[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 24/11/2008 @ 18:22 Nancy | Misschien een gekke vraag, maar hoeveel geboortekaartjes moeten jullie sturen (of heb je gestuurd?). En geven jullie geboorte receptie, of ontvang je het bezoek in de kraamkliniek? pffft, ik raak er hier echt niet meer uit. langs de éne kant zou ik direct receptie doen: lekker rustig in het ziekenhuis genieten van ons nieuwe gezinnetje. met zo'n receptie ben je er in één namiddag vanaf, en de kosten van zo'n recpetie kun je zelf bepalen hoe ver je wil gaan. Langs de andere kant: er zijn veel mensen die ik al lang niet meer gezien heb en die ik toch kaartje wil/moet sturen. op zo'n receptie heb je dan amper tijd om met iedereen deftig gesprekje te voeren. Tegen dat je iedereen verwelkomt hebt, gaan de eerste al terug naar huis. We hebben wel tamelijk grote familie (50 kaartjes ongeveer) en dan nog goeie 50 kaartjes voor vrienden, collega's, buren, enz... Ik ben bang dat ik bv. de vrijdag zal bevallen, en men dus het geboorte kaartje niet meer zal ontvangen voor het weekend, en dus weinig volk zal zien in het ziekenhuis. Dus alle volk thuis: zie ik ook niet echt zitten. Is 100 kaartjes teveel om in het ziekenhuis volk te ontvangen? Hoe hebben jullie dit aanvaard? De tijd begint stilaan te dringen, en ik weet echt niet wat doen. Misschien ben ik wat te kieskeuring: wil op mijn gemak zijn in ziekenhuis, wil ook op mijn gemak zijn thuis, wil toch deftig gesprekjes met bezoekers, enz... bedankt voor jullie ervaringen! |
| 24/11/2008 @ 18:44 amina | hallo, bij mijn vorige bevalling, had ik mijn kaartje al 2maand op voorhand laten drukken. de dag van de bevalling zelf hebben we dan gebeld voor het gewicht en de nr van de kamer. Geen half uurtje later waren de kaartjes klaar. Mijn man heeft de meeste direcht weggebracht of op de post gedaan. Ik ben smiddags bevallen en heb de mensen pas tegen het late bezoekuur ingelicht, zodat ik toch nog even alleen kon zijn met mijn dochtertje en man. ik had een 60tal kaartjes, omda aan de kant van mijn man (marokkaan) doen ze da ni echt, dus naar de meeste heb ik gewoon een gedichtje via sms gestuurd. en de mensen die ni in het ziekenhuis konden geraken, zijn thuis op bezoek geweest. en verder doen wij ook een geboortefeest, vooral aan de kant van mijn man bedoeld, dan komen er ook mensen en die brengen dan ook geld of kadotjes mee. xx |
| 24/11/2008 @ 20:01 Winnie the pooh | hier 50 kaartjes voor familie geburen vrienden werk en scholen . de meesten worden weggedaan maar zoals peter en meter en de ouders worden gebeld kort na de bevalling en op de post doen zijn een 6tal dus zijn er niet veel he omdat dat richting kust is en de rest hier in de omgeving is .wij houden enkel nadien een doopfeest waar enkel peter en meter en grootouders bij zijn de rest komt op kraambezoek of na een seintje op huisbezoek . groetjes winnie ![]() |
| 25/11/2008 @ 08:03 Leila | 80 kaartjes voor familie en vrienden. Ik probeer zoveel mogelijk bezoek te ontvangen in het ziekenhuis zodat we rust hebben als we weer thuis zijn. Meeste mensen hebben ons gsmnrs toch dus die heb ik er niet expliciet opgezet. |
[Reageer]

Hoeveel kaartjes?