Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 01/12/2008 @ 12:52 Leila | Hier waren we in 2008 met 7 vrouwen zwanger op 't werk, 5 zijn reeds bevallen en IEDEREEN heeft aansluitend ouderschapsverlof genomen of 4/5 naargelang wat voor hen beste uitkwam. Geen haan dat er naar kraaide. Ikzelf ben ook van plan om 6 maand thuis te zijn voor m'n kindje. Ik denk dat je gewoon een beetje pech hebt ivm met je werkplek. Niets van aantrekken. Je hebt dat recht en je werkgever kan het maximaal 6 maand uitstellen (hij kan het niet weigeren!) als er bvb al teveel in zwangerschapsverlof zijn. Persoonlijk vind ik 3 maand nog te klein om naar een crèche te doen maar dat is volledig m'n persoonlijke mening hoor. Wil je 6 maand thuis blijven, awel doet dat gerust meisje en laat je collega's maar zagen. Jij weet wel beter. Je kindje gaat voor alles. En tevens ben je vanaf aanvraag tot een maand na je ouderschapsverlof beschermd tegen ontslag, tenzij om dringende redenen. Nog zo slecht niet hee! ![]() |
| 09/12/2008 @ 07:37 Leila | Neenee, beide ouders hebben recht op ouderschapsverlof voor hetzelfde kind. Je kan bv zelf geen tweemaal ouderschapsverlof aanvragen voor hetzelfde kind. Dus als jouw ouderschapsverlof opgebruikt is, kan alleen je man het nog aanvragen. Is kind nummer twee eral dan kun je zelf weer ouderschapsverlof aanvragen voor kind nummer twee, enzovoort. |
| 09/12/2008 @ 14:00 Eva | Tuurlijk hebben jullie beide recht op 3 maand fulltime ouderschapsverlof! Wat ik wel gek vind (misschien effe off topic maar ik wil het toch kwijt) is dat praktisch iedereen zo 'WAUW' doet over het ouderschapsverlof maar aan de andere kant verlies je wel en serieus stuk van je wedde! Ik verdien nu, in ouderschapsverlof een PAK minder dan anders! (komen daar ook nog eens de voordelen bij zoals maaltijdcheques, tankkaart,...) Hoewel, als je thuis zit je toch ook veel gaat rondrijden, meer gaat kopen (ik toch),... Op zich was dat hier nu zo geen probleem, we hadden dit op voorhand voorzien en hiervoor wat geld opzij gezet want een maand kost hier eveneveel als ik ga werken tov als ik thuis ben! (wij moeten zowizo geen creche of dergelijke betalen) Pas op, ik ben heel blij dat ik thuis zit hoor maar het heeft toch ook een keerzijde! |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

zwangerschapsrust + ouderschapsrust, zo gek?