[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 26/11/2008 @ 21:17 Jambalaya | Hallo, met kraamzorg heb ik geen ervaring dus kan ik je niet mee helpen. Ik ben op woensdag bevallen en ben vrijdag naar huis gegaan, je moet dan een vroedvrouw aan huis laten komen, heb dit niet op voorhand geregeld en pas vrijdag gebeld en de volgende dag stond de vroedvrouw aan huis. Je kan dit via het witgele kruis aanvragen als je dat wil dan wordt het rechtstreeks via de mutualiteit geregeld. heb dit ook zo gedaan en vond het super! Veel leuker dan in het ziekenhuis, had altijd dezelfde vroedvrouw en een heel persoonlijke begeleiding. |
| 29/11/2008 @ 08:28 Jasmin1982 | @goopybike Erna uit Zelem is uit tot ergens half februari want zij heeft een gebroken been. Ik wou deze ook nemen ik heb nu Leen heusdens uit Herk-De-Stad. Ik vond deze echt supper en aangenaam. Ze laat echt je eigen keuzes maken.Zij begeleid me ook zo lang mogelijk thuis dat ik niet te rap naar het ziekenhuis moet gaan. En omdat ik poliklinsh beval komt ze daarna alle dagen naar thuis. @nanz Ik heb nog geen ervaring met kraamhulp maar heb Landelijke thuiszorg genomen. Hun kan je 24 op 24 bereiken en moest je te vroeg bevallen heb je binnen de 24u iemand aan huis voor je te komen helpen. Ik heb deze genomen op raad van Erna Desiron omdat deze al het langste bezig zijn en meetse ervaring zou hebben. En ook kunnen ze zo vlug komen. Je kan ook naar de dienst van de voorzorg bellen als je daarbij bent aangesloten. Zij geven je dan nummer van vroedvrouwen die met hun samen werken. Deze moet je dan niet betalen in Diest is er ook ééntje. Nu Leen die ik heb moet ik steeds betalen maar trek alles terug op ziekenkas. |
| 29/11/2008 @ 17:35 Jasmin1982 | Hey Nanz mag ik vragen waar je gaat bevallen. Ik zelf in Diest Grtz |
| 30/11/2008 @ 14:53 cindysommerijns | Hello dames, Ik heb me laten vertellen dat de kraamhulpkost wordt berekend op je inkomen, is dit zo? Heb naar de mutualiteit gebeld en zij betalen max euro per dag terug, ik neem aan dat dit toch de kost volledig zal dekken. Ik vraag dit maar omdat ik nog twijfel tussen de poetsvrouw extra te laten komen, of kraamhulp aanvragen... Alvast bedankt en nog een fijne zwangerschap gewenst! Groetjes, Cindy |
| 30/11/2008 @ 15:27 Jasmin1982 | Kraamhulp wordt idd berekend op je loon. Ik zou gaan voor kraamhulp. Zij komen dagelijks langs 4uurtjes daarvan doen ze twee uurtjes poetsen en twee uurtje zorgen voor jou en de baby. |
[Reageer]

kraamzorg + vroedvrouw

vraag ik haar weer.