< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » Gestript

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
24/11/2008 @ 19:35
wenneke5

Online Status Bekijk profiel
hoi,
ben net terug van de gyn en nog altijd 3cm opening. Maar verder geen aanwijzingen dat ons beebje eraan komt.
nu heeft ze me gestript en is het afwachten.
Hoe zat het bij jullie? heeft het strippen iets uitgehaald?

alvast bedankt voor jullie reakties!
een ongeduldige November-mama

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 20:27
Happy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

spannend joh. Ik ben 2x gestript. de eerste keer op 41 weken, toen heb ik wel harde buiken, bloedverlies en buikpijn gehad, maar verder geen effect. (had ook al 3cm). 2e keer was een dag later, voelde me niet goed, was ongerust over de baby. toen gestript en naar ziekenhuis voor CTG-controle. dat was goed. op de terugweg naar huis begonnen de weeen. of het nou van het strippen was of van de geruststelling dat het met mijn dochter goed ging weet ik niet, maar feit is dat het begon.

succes alvast met de klus, hopenlijk heb je je kleintje snel vast.

groetjes Jacintha

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 20:33
amina

Online Status
Gewoon ter informatie, wat is strippen?
xxx

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 08:58
Emmeke

Bij strippen maakt de vroedvrouw de vliezen los van de baarmoederhals. Daarbij komen hormonen vrij die de bevalling een laatste zetje kunnen geven, als je lichaam voor de rest er helemaal klaar voor is.

Ik ben gestript op 41w3d om 14:00. Ik had toen ook 3 cm ontsluiting, puilende vliezen en mijn baarmoederhals was goed verweekt. De vroedvrouw kon het hoofdje al voelen zitten. De rest van de dag had ik een zeurende pijn en veel harde buiken.
Die nacht om 4:00 zijn de weeën begonnen en om 5:28 was onze dochter er!

Vervelend hé, dat wachten als je over tijd gaat! Maar laat je zeker niet opjagen, probeer te rusten en nog wat te genieten van die buik. Dat beebje komt wel als het er klaar voor is

Link naar deze reactie
26/11/2008 @ 10:42

Hey,

Ik ben gestript op 41 weken en 2 dagen, dat ging gepaard met best veel bloedverlies, en een half uur later begonnen mijn weeën, en een paar uur later is mijn water gebroken, en in het totaal 22 uur later had ik mijn Wolfje vast. Hier heeft het strippen dus echt wel geholpen om alles in gang te zetten, maar ik denk dat als het "vanzelf" had gegaan het misschien wel veel sneller was gegaan, nu toch wat geforceerd he. Bij het strippen had ik 1 cm opening, en daar maakte hij er dus op die manier 2cm van, 15 uur weeën later had ik nog maar 3 cm...door infuus uiteindelijk de rest gekregen. Tja, tis bij iedereen anders he.

Vermoedelijke bevalling op 31/12/2008.
Al 41 weken en 3 dagen zwanger (103.62% ver), nog 1 week te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
26/11/2008 @ 11:00
Ikke

Online Status Stuur bericht
Ik ben gestript op 41w4d om 21u 's avonds. Tegen 23uur zijn de eerste weeën begonnen, hoewel ik dacht dat het nog oefenweeën waren. Om 22u35 de volgende dag is mijn dochtertje geboren.

Ik moest ook een soeplepel ricinusolie inslikken. Vies goedje...

Komt het door het strippen, de olie of de combinatie dat alles eindelijk in gang kwam? Dat weet ik niet, feit is dat iets wel geholpen heeft!

Groetjes,
Ikke

Link naar deze reactie
26/11/2008 @ 18:57
Floor

wat is strippen eigenlijk? Hoor daar wel vaker van.

