< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » zo koud...brrr

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
27/11/2008 @ 16:44
zonneke

Online Status Bekijk profiel
Zonnetje (leuke naam trouwens hihi)

Eerlijk gezegd zou ik dat vragen bij kind en gezin als je er naar toe gaat of bellen

Zo koude handjes lijkt me ook niet leuk maar heb echt geen idee of het wel of niet kwaad kan.

Misschien van die katoene handschoentjes dat ze gebruiken als ze pas geboren zijn dat ze hun gezichtje enz niet open krabben kan even niet op de naam komen? Wie weet helpen die wat om de handjes warm te houden?

En ja we kunnen proberen zoveel mogelijk boekje te volgen die aangeraden zijn

maar graadjes meer of minder zal wel geen kwaad kunnen zeker

we zullen het wel merken als de kleintjes het niet leuk vinden zeker

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:12
Cinke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Interessant onderwerp.
Bij ons boven is het ook koud, zal nu ook rond de 10 graden liggen.
Wel dubbel glas, maar geen verwarming.
Nu hebben we bij Cas in de kamer wel een elektrische vewarming staan omdat hij dikwijls op z'n lakens kruipt.
Die staat constant op stand 1 of 2 zodat het 18graden blijft in z'n kamertje.
Bij ons in de kamer slaapt Sepp, ik zet de elektrische verwarming voort slapen even op om de koude wat weg te krijgen.
Sepp voelt nooit koud aan.
Hij slaapt met body met lange mouwen, pyjama, lakentje en 3 dekentjes.
Ook een belly warmer, is echt iets goed, moet je 4min in stekker steken en geeft 4u warmte.
Dus z'n bedje is lekker warm als hij gaat slapen.
Z'n handjes zitten bij in de slaapzak.
Had aan K&G gevraagd of ik een mutsje mocht opzetten omdat het zo koud was in de kamer.
Maar die was dan maar aan het zagen dat het toch wel echt 18graden moest zijn, en een mutske gevaarlijk was voor wiegendood blablabla.
Maar als ik het hier zo lees ga ik hem toch wel een dun mutske ofzetten hoor, en de verwarming bij Cas 's nachts ook aflaten.
Lijkt mij toch ook gezonder.

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:55
eefje1982

Hey

ik heb het helemaal in het begin toen ik thuis was eens gevraagd aan K&G en toen zeiden ze dat het best rond de 18 graden was in de slaapkamer. Ik verwarm een beetje voor op voorhand en 's nacht staat de verwarming toch al niet hoog dus is het er ook nooit echt warmer dan 18-19 graden.Daarenboven laat ik ook de deur van zijn kamertje open, dus koelt het sowieso al af door het contact met de koude lucht in de gang.

Liam draagt verder een bodytje (bijna nooit met lange mouwen) en een lekker warme pyama van noukies. Daarover ligt dan nog een dekentje en meer niet...

Een kindje heeft het pas koud als zijn armpjes helemaal tot boven koud zijn ( had ik ook al uit ongerustgeid gevraagd)

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 14:09
Els296

Overal zeggen ze wat anders blijkbaar. Hier heeft K&G gezegd van 18° is de ideale temperatuur, maar verwarming opzetten is ook niet zo'n goed idee... Ik weet niet meer wie ik moet geloven hoor!
De KA zei dat het helemaal geen kwaad kon om te slapen bij 10-11°. Ach zolang Sten er geen problemen mee heeft, laat ik hem lekker liggen op z'n kamertje zonder verwarming.

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 15:58
Emma

Ik zette hier ook een vuurtje aan, maar als ik dit allemaal lees, ga ik dat niet meer doen. Ik dacht ook dat het 18° moest zijn, maar ik vind het zelf ongezond aanvoelen zo slapen in een warme kamer (ze slaapt bij ons op de kamer), terwijl het zonder vuurtje ongeveer 15 à 16° is.

Zij ligt ook in een body met lange mouwen, pyjama truitje (kruippakje steekt ze steeds haar beentjes in vast en kan ze niet meer trappelen) en sokjes en een dikke winterslaapzak in flanel, daarbovenop nog een fleecedeken en een gewoon deken. Dus ik vermoed dat ze dan ook geen kou zal hebben in 15°.

Ik vind de katoenen krabwantjes wel een goed alternatief. Ik gebruik deze als wantjes snachts en dan heeft ze geen koude handjes en het kan ook geen kwaad.

Gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt, dan kan je jezelf niets verwijten.

Groetjes,
Emma en Anne-Sophie

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 16:04
Mammie

Inderdaad, je moet doen waar je je het beste bij voelt. Ik ben tegen die verwarming... als je ziet dat je kindje goed slaapt, maar het heeft koude handjes, dan is er geen probleem. Als het kindje echt last zou hebben, dan zou het niet slapen hoor.

Je hebt natuurlijk ook kindjes die snel onderkoeld raken en blauwe lipjes krijgen. Das natuurlijk iets anders, dan is verwarming natuurlijk wel nodig.

