Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 01/12/2008 @ 16:04 Mammie | Inderdaad, je moet doen waar je je het beste bij voelt. Ik ben tegen die verwarming... als je ziet dat je kindje goed slaapt, maar het heeft koude handjes, dan is er geen probleem. Als het kindje echt last zou hebben, dan zou het niet slapen hoor. Je hebt natuurlijk ook kindjes die snel onderkoeld raken en blauwe lipjes krijgen. Das natuurlijk iets anders, dan is verwarming natuurlijk wel nodig. Je moet het een beetje zelf ondervinden hoor. |
| 01/12/2008 @ 16:17 Evi | Ik vind het persoonlijk ook een heel moeilijk onderwerp... Onze dochter heeft 's ochtends ook steeds ijsblokhandjes. Wij wonen in een nieuwbouwwoning (goeie isolotie dus naar de laatste normen) overdag staat het raam een paar uur op kiep (de laatste 2 weken niet langer want het is echt wel een ijzige kou buiten) en dan heeft de kamer een temp van ongeveer 15 graden. (deze periode) Echt ijskoud is het nu ook weer niet maar ik vind het wel fris. Haar lijfje heeft altijd lekker warm maar die handjes... Soms zetten we even voor het slapen gaan de verwarming op zodat het 18graden is, warmer niet, gewoon de kilte weg. Maar ja, gezond is het natuurlijk niet, slapen met verwarming! En eigenlijk, ook al is het 3 graden warmer, dan nog zijn die ijsklomphandjes er... Anderzijds is ze er ook nog nooit van wakker geworden of zo, ze slaapt mooi heel de nacht door dus last zal ze er wel niet van hebben zeker? Volgens mij maken we ons weer zorgen om niks ![]() |
| 14/12/2008 @ 12:30 SiLLie ![]() | hoi, effe een stomme vraag. wat is er slecht aan het slapen met de verwarming op? groetjes van SiLLie |
| 14/12/2008 @ 12:54 Ann | Ons zoontje heeft tijdens het slapen ook altijd hele koude handjes. Een tijdje geleden was het in zijn kamertje soms maar 11° graden. Hij sliep in die periode ook slechter. Kind en Gezin zei dat de ideale slaapkamertemperatuur tussen de 14° en 18° moet zijn. Nu verwarmen we ook bij met een elektrische verwarming. Als het 18° is zetten we de verwarming af. 's Morgens is het dan nog 14° in zijn kamertje. Ideaal dus. Zijn handjes zijn nog steeds koud, maar voor de rest heeft hij het lekker warm. Sinds we de temperatuur in de gaten houden, slaapt hij weer hele nachten door. Hij heeft een bodytje, pyama en slaapzak aan. Hij ligt onder een laken en dekentje. Groetjes, Ann |
| 30/12/2008 @ 10:13 ikske | ikvind dat het bij ons op de kamers tocht aan de ramen, er komt echt een trek vanaf. het is zonder verwarming bij ons ook maar 10 graden. het zijn al oude ramen. ik zet bij ons wel de verwarming op op de gangbeneden en dat verwarmt gelijk de kamers. het is op de kamer dan 21gr-22gr en onze baby slaapt met body fleecepyama slaapzak zonder mauwen en dun dekentje en zweten doet hij niet hoor, hij slaapt juist goed. heeft ook een angelcare laat nu de commentaren maar komen ziekenhuizen zijn trouwens 23gr ![]() |
| 30/12/2008 @ 14:06 Yvette | @Ikske, geen commentaar hoor, ik vind het alleen knap dat je zo goed kan slapen, ik zou het echt te warm vinden. Bij ons geen verwarming op de slaapkamers: 't is koud ja, maar de kindjes liggen goed ingepakt in laagjes (Robin heeft een combisleeper en een romper en broekje aan) en Meiske een romper, broekje (soms), warme slaapzak, met mouwen, 2 ledikant dekens. Ze heeft koude handjes, altijd, want ze duimt, we kunnen de duimen dus niet wegstoppen. xxx |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

zo koud...brrr

. Bij ons boven staat tot 6 uur meestal de ramen nog open.. we slapen meestal in een temperatuur tussen de 14 en de 16 graden.. De verwarming staat IETS open, maar dat is meer zodat de ECHTE kou er effe uit is...Jeffrey slaapt gewoon in een onderbroekje en hempje, met daarover een pyjama... Dat Jeffrey nog klein was sliep hij in een dunne pyjama met slaapzak (in de winter wel met een winterslaapzak) Jeffrey had ook altijd ijskoude handjes (nu nog steeds af en toe), maar had wel altijd een warm nekje. En iedereen moet doen wat ze ZELF het beste lijkt