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 08:31
Emmeke

Ik weet ook niet of het strippen echt de doorslag gegeven heeft.
Ik weet wel dat ik een gigantische huilbui gekregen heb vlak na het strippen. Ik lag nog op de zetel en begon te wenen van de pijn, en daarna ook van alle emoties omdat ik al zo lang over tijd was.

De vroedvrouwen hebben toen met me gebabbeld en ik heb verteld dat ik heel bang was voor de pijn van de bevalling omdat ik bij Floris een weeënstorm had gehad.
Een van de vroedvrouwen heeft me toen 's avonds een flesje bachbloesems gebracht. Ik sta daar normaal heel sceptisch tegenover, maar ik vond het toen wel fijn dat ze zo met me begaan was. Van de andere vroedvrouw kreeg ik het adres van een voetreflexologe voor een behandeling de volgende dag. Als het niet hielp had ik toch een leuke voetmassage gehad
Verder hebben ze ook naar het ziekenhuis gebeld om me "op den boek" te zetten voor een inleiding drie dagen later, op 42 weken.
Het gebeurt wel vaker dat de bevalling plots toch spontaan begint eens die afspraak om in te leiden vaststaat...

We hebben mijn zoontje die avond ook naar mijn ouders gebracht om zelf wat rust te hebben.

Ik denk dus dat het de combinatie van al die dingen was. Het was gewoon tijd!

[Laatst gewijzigd door Emmeke - 27/11/2008 @ 08:32] - Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 11:04
wenneke5

Dank jullie wel voor jullie reakties!
jammer genoeg heeft het strippen van maandag niets uitgehaald bij mij. Allee 't is te zeggen het heeft de bevalling niet doen starten. heb wel veel buikpijn gehad, alsof mijn regels moesten doorkomen.
ook heb ik sinds gisteren enorm veel slijmverlies (slijmprop in stukken?) sorry voor de omschrijving.
Vanmiddag moet ik terug naar gyn, ben eens benieuwd wat zij zal zeggen. misschien wel meer opening?

mijn voornaamste reden om zo ongeduldig te zijn, is dat we het geslacht nog niet weten en nu begint het wel spannend te worden. Eerst netjes al die tijd veel geduld opgebracht om het niet te weten maar nu wordt het tijd

groetjes
Wendy

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 12:43

Hoi dames,
Vanaf wanneer word je zo een beetje gestript??
Moet je daar zelf om vragen eventueel.

Bij mij word nooit inwendig gecontroleerd of ik opening heb of wat dan ook.
Heb wel al behoorlijk wat dagen regelmatig harde buiken en vandaag voel ik me zwaar belabberd!!

Volgende week heb ik weer een controler vandaar dat ik me afvroeg of ik dan kan vragen of ze me wil strippen of mag dat dan nog niet??

Hopelijk hebben jullie een idee!!

Bedankt alvast!!

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 12:49
eenmama

Mijn vk doet voor 41 weken sowieso geen inwendig onderzoek. Of ze na die 41 wkn willen strippen verschilt per praktijk.
Hoe dat in Belgie gaat? Geen idee...
Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 15:28

Bedankt voor je antwoord!!
Ik zal eens vragen wat ze hier doen.
Ben van NL dus het zal wel redelijk hetzelfde zijn he!!

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 22:00
knorretje

ik ben gestript op 40 weken en 5 dagen, s'morgens begonnen de weeen en 3 dagen later is s'avonds ons Korreke geboren!
ja hoor 3 dagen weeen!!

Link naar deze reactie
11/12/2008 @ 15:45
wensje

Ik ben vanmiddag gestript...idd wel vroeg,normaal doen ze dat niet voor 41 weken.
Ben er wel blij mee hoor!!!
Voel mezelf al een poosje minder en hou erg veel vocht vast.

Nu licht bloedverlies en harde pijnlijke buiken.
Erger dan 'normale' pijnlijke buiken....
Ze is ook erg druk.....Hmmm ik hoop zo dat het beginnen gaat nu!!

We zullen geduld moeten hebben

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]