Hebben jullie speciale stopjes laten maken? Zo ja, waar?

Groetjes

Katrientje

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 16:05

Vlak nadat de buisjes er in zaten was onze zoon vrolijk en levendig. De druk was van achter zijn oortjes dus de pijn was weg. Hij was echt op slag beter en genezen. Raar eigenlijk hoor. Toen Jalen zijn eerste OO had was het een paar dagen voor oudejaaravond. Hij had AB gekregen en suppo's, maar evengoed maakte hij koorts en werd hij zieker. De nacht voor oudejaarsavond was hij enorm ziek ( ijlen, krijsen van de pijn, op zijn oor slaan, echt slap als een vodje) dus heb ik 's morgens de huisarts gebeld, van hem moest ik dan naar de KA, daar konden we dan terecht om 16u. De KA stuurde ons onmiddelijk naar het ziekenhuis om daar zijn oortjes te laten prikken en eventueel buisjes te plaatsen. Om 16u40 was de NKO-arts er en om 17u20 was Jalen terug bij ons na de operatie. Hij is dan nog een klein kwartiertje suf geweest van de narcose, maar tegen dat we om 18u terug thuis waren was hij terug het vrolijke bazeke van voor de OO.

In principe kan er niet echt veel water naar binnen via dat buisje. Het is echt miniscuul klein dat het normaal gezien geen kwaad kan. Jalen mocht toen evengoed gaan zwemmen, maar mocht gewoon niet constant onder water gaan. Ook in bad mocht hij niet te vaak onder water gaan, maar hoe vaak gebeurd dat nu eigenlijk. Na de derde keer buisjes mocht Jalen niet meer gaan zwemmen, maar dat was omdat hij enorm gevoelig was aan zijn luchtwegen. Gewoon een beetje oppassen dat zijn/haar hoofdje niet te vaak onder water gaat is voldoende denk ik.

Groetjes!!

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:34
katja

Online Status
Hallo,
Onze jongste heeft ook buisjes gekregen, maar moest bij de zoveelste ooronsteking eerst wel weer een antibiotica-kuur nemen om de onsteking te laten verdwijnen vooraleer ze de buisjes wilden plaatsen.
Wat het water betreft, wij moesten er enkel voor zorgen dat er de eerste week zeker geen water in de oortjes kwam. Nadien was dat geen probleem meer. Het enige is, dat als je kindje gaat zwemmen met buisjes, dit kan leiden tot evenwichtsstoornissen doordat er water in zijn oortjes zit. Allé, dat heeft men ons toen toch verteld!
Ik lees hier dat sommigen reeds meerdere malen buisjes laten plaatsen hebben. Wij hebben ze ongeveer in april laten plaatsen en hoopten dat ze ongeveer een jaar zouden blijven zitten. Maar in zijn ene oortje is het buisje al een aantal maanden weg. Tot hiertoe nog geen ooronsteking gekregen. Ik hoop dat het zo blijft, want het is inderdaad geen pretje als je kindje een ooronsteking heeft.

Veel succes.
Katja

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 17:00
Katrientje

Hey allemaal

Bij ons zoontje zijn deze ochtend met succes diabolo's geplaatst EN...
toevallig had hij ook koorts. Gisteren was hij goed ziek geworden, overgeven, koorts enz...
Deze ochtend in het ziekenhuis geen koorts tot hij naar het OK moest. Ineens 38,2C. De verpleegsters hebben dan naar de dokter gebeld en die zei dat zijn koorts waarschijnlijk van de oortjes kwam. Ze hebben hem geopereerd en na de ingreep hebben ze hem dan toch een suppo opgestoken omdat zijn koorts hetzelfde was gebleven.
Ik woon in België en hier hebben ze dus wel met koorts geopereerd.

En water... dat moeten we toch uit de oortjes houden. We gaan het doen met watjes gedrenkt in vaseline.

Hopelijk zijn de oorontstekingen nu verbannen...

Groetjes

Katrientje

[Laatst gewijzigd door Katrientje - 04/12/2008 @ 17:01] - Link naar deze reactie
17/12/2008 @ 21:55
sirki

Online Status
Hoi,
Vandaag zijn er bij onze 2 kindjes ook buisjes gestoken en de poliepen weggehaald. Ons dochtertje is springlevend ( bij wijze van spreken), maar ons zoontje (12 maanden) had toen we goed en wel thuis waren 39.8 gr koorts. Van de morgend voor de ingreep stond hij zeker niet warm. Zou dit de combinatie kunnen zijn met de narcose en de verwijdering vd poliepen? Is het bij jullie ook al voorgekomen? We hebben daarstraks terug naar het ziekenhuis gebeld en de spoedarts was enkel aanwezig. Hij zei dat we elk uur moeten meten en zolang het niet onder de 38.5 zakt we dan een suppo perdolan moeten geven. Junifen mag niet want dat verdund het bloed. Hij zou per 24u 7 suppo's mogen hebben voor zijn gewicht. Na een uur heeft hij 39.1 en dan terug 39.5 enz. Ik hoop dat de nacht goed zal verlopen en morgen proberen we de KNO arts te bereiken.

Link naar deze reactie
18/12/2008 @ 10:17
kellytje

mijn dochtertje is pas 4 maandjes en heeft al 2 weken goede oorontsteking. al 5x naar ziekenhuis geweest, vandaag moeten we terug. haar trommelvlies is gesprongen en arts (KNO) zei dat ze een raar uitziend trommelvlies had aan de linkerkant en dat ze veel gaat sukkelen met dat oortje. ze spreken al van een buisje, omdat de druk daar zo groot. daarom dat het ook gesprongen is...
maar omdat ze nog zo kleintje is, gaan ze toch afwachten. ik weet niet goed wat ik er moet van denken....
rechts is een prima oortje, zal zelfs geen spatje vocht achter, wat heel goed is. door de pijn eet ze superweinig en is maar goeie 200 gr bijgekomen van de maand.
ben es benieuwd wat hij gaat zeggen, het bloeden van het oortje is sinds gisterenavond gestopt en vanacht heeft ze terug geslapen
nog iemand met zo een kleintje dat veel last heeft met de oortjes??

groetjes

Link naar deze reactie
18/12/2008 @ 13:32
Latje

Hier is het ook zo'n ramp
Milan heeft heel veel oorontstekingen. Hij is nu bezig aan zijn 3de antibioticakuur op 4 weken tijd
Ik heb op 2 januari een afspraak bij de NKO arts, hopelijk zal hij dat probleem vlug verhelpen!
Milan heeft zijn 1ste oorontsteking gehad toen hij 5 maand was, en het is sindsdien niet meer gestopt. Daardoor hebben we ook vaak te kampen met héél slechte nachten, koorts, keelpijn en hoesten, snotneus en noem maar op. Het is echt zielig om je manneke zo te zien afzien!

Link naar deze reactie
18/12/2008 @ 15:15
kellytje

komen net terug van ziekenhuis, echt genezen is het niet, nog beetje gezwollen maar arts denkt dat het nu wel zal ophouden met etteren en bloeden. hij zei als dit nog es voorkomt, gaan ze toch buisje steken links. hopelijk zijn we er nu vanaf...

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]