< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Miskraam 11 wkn

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
24/11/2008 @ 06:58

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Heb gisteren te horen gekregen dat ons kindje gestorven is...
Wie heeft het nog gehad? We hebben het er ontzettend moeilijk mee...
Moet dadelijk gaan werken, maar de tranen blijven over mijn wangen stromen.
Wanneer ging bij jullie het verdriet voorbij?

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 07:31
flairtje

Veel sterkte meid. Kon je geen ziekteverlof krijgen want ik kan me voorstellen dat je niet echt zin hebt om te gaan werken.
Het verdriet moet slijten en bij de éne duurt dat al wat langer dan bij de andere. Je moet je er zeker niet schuldig over voelen.
Gaan ze afwachten of het vruchtje vanzelf afkomt? Of moet je een curretage laten doen?

Veel sterkte voor jou en je man. Praat goed met elkaar.
Flairtje

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 08:46
Davina

Hallo,

Veel sterkte,
ik begrijp dat je het moeilijk hebt. Heb 3 weken geleden net hetzelfde meegemaakt. Ik was 12 w en 3 dagen zwanger.
Ik zou zeggen ga naar je huisarts en vraag verlof. Je hebt die tijd nodig om te rouwen. Ikzelf ben nog steeds in ziekenverlof. Het gaat nu al een beetje beter maar heb nog steeds moeilijke momