< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » tussenbloeding?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
tussenbloeding?
27/11/2008 @ 10:32
naatje

Online Status Stuur bericht
Hoihoi,

Ik weet eigenlijk niet of mijn probleem het best bij dit onderwerp past, maar wist niet meteen waar ik het anders moest zetten(verplaatsen mag)...

Het zit zo: mijn menstruatie van deze maand is geëindigd maandag jongstleden, de 24ste. Nu sinds gisterenavond ben ik terug beginnen bloeden, niet erg, tis maar bij beetjes, en het ziet er donkerbruin uit (sorry voor de details!), niet het gewoonlijke menstruatiebloed dus. Ik heb ook lichtjes krampen, net zoals bij de menstruatie, maar in mindere mate.

Nu vraag ik mij af wat dit zou kunnen zijn en of ik hiermee naar de huisarts moet of of het misschien vanzelf overgaat... Is dit een tussenbloeding zoals zovelen soms hebben (zelf nog nooit meegemaakt dus)? Qua anticonceptie gebruik ik de pil en dit toch zeer stipt, dus daarvan zou het toch niet kunne nzijn denk ik. Innesteling lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat dat gewoonlijk toch na de eisprong gebeurt en niet na een menstruatie. Een vriendin van mij heeft ook es zo'n bloeding gehad, dat heeft uiteindelijk een paar maanden geduurd, en dit bleek een cyste te zijn, dusja eigenlijk kan het vanalles zijn...

Zou ik hier nog een paar daagjes mee wachten eer ik de huisarts contacteer? Zien of het niet vanzelf stopt? Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes
Naatje

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 22:14
Leentje

Ik heb ook zo'n bruine afscheiding gehad toen ik gestopt was met mijn anticonceptie. Ik gebruikte een hormonale vaginaring (merk Nuvaring). Omdat we een maand voor het echt van start gaan om zwanger te worden de hormonen wilden stoppen, heb ik hem verwijderd en bijna meteen is die afscheiding begonnen. Niet veel, bruin van kleur, slijmerig, zeker geen menstruatie. Ik heb mij er niet ongerust in gemaakt, ik voelde het een beetje aan als 'grote schoonmaak' van mijn baarmoeder. Na een paar dagen is het gewoon gestopt...
Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 10:04
naatje

Bedankt voor de reactie leentje!

Het enige probleem is dat ik nog niet gestopt ben met mijn anticonceptie(de pil)...Wij gaan pas binnen een paar maandjes weer proberen zwanger te geraken dus ik weet niet of mijn baarmoeder ook al grote schoonmaak aan het houden is...

Ondertussen is het iets geminderd, maar nog steeds beetje bruinig slijm af en toe..

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 11:03
Wiewieze

Online Status
Ik had net hetzelfde toen ik mijn pil nam. Toen ik op consultatie was bij de gynecoloog heb ik er eens naar gevraagd. Ze herkende het probleem onmiddelijk Dat is 'spotting' zei ze. Dat komt door het gebruik van de pil. Iets met uw baarmoederslijmvlies of zo. Ik weet het niet goed meer. Maar wat ik er wel van onthouden heb is dat het absoluut geen kwaad kan, het is gewoon een teken dat jouw pil goed zijn werk doet.

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 12:24
MamaN

Idd lichtjes tussentijds bloeden noemd "spotting"

er zijn ook hevigere bloedingen en die noemd men " doorbraakbloedingen".

Van de laatste heb ik meer ervaring.

Zowieso moet alles binnen de week in orde zijn anders gyne raadplegen!
Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 13:17

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo naatje.

Ik heb voor mijn zwangerschap ook heel veel last gehad van tussenbloedingen. Ik had het iedere maand. Ben ermee naar de gyn gegaan en een andere pil gekregen. 2 maanden goed gegaan en toen begon het week opnieuw. Weer naar de gyn weer andere pil. Zo heb ik 4 soorten pil gehad en toen hebben we besloten om voor een kindje te gaan. Ik was gestopt met de pil en had opeens geen last meer van tussenbloedingen. Kreeg gewoon mijn en na 5 dagen waren die gedaan. Na de bevalling dacht de gyn dat mijn lichaam de hormonen nu wel onder controle hadden maar na een maand de pil te pakken had ik weer tussenbloedingen. We hebben dan maar gekozen voor het koperspiraaltje omdat daar niets van hormonen inzit en heb er geen last meer van gehad. Mijn gyn denkt dat mijn lichaam reageert op een hormoon wat in de pil zit. En ik moet zeggen als we ooit bevallen van een 2de kindje ga ik daarna weer direct voor het spiraaltje.

xxxx

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 15:24
naatje

Ok, ben er al veel wijzer uit geworden en minder ongerust ;-)

Bedankt iedereen voor de antwoorden!

groetjes naatje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]