< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Welke anticonceptie na bevalling?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Welke anticonceptie na bevalling?
25/11/2008 @ 20:46
Ikke

Online Status Stuur bericht
Hey meiden!

4 november ben ik bevallen van mijn dochtertje. Op 18 december heb ik een afspraak met de gynaecoloog voor de nacontrole en een gesprek over anticonceptie.

Nu ben ik serieus aan het twijfelen over welke anticonceptie ik zou nemen. Ik heb momenteel geen vriend, dus eigenlijk is het niet dringend, die anticonceptie. Maar het is wel handig als het al in orde is voor ik een nieuwe relatie heb natuurlijk.

Ik heb voor mijn zwangerschap 5 jaar de pil Harmonet gebruikt. Ik heb er nooit last van gehad, buiten dat ik soms nogal vergeetachtig was. Voor ik ben begonnen met de pil had ik enorm onregelmatige maandstonden. De laatste keer voor de pil heeft zelfs 21 dagen geduurd, dan 2 dagen niet en dan weer 7 dagen. Het was dus wel duidelijk nodig, die pil.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik niet beter een spiraaltje/prikpil/staafje zou nemen ipv de pil. Die dingen kan ik veel minder gemakkelijk vergeten, zo lijkt me. Welke anticonceptie raden jullie me aan? Wat zijn de voor- en nadelen van welke anticonceptie?

Oh ja, ik heb tijdens mijn zwangerschap heel veel last gehad van puistjes op mijn rug, waarschijnlijk door de hormonen. Als dit voorkomen kan worden door een van de anticonceptiemiddelen, hoor ik het ook graag!

Bedankt,
Ikke

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 21:15

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo

ik kan jou het spiraaltje aanraden. Ikzelf heb het koperspiraaltje zodat ik geen hormonen krijg en ben er zeer tevreden over. Je moet niet dagelijks aan de pil denken. nadeel kan soms zijn dat ik hevigere pijn heb van mijn maandstonden maar dat is maar zelden. ik zou het na een 2de kindje zeker weer willen laten zetten.

xxx

ps proficiat nog met de geboorte van je dochtertje.

[Laatst gewijzigd door mama van Amber - 25/11/2008 @ 21:16] - Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 21:39
andrea

Ik heb zelf bijna 3 jaar de Mirena gehad. Die kan 5 jaar blijven zitten.
Ik ben er zelf wel heel positief over, omdat ik ook liever niet meer aan de pil wilde.
Een groot voordeel van de Mirena vond ik dat de ongesteldheid veel minder werd en na een aantal maanden bleef dat zelfs uit.
In de mirena zitten ook vrijwel geen hormonen, op hun site mirena.nl staat ook alle informatie.
Bij mij werd de Mirena helemaal vergoed door het CZ, dus weet niet hoeveel het kost.
Het plaatsen en het eruit halen vond ik zelf ook erg meevallen, bij beide keren een beetje krampjes...

Veel succes bij het kiezen

Link naar deze reactie
31/12/2008 @ 14:05
Siepie

Beste Ikke,

Hier ook een grote voorstander van de Mirena. Hij is er bij mij begin januari in gegaan. Het plaatsen is maar eenmaal (is overigens niet heel pijnlijk hoor, maar goed je moet toch even met je benen uit elkaar). Vervolgens heb ik 3 maanden onregelmatig licht bloedverlies gehad en vervolgens tot aan nu helemaal geen bloedverlies. Ik vind het ideaal. Ik hoef nergens aan te denken en wordt ook niet mee ongesteld.

2 januari gaat hij eruit want we willen graag voro nummer 2 gaan.

Succes met je beslissing!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]