[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 27/11/2008 @ 13:27 mama van kindje met koorts | Hallo, Heeft iemand van jullie ervaring (NL) met het plaatsen van buisjes in de oren terwijl de kleine koorts of verhoging heeft? We zijn al een keer naar huis getsuurd omdat onze dochter na een zetpil nog 37,7 had, hoesten en verkouden en keelpijn. Nu is alleen de verhoging (zonder zetpil 37,9 ongeveer) nog aanwezig en volgende week mogen we het weer proberen voor buisjes. Waar ik een beetje bang voor ben is dat de koorts van haar oortjes komt en dat ze daarom dan geen buisjes krijgt en dat we dus de hele winter een kindje met én oorpijn én koorts hebben... Het probleem is dat ze onder narcose moet en daarom zijn ze voorzichtig. Ik ben nu dus benieuwd of er bij iemand het eens gebeurd is dat ondanks de verhoging er toch buisjes geplaatst zijn onder narcose, als het aannemelijk was dat de verhoging van de oortjes kwam. Bedankt alvast voor de reacties. Een mama van een kindje met oorpijn. |
| 29/11/2008 @ 21:36 mama van kindje met koorts | Dank je voor je reactie. Ik had zelf ook al zoiets van als de koorts niet zakt dan maar een kuur tot aan de operatie.. Maar gelukkig is de koorts weggegaan, vanzelf, nadat we gestopt waren met zetpillen te geven gek genoeg. Ik wilde het er zelf uit laten komen en binnen 24 uur was er verbetering. We moeten nog even voordat ze aan de beurt is maar ik ben heel voorzichtig, ze mag nu niet naar buiten en ik hou zoveel mogelijk virusjes buiten de deur. Misschien overdreven maar die koorts, oorpijn en slapeloze nachten met een huilend kind lopen wat niet wil liggen ben ik zo zat... Jij ook succes want het is niet leuk, vooral voor je kindje niet. |
| 01/12/2008 @ 12:34 katja | Hallo, Onze jongste heeft ook buisjes gekregen, maar moest bij de zoveelste ooronsteking eerst wel weer een antibiotica-kuur nemen om de onsteking te laten verdwijnen vooraleer ze de buisjes wilden plaatsen. Wat het water betreft, wij moesten er enkel voor zorgen dat er de eerste week zeker geen water in de oortjes kwam. Nadien was dat geen probleem meer. Het enige is, dat als je kindje gaat zwemmen met buisjes, dit kan leiden tot evenwichtsstoornissen doordat er water in zijn oortjes zit. Allé, dat heeft men ons toen toch verteld! Ik lees hier dat sommigen reeds meerdere malen buisjes laten plaatsen hebben. Wij hebben ze ongeveer in april laten plaatsen en hoopten dat ze ongeveer een jaar zouden blijven zitten. Maar in zijn ene oortje is het buisje al een aantal maanden weg. Tot hiertoe nog geen ooronsteking gekregen. Ik hoop dat het zo blijft, want het is inderdaad geen pretje als je kindje een ooronsteking heeft. Veel succes. Katja |
| 17/12/2008 @ 21:55 sirki | Hoi, Vandaag zijn er bij onze 2 kindjes ook buisjes gestoken en de poliepen weggehaald. Ons dochtertje is springlevend ( bij wijze van spreken), maar ons zoontje (12 maanden) had toen we goed en wel thuis waren 39.8 gr koorts. Van de morgend voor de ingreep stond hij zeker niet warm. Zou dit de combinatie kunnen zijn met de narcose en de verwijdering vd poliepen? Is het bij jullie ook al voorgekomen? We hebben daarstraks terug naar het ziekenhuis gebeld en de spoedarts was enkel aanwezig. Hij zei dat we elk uur moeten meten en zolang het niet onder de 38.5 zakt we dan een suppo perdolan moeten geven. Junifen mag niet want dat verdund het bloed. Hij zou per 24u 7 suppo's mogen hebben voor zijn gewicht. Na een uur heeft hij 39.1 en dan terug 39.5 enz. Ik hoop dat de nacht goed zal verlopen en morgen proberen we de KNO arts te bereiken. |
[Reageer]

buisjes plaatsen met verhoging/koorts? (10 mnd oud)