[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 26/11/2008 @ 14:00 Kathleen | Ben nu 27w zwanger, en echt wel dikke buik voor die tijd. De laatste week heb ik echt zo'n 'snijdende' pijn bovenaan mijn buik. Is echt precies of er zit een grote snee ergens in mijn buik die altijd maar verder openscheurt. Pfft, wat gaat dit worden als ik nog paar maanden verder ben? Hoop eigenlijk dat die buik maar vlug stopt met groeien, anders heb ik meters vel over na de bevalling. Ik maak me niet echt zorgen over die pijn. Voel wel dat het echt mijn vel is, en niet bv. ingewanden of baarmoeder of zoiets. De kleine beweegt ook vlotjes. Maar is dat eigenlijk normaal dat je vel zo'n pijn doet? Of komt het door mijn extreem dik buikje? |
| 28/11/2008 @ 12:24 Leila | insmeren, insmeren, insmeren! Kan je de zwangerschapstriemencrème van vichy ten zeerste aanraden, die biedt meteen soelaas. Had ook zo'n pijn boven op mijn buik, maar door iedere avond m'n buik ferm in te boteren, geen last meer van gehad, en ben nog steeds striemloos. |
| 28/11/2008 @ 16:42 Kathleen | hoi iedereen, bedankt voor de tips. Wel nog geen striem te bespeuren, maar pijn is er niet beter op geworden. Ik voel het nu gewoon de dag rond, zelfs als ik lig of zit. Begin me toch wel wat zorgen te maken. Gelukkig mag ik maandagmorgen op controle bij de gyn, en voel ik beebje nog steeds goed friemelen. Denk dat het eerder een spier is aan mijn middenrif, of onder mijn longen of zoiets die teveel moet rekken. In dat smeren geloof ik ook niet hoor. vorige zwangerschap half maandloon opgesmeerd (bij manier van spreken ;) ) en toch heel veel striemen gekregen. Zelfs op mijn billen toe! Gelukkig allemaal weggetrokken na de bevalling. Dus ja, nog eventjes op de tandjes bijten en hopelijk krijg ik duidelijk antwoord maandag. |
| 02/12/2008 @ 12:17 Kathleen | ja hoor, de gynaecoloog wist direct wat ik bedoelde. Heeft niks met striemen te maken. Is gewoon mijn middenrif (of wat spieren die errond liggen) dat ontstoken/verrokken is door de druk van de baby. Als ik mijn longen vul, gaat je middenrif naar beneden, maar daar zit je baarmoeder te duwen waardoor middenrif andere vormen moet aannemen. Dus spieren die zich daar niet goed bij voelen. Er is weinig aan te doen. In het slechtste geval ontstekingsremmers, maar zolang het enigszinds houdbaar is gewoon afwachten tot de bevalling. |
[Reageer]

Scheurende buik