Je moet het een beetje zelf ondervinden hoor.
Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 16:17
Evi

Ik vind het persoonlijk ook een heel moeilijk onderwerp... Onze dochter heeft 's ochtends ook steeds ijsblokhandjes. Wij wonen in een nieuwbouwwoning (goeie isolotie dus naar de laatste normen) overdag staat het raam een paar uur op kiep (de laatste 2 weken niet langer want het is echt wel een ijzige kou buiten) en dan heeft de kamer een temp van ongeveer 15 graden. (deze periode)
Echt ijskoud is het nu ook weer niet maar ik vind het wel fris. Haar lijfje heeft altijd lekker warm maar die handjes... Soms zetten we even voor het slapen gaan de verwarming op zodat het 18graden is, warmer niet, gewoon de kilte weg. Maar ja, gezond is het natuurlijk niet, slapen met verwarming! En eigenlijk, ook al is het 3 graden warmer, dan nog zijn die ijsklomphandjes er...
Anderzijds is ze er ook nog nooit van wakker geworden of zo, ze slaapt mooi heel de nacht door dus last zal ze er wel niet van hebben zeker?
Volgens mij maken we ons weer zorgen om niks
Link naar deze reactie
13/12/2008 @ 23:02
zonneke

Maar koude handjes lijkt me wel normaal hoor..
Als ik mijn handen niet onder de dekens heb tijdens het slapen dan zijn die ook ijs ijskoud wanneer ik wakker ben.

Je ligt stil en je bloeddoorstroming loopt niet zo goed door zoals je wakker bent... en als je dan zoals mij nogal een kouklomp bent voel je dat wel dus laat staan zo een kleine..

Ik heb een dikke slaapzak voor de kleine waardoor de handjes er dus in gaan zitten, omdat de armpjes wat langer zijn en nog katoene handschoentjes hopelijk gaat die dan genoeg warmte hebben zullen uitproberen als het zover is.

[Laatst gewijzigd door zonneke - 13/12/2008 @ 23:03] - Link naar deze reactie
14/12/2008 @ 12:30
SiLLie

hoi, effe een stomme vraag.
wat is er slecht aan het slapen met de verwarming op?
groetjes van SiLLie

Link naar deze reactie
14/12/2008 @ 12:54
Ann

Online Status
Ons zoontje heeft tijdens het slapen ook altijd hele koude handjes. Een tijdje geleden was het in zijn kamertje soms maar 11° graden. Hij sliep in die periode ook slechter. Kind en Gezin zei dat de ideale slaapkamertemperatuur tussen de 14° en 18° moet zijn. Nu verwarmen we ook bij met een elektrische verwarming. Als het 18° is zetten we de verwarming af. 's Morgens is het dan nog 14° in zijn kamertje. Ideaal dus. Zijn handjes zijn nog steeds koud, maar voor de rest heeft hij het lekker warm. Sinds we de temperatuur in de gaten houden, slaapt hij weer hele nachten door.
Hij heeft een bodytje, pyama en slaapzak aan. Hij ligt onder een laken en dekentje.
Groetjes,
Ann

Link naar deze reactie
14/12/2008 @ 13:51
finn

Sillie stelt mijn vraag ook : waarom zou verwarming op de slaapkamer in godsnaam niet goed zijn ? Wat doen ze dan in de ziekenhuizen ? Dat je als volwassene beter slaapt bij lagere temperaturen oké, maar wij hebben dan ook wel een dikke donsdeken. Ik zet bij al mijn kindjes de verwarming aan (overdage en 's avonds tot het zo een 18-20 graden is, en dan hebben ze nog koude handjes 's morgens. Ik let er altijd op dat ze geen koude voetjes krijgen.

Link naar deze reactie
14/12/2008 @ 13:57
Els296

Mijn KA vertelde mij dat met de verwarming op slapen niet goed is voor de luchtwegen. Op die manier drogen de luchtwegen uit. Ook huisstofmijt zou veel meer kans krijgen om zich te manifesteren en op die manier zou je kindje meer vatbaar zijn voor allergieën, astma,....
Ieder doet er natuurlijk mee wat hij/zij wilt. Hier gaat de verwarming niet aan en Sten slaapt prima zo. De laatste dagen was het erg koud 's nachts en heb ik een kersenpittekussentje aan z'n voetjes gelegd. Hij is in ieder geval nog niet wakker geworden van de kou. Ja, een beetje koude handen, maar dat kan geen kwaad.

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
28/12/2008 @ 15:45
Kellytje

Hoi iedereen,

Ik heb de discussie hier met veel aandacht gelezen want ik zit eigenlijk ook met een "warmte/koude-probleem":

Mathias slaapt overdag enorm goed en laat makkelijk 3u tussen de voedingen. We verwarmen momenteel met de verwarming tot 20 graden maar verwarmen ook nog bij in de voorplaats met een houtkachel. Hierdoor wordt het makkelijk een 25 graden daar, wat hij blijkbaar echt zalig vindt. Hij slaapt dan gewoon met een dun dekentje nog op hem.

