< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Hoeveel kaartjes?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
24/11/2008 @ 18:22
Nancy

Misschien een gekke vraag, maar hoeveel geboortekaartjes moeten jullie sturen (of heb je gestuurd?).
En geven jullie geboorte receptie, of ontvang je het bezoek in de kraamkliniek?

pffft, ik raak er hier echt niet meer uit. langs de éne kant zou ik direct receptie doen: lekker rustig in het ziekenhuis genieten van ons nieuwe gezinnetje. met zo'n receptie ben je er in één namiddag vanaf, en de kosten van zo'n recpetie kun je zelf bepalen hoe ver je wil gaan.

Langs de andere kant: er zijn veel mensen die ik al lang niet meer gezien heb en die ik toch kaartje wil/moet sturen. op zo'n receptie heb je dan amper tijd om met iedereen deftig gesprekje te voeren. Tegen dat je iedereen verwelkomt hebt, gaan de eerste al terug naar huis.

We hebben wel tamelijk grote familie (50 kaartjes ongeveer) en dan nog goeie 50 kaartjes voor vrienden, collega's, buren, enz...
Ik ben bang dat ik bv. de vrijdag zal bevallen, en men dus het geboorte kaartje niet meer zal ontvangen voor het weekend, en dus weinig volk zal zien in het ziekenhuis. Dus alle volk thuis: zie ik ook niet echt zitten.

Is 100 kaartjes teveel om in het ziekenhuis volk te ontvangen? Hoe hebben jullie dit aanvaard? De tijd begint stilaan te dringen, en ik weet echt niet wat doen. Misschien ben ik wat te kieskeuring: wil op mijn gemak zijn in ziekenhuis, wil ook op mijn gemak zijn thuis, wil toch deftig gesprekjes met bezoekers, enz...

bedankt voor jullie ervaringen!
Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 18:44
amina

Online Status
hallo,
bij mijn vorige bevalling, had ik mijn kaartje al 2maand op voorhand laten drukken. de dag van de bevalling zelf hebben we dan gebeld voor het gewicht en de nr van de kamer. Geen half uurtje later waren de kaartjes klaar. Mijn man heeft de meeste direcht weggebracht of op de post gedaan. Ik ben smiddags bevallen en heb de mensen pas tegen het late bezoekuur ingelicht, zodat ik toch nog even alleen kon zijn met mijn dochtertje en man.
ik had een 60tal kaartjes, omda aan de kant van mijn man (marokkaan) doen ze da ni echt, dus naar de meeste heb ik gewoon een gedichtje via sms gestuurd. en de mensen die ni in het ziekenhuis konden geraken, zijn thuis op bezoek geweest. en verder doen wij ook een geboortefeest, vooral aan de kant van mijn man bedoeld, dan komen er ook mensen en die brengen dan ook geld of kadotjes mee.
xx

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 19:11

Online Status Bekijk profiel
hej,

Wij hadden voor onze dochter iets van 45 kaartjes geloof ik.
Ik heb een kleine familie, wat alweer scheelt. Ook stuurde ik alleen de mensen met wie ik echt contact heb een kaartje, dus geen vage vrienden ofzo.

En wat betreft bezoek in t ziekenhuis. Je belt je ouders, broers/zussen wel snel op denk ik? Het nieuws gaat dan snel, dus je zult denk ik wel genoeg mensen op visite krijgen daar.
En zo'n receptie heb ik ook al aan gedacht, maar dan word het weer zo druk en voor zo'n kleine is dat ook niet fijn. En je kunt idd niet iedereen spreken.

Wij bellen alleen de ouders en broers en die komen dan langs. En de rest komt in de dagen erna.. Niet te veel mensen in een keer, en het liefst zoveel mogelijk als de kraamhulp er nog is.
En geef goed je grenzen aan! Mijn ouders zaten bv op dag 3 tot 11 uur 's avonds bij ons en ik was kapot! Maar durfde niet zo goed wat te zeggen, dat doe ik dus nu wel!

Groetjes!

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 20:01
Winnie the pooh

hier 50 kaartjes voor familie geburen vrienden werk en scholen .
de meesten worden weggedaan maar zoals peter en meter en de ouders worden gebeld kort na de bevalling en op de post doen zijn een 6tal dus zijn er niet veel he omdat dat richting kust is en de rest hier in de omgeving is .wij houden enkel nadien een doopfeest waar enkel peter en meter en grootouders bij zijn de rest komt op kraambezoek of na een seintje op huisbezoek .
groetjes
winnie
Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 20:12
Britt

Online Status Stuur bericht
Wij hadden zo'n 200 kaartjes en doen geen babyborrel. Donderdagmorgen is Matthias geboren en 's avonds zaten de kaartjes al op de post. De volgende morgen bij de meeste mensen in de brievenbus!
De naaste familie en vrienden hebben we gebeld of een sms'je gestuurd. De eerste avond was het alleen meter/peter en echt naatse familie (mijn/zijn ouders en broers en zussen)

Ik had ook bij het ziekenhuis mijn gsm-nummer gezet en de meeste mensen hebben eerste gebeld voor ze langskwamen. Dan kan je het ook een beetje regelen. Thuis is het hier echt op afspraak dus als je het eens wat rustiger wil dan plan je gewoon wat minder bezoek.

In het ziekenhuis was het in't weekend druk maar maandag en dinsdag was het heel rustig. (ik had een keizersnede dus moest 6 nachten blijven)

[Laatst gewijzigd door Britt - 24/11/2008 @ 20:13] - Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 08:03
Leila

Online Status
80 kaartjes voor familie en vrienden. Ik probeer zoveel mogelijk bezoek te ontvangen in het ziekenhuis zodat we rust hebben als we weer thuis zijn.
Meeste mensen hebben ons gsmnrs toch dus die heb ik er niet expliciet opgezet.

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 08:57
Joyce1982

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
wij hebben 150 kaartjes... wij hebben op het kaartje gezet .. wilt u de kleine komen zien, bel dan even want anders slaapt hij/zij misschien.. en dan probeer ik het zelf een beetje te verdelen....

grtjs joyce

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 10:48
petitje

Online Status Stuur bericht
ik had ongeveer 75 kaartjes
ik ben di bevallen en we waren eigenlijk vergeten bellen, pas savonds gebeld en toen konden ze er pas woe ochtend aan beginnen, omdat we een heel persoonlijk kaartje hadden (eigen ontwerp) en niet wisten wat t werd, zijn we ze pas do kunnen gaan halen, do op de post gedaan, de meesten hadden ze vr en sommigen pas maandag...
ik ben do naar huis gegaan, dus niemand is eigenlijk in t zh kunnen komen...
in tzh alleen ouders, meter/peter en handje vol mensen uit de buurt
vond bezoek daar toch vermoeiend vooral omdat ik snipverkouden was en me alles potvast zat, niet zozeer van de bevalling zelf eigenlijk..

In de weken erna hadden we vaak savonds bezoek en in t weekend 4-5 afspraken..

Ik zag dat echt niet zitten bezoek in t zh dus was blij dat daar niet teveel kwam.
Ik heb wel een beetje ondervonden dat de drempel om thuis te komen precies groter is voor minder goede kennissen, verdere familie, vrienden van ouders, mensen die andres ook nooit thuis komen.. denk dat je met een receptie ofzo die groep meer zou bereiken...
maarja zo belangrijk is dat nu ook weer niet eigenlijk

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]