< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » hoe kan ik zien dat het misloopt?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
hoe kan ik zien dat het misloopt?
27/11/2008 @ 08:59
beke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik ben de vorige 2 dagen best een beetje misselijk geweest, dus ik dacht: eindelijk!!!
Maar nu vandaag voel ik niks meer, mijn borsten doen niet meer pijn, ik weet het niet. Mijn gevoel is niet goed. Nu is mijn vraag hoe ik kan zien of het misloopt? Kan ik een zwangerschapstest doen, gaat die nog pos zijn nu, als het niet meer groeit?
Ik dacht dat rond 6 weken het hartje begon te kloppen he, wat als het niet begint te kloppen? Moet ik echt wachten tot volgende week vrijdag bij de gyn, of kan ik al eerder zien dat het niet goed zit?

Heeft iemand tips, want ik voel me echt wel slecht.

grtjs, Beke

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 09:07
Jasmin1982

Online Status
Hey, een test doen kan je altijd. Maar als het mis gelopen zou zijn zal deze ook nog positief zijn. Want het zwangerschap hormoon blijft nog even in je lichaam aanwezig. Nu ik zou me niet te veel zorgen maken je lichaam kan op en één en andere dag veranderen tijdens de zw. Nu je kan alijd eens bellen naar de gyne en het uitleggen ze hebben daar alle begrip voor.
Ik weet hoe je u voelt heb het ook gehad. Bang zijn dat er iets mis zou zijn omdat je niets meer voelt. nu moet ik zeggen dat deze zw heel erg verschilde met de vorige zw.

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 09:09
Leentje

Online Status Bekijk profiel
M'n misselijkheid is ook niet continu. Soms heb ik het een aantal dagen heel sterk, dan weer helemaal niets meer. Enkel m'n borsten blijven relatief constant gespannen (alhoewel het de ene dag soms minder is dat ik begin te twijfelen). Was trouwens bij m'n dochtertje net hetzelfde.
'k Begrijp wel dat je je zorgen maakt hoor. Vorige week kon je me de dag van de echo echt wel bijeen vegen. 'k Was vreselijk zenuwachtig!

[Laatst gewijzigd door Leentje - 27/11/2008 @ 09:10] - Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 09:18
beke

eerlijk gezegd, durf ik niet bellen naar de gyn. Ik heb daar al vrij moelijk gedaan voor een eerste echo op 7 weken. Ze wilden eerst mijn eerste echo op 12 weken zetten. maar toen naar de ha geweest en die heeft mij toen gezegd dat ik gerust nog eens mocht bellen voor een eerdere echo.

Goh, ik weet het echt niet meer. Ik zou zo graag willen dat ik de 12 weken grens voorbij was se, echt waar, nuja, dan kan het nog mislopen he. Och, waarom moet alles toch zo moeilijk zijn? Waarom kan je niet of zwanger zijn, of niet. En niet, dat het mss nog eens kan mislopen.

grtjs, Beke

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 09:31
Darsje

Tja beke hoe lullig het ook klinkt het gaat niets voor niets mis.
Het kindje zou dus geen overlevingskansen gehad hebben en dan kan je maar beter blij zijn met mama natuur die het dan netjes "verwijderd".

Dit klinkt echt heel erg cru ik weet het maar liever vroeg in de zwangerschap een miskraam dan later op de 20 weekse echo te horen te krijgen van uw kindje heeft geen kansen op overleving.

Hoe dan ook het is verschrikkelijk!! En ben het helemaal met je eens... waarom niet gewoon zwanger raken van een gezond kindje of die maand overslaan.

Niet te veel stressen (hoor mij nou haha ik heb me zo ontzettend zenuwachtig gemaakt voor mijn echo).

Hopelijk een prachtige zwangerschap met een mooie /

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 11:40
beke

Darsje, ik weet het wel hoor, maar mijn emoties waren daarstraks effe te hoog.
Achteraf was ik ook aan het denken dat het dan het lot is, als het nu misgaat dan heeft het nu voor mij niet mogen zijn.
En idd, je kan het maar beter vroeg in de zwangerschap weten.
En je bent helemaal niet cru hoor. Ik had dat gewoon effe nodig denk ik. Iemand die me weer effe met mijn beide voeten op de grond zet.

Eigenlijk mag ik al gelukkig zijn, ik heb een lieve man en een flinke zoon van bijna 3

grtjs, beke

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 11:41
Leila

Online Status
Heey, wees blij dat je niet continu misselijk bent, de piek is pas tussen 8 en twaalf weken (bij mij toch, vooral bij geuren) dus wacht 't gewoon ff af.
Je zit je vast onnodig ongerust te maken en dat is ook niet goed voor 't beebje he.
Als je nu een miskraam zou krijgen is dat door de selectie vd natuur en heeft 't niets te maken met je eigen gezondheid hoor.
Doe het rustig aan, eet goed en gezond en je zult zien volgende week dat er geen reden tot paniek is.

groetjes
Leila

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 12:39
Marie

Online Status
Ik denk dat je best nog even afwacht in plaats van te panikeren. Ik ben geen enkele keer misselijk geweest en de spanning op mijn borsten kwam ook maar vrij laat. Dus het kan best zijn dat je zwanger bent, maar niet de typische symptomen hebt. Bij mij gaf dat tot 13 weken constant een ongerust gevoel, maar dat is nergens voor nodig geweest.

Veel moed

Marie

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 12:45

hallo beke,
Ik snap best dat je zenuwachtig bent en je wilt natuurlijk graag zwanger zijn en blijven, iedere zwangere heeft dat gevoel vooral de eerste 12 weken maar je kunt er niets aandoen als het mis gaat dus geniet vooral nu en voor hetzelfde gevoel is er niets aan de hand en maak je je zorgen om niets en stress is nooit goed voor de baby. Afwachten dus.....dat is voor de meeste zwangeren heel moeilijk, ik heb het zelfde gehad, bloeding met 6 weken en 8 weken en toch ben ik nog steeds zwanger en het kindje groeit als kool.ik kreeg mijn echo met 9 weken vanwege de bloedingen wat mij opvalt is dat zwangeren steeds eerder naar de gyn gaan voor een echo maar dat zegt niets, mijn 1ste kindje was met 6 weken bijna niet te zien en hartje was ook nergens te vinden met 8 weken konden ze het zien. ik kreeg een vroege echo omdat we vanwege vruchtbaarheidsproblemen in het ziekenhuis waren.
Sterkte en vooral genieten he!!!
Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 14:51
Poekie

Ik vond dat er een enorm verschil is tussen je gezond verstand en je gevoel. Ik was ook altijd erg cru daarin en vond dat het de natuur was als het mis ging vroeg in de zwangerschap maar ik zou er toch kapot van geweest zijn. (ook al wéét je dat het zo moest zijn)
Maar zoals hier al gezegd is, een paar dagen niet misselijk wil niks zeggen hoor.

groetjes

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 10:10
tessa

Hey beke,als je nog steeds zo twijfeld waarom ga je niet eens langs bij een andere gyne....die kan je toch al uitsluitsel geven en misschien geruststellen.In hospitaals krijg je je eerste echo rond 12 weken maar bij een zelstandige gyne kan je alle momenten te recht.
Raap je moed bij elkaar meid en ga toch even langs....misschien zit je je ongerust te maken voor niets....
Ik duim voor je

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 10:52
Es

Online Status
Beke, waarom verschuif je je afspraak niet naar voren?

Bij mij waren na 3 weken alle symtomen verdwenen en ik wist zeker dat het mis was. Ik had een afspraak staan voor week 7 maar ik heb gebeld en gevraagd of ik de afspraak kon vervroegen. Zij hebben me toen wel verteld dat ze niet wisten of het zin zou hebben maar het was geen probleem om de afspraak te vervroegen.

Op de echo konden we een vruchtzakje zien en meer niet maar dit was prima voor een zwangerschap tussen de 5 en 6 weken. Ze konden natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat alles goed zou blijven. 2 weken later mocht ik weer terugkomen en toen zagen we meteen een kloppend hartje. Ik was weer heel erg zenuwachtig omdat ik nog steeds geen klachten had en weer de veronderstelling had dat het mis was gegaan.

Ik ben nu 27 weken zwanger en de zwangerschapssymtomen zijn (gelukkig) niet meer teruggekomen. M'n borsten en buik zijn wel gegroeid maar ik heb er geen last van gehad.

Kan me voorstellen dat het je allemaal heel erg onzeker maakt en het is idd een verschil tussen verstand en gevoel.

Mensen in m'n omgeving stonden ook te kijken dat ik al zo vroeg een echo had gekregen maar in de tijd dat ik in het ziekenhuis liep heb ik wel geleerd dat je zelf moet vragen en soms moet eisen. Je wordt dan veel sneller geholpen!

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 21:04
beke

Hoi,

Ik had toen al gevraagd voor zo vroeg mogelijk een echo, maar er was nergens meer plaats. Volgende vrijdag mag ik dus gaan en dat alleen omdat er iemand was weggevallen, anders had ik nog een week langer kunnen wachten.
Ik ga al in een privé- praktijk, dit omdat ik al dacht dat ik daar sneller zou terrechtkunnen. Maar als ik vrijdag ga, ga ik toch mijn ongerustheid eens uiten en eens vragen voor een paar echo's tussendoor. Want welke zijn de 3 officiële echo's? Ik weet op 12 weken, maar dan weet ik eigenlijk niet. Bij mijn vorige zwangerschap had ik bijna elke maand een controle ivm die verdikte nekplooi.

grtjs, Beke

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 21:24
Britt

beke,

wat je zegt over die vaste echo's, daar heb ik dus niks van gemerkt! elke keer als ik bij gyne kom dan kijkt ze hoe het met beebje is... ik weet zelfs niet precies welke echo's 'officieel' zijn en welke niet, ik kan dat alleen zien op mijn rekening want die krijg ik terugbetaald. dus ik denk als je het vraagt aan de gyn dat die wel bereid is om elke keer te kijken hoor, duur ook maar een paar minuten he... ik vond dat in elk geval zalig om elke keer te kunnen zien hoe het groeide...

wij

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 21:06
tessa

ook ik heb iedere maand een echo gehad,iedere keer dat ik langs ging...En Beke ,nog geen nieuws?

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 21:57
Neentje

Dat je maar 3 echo's krijgt, gebeurd vooral als je op consultatie gaat in het ziekenhuis bij een gyn.
Dan heb je een echo op 12 weken, op 20 weken en op 30 weken. Hier krijg je enkel extra echo's als daar enige aanleiding toe zou zijn.
In mijn 1ste zwangerschap heb ik 3 echo's gehad. In mijn laatste zwangerschap 4 echo's.

En ja, die ongerustheid zo vroeg in de zwangerschap... ik weet dit is niet fijn. Maar ik denk wel dat elke vrouw die ongerustheid eventjes ervaart. Hopelijk mag alles goed gaan bij je. En mag je binnen een aantal maanden een gezonde wolk van een baby in je armen sluiten.

Goed dat je niet misselijk bent, geniet ervan. Maar inderdaad zoals iemand hierboven beschreven heeft, de piek van het misselijk zijn is tussen 8 en 12 weken. Ik dacht ook op 6 weken "ja ik ben niet misselijk". Maar ik had te vroeg geroepen. Op 8 weken was het zover... overgeven elke morgen. Niet fijn hoor. Maar ja, alles voor het goede doel he.

succes.

doei xxx

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 08:21

Online Status Bekijk profiel
Hey Beke,

Dat je kwaaltjes minder zijn hoeft niets te betekenen hoor, bij men zoon heb ik op bijna twee maand ook van niets meer last, maar wel hevige buikpijn dat ik zelfs niet meer kon staan. Direct naar het ziekenhuis, en kijk hij is nu 7 jaar. Men tweede zwangerschap had ik al van voor ik wist dat ik zwanger was kwaaltjes, en de test ja die bevestigde men vermoeden. Zwanger!!! Na 8 weken liep het plots mis, bloedverlies, hoewel ik nog steeds zwangerschapsverschijnselen had. Nog geen twee weken nadien, weer zwanger. We konden er natuurlijk niet van genieten. Eerste weken niet veel kwaaltjes, ze kwamen pas bij 8 weken goed door. En nu voel ik ons stampertje heel goed kicken! Dus het kan alle kanten op, en als je echt zo ongerust bent bel dan gwn je vk of gyn en zeg dat je iets vermoed, dan laten ze je normaal wel voor hoor. Mocht bij het vorige direct komen toen ik belde! En nu zou dat ook mogen.

Wees kalm, probeer je niet te druk maken, de natuur doet zen werk op zijn manier.

XxX angelpenta XxX

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 20:13
beke

Hallo,

Hier ben ik weer eens, ben nu twee dagen niet geweest, was te misselijk en te moe om te reageren. Gek he, dat ik dit nu moet schrijven in dit topic. Ben nog misselijk geweest tot vanmiddag, en daarna was het beter. Nu, ben ik niet echt misselijk, heb gewoon een leeg gevoel in mijn maag.

Maar je kan het al raden zeker, nu begin ik me natuurlijk zorgen te maken over het feit dat ik minder misselijk ben. Hoewel ik daarstraks zo geroepen heb tegen Wout dat ik niet meer misselijk wou zijn en dat ik wou dat ik nooit geroepen had dat ik kwaaltjes wou zodat ik zou merken dat mijn zwangerschap goed liep. Want nu de kwaaltjes precies weg zijn, slaan mijn gedachten weer op hol.
Amai, wat ben ik toch ongerust.
Maar weet je wat het gaat zijn? Nu kijk ik uit naar de echo voor het hartje, maar als ik dan thuiskom van de gyn en ik heb het hartje zien kloppen, dan begin ik mij toch weer ongerust te maken hoor.

grtjs, Beke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]