's nachts is het echter een ander paar mouwen: Mathias heeft volgens ons echt last van de koude (16-17 graden) want hij wordt vaker wakker om te eten (2u) en slaapt echt heel moeilijk terug in. We willen het echter niet warmer maken boven omdat we dat zelf ook echt niet aangenaam vinden om te slapen (normaal slapen we zonder verwarming en mét het raam open!). En méér dekentjes opleggen... Ik heb schrik dat hij het dan té warm gaat krijgen zonder dat ik het in de gaten heb. Een mutsje opzetten hebben we al geprobeerd, maar ook daarmee slaapt hij niet zoals hij tijdens de dag doet.

Ik weet nu eerlijk gezegd niet meer wat we ermee moeten doen... Weet iemand raad?

Link naar deze reactie
28/12/2008 @ 16:36
Belle

Ons meisje slaapt voorlopig nog bij ons op de kamer. Wij hebben geen verwarming en slapen onder het dak.
De laatste dagen is het ook heel koud boven maar er zal geen verwarming gezet worden.
Céleste slaapt in een romperke met daarboven een pyjama en ik doe haar nog een fleeceslaapzakje met lange mouwen aan.
Ik kan haar handjes helemaal in het slaapzakje stoppen, 't is één met wantjes, maar ze haalt ze er altijd zelf weer vanuit.
Verder heeft ze ook nog een donsje en leg ik altijd een tetradoek op haar hoofdje. Dat laatste doe ik omdat ze altijd onder haar donsje kroop en sedert ik haar hoofdje toe dek doet ze dat niet meer.
Blijkbaar had ze wel last van de kou aan haar hoofdje.

Haar handjes zijn 's morgens altijd zoals ijsklompjes maar daar heeft ze geen last van. Ik merk zelfs dat ze de laatste dagen iets langer slaapt. Ik stop ze in haar bedje om 21u30 's avonds en ze slaapt de laatste dagen tot 9u 's morgens wat anders tot +/- 7u was.

Handjes van baby's zullen in de winter altijd koud aanvoelen 's nachts. Het is maar wanneer haar hals koud heeft dat je je moet zorgen beginnen maken.

Link naar deze reactie
28/12/2008 @ 16:50

Koude handjes is helemaal niet erg!! Zolang het nekje warm/lauw aanvoelt is je kindje WARM genoeg. Bij ons boven staat tot 6 uur meestal de ramen nog open.. we slapen meestal in een temperatuur tussen de 14 en de 16 graden.. De verwarming staat IETS open, maar dat is meer zodat de ECHTE kou er effe uit is...Jeffrey slaapt gewoon in een onderbroekje en hempje, met daarover een pyjama... Dat Jeffrey nog klein was sliep hij in een dunne pyjama met slaapzak (in de winter wel met een winterslaapzak) Jeffrey had ook altijd ijskoude handjes (nu nog steeds af en toe), maar had wel altijd een warm nekje. En iedereen moet doen wat ze ZELF het beste lijkt

liefs Mops

Link naar deze reactie
30/12/2008 @ 10:13
ikske

ikvind dat het bij ons op de kamers tocht aan de ramen, er komt echt een trek vanaf. het is zonder verwarming bij ons ook maar 10 graden. het zijn al oude ramen. ik zet bij ons wel de verwarming op op de gangbeneden en dat verwarmt gelijk de kamers. het is op de kamer dan 21gr-22gr
en onze baby slaapt met body fleecepyama slaapzak zonder mauwen en dun dekentje en zweten doet hij niet hoor, hij slaapt juist goed. heeft ook een angelcare

laat nu de commentaren maar komen

ziekenhuizen zijn trouwens 23gr
Link naar deze reactie
30/12/2008 @ 14:06
Yvette

@Ikske, geen commentaar hoor, ik vind het alleen knap dat je zo goed kan slapen, ik zou het echt te warm vinden.

Bij ons geen verwarming op de slaapkamers: 't is koud ja, maar de kindjes liggen goed ingepakt in laagjes (Robin heeft een combisleeper en een romper en broekje aan) en Meiske een romper, broekje (soms), warme slaapzak, met mouwen, 2 ledikant dekens. Ze heeft koude handjes, altijd, want ze duimt, we kunnen de duimen dus niet wegstoppen.

xxx
Link naar deze reactie
31/12/2008 @ 17:21
liesje25

hoi allemaal,
wij doen het zo: als axel 's avonds gaat slapen zetten we boven de verwarming twee uurtjes op en als we gaan slapen zet ik die af.
verder doe ik hem een body aan,zijn pyama,een slaapzak zonder mouwen en van die krabwantjes.
anders heeft hij zeer koude handjes.

vele groetjes

Vermoedelijke bevalling op 15/10/2008.
Al 52 weken en 3 dagen zwanger (131.11% ver), nog 12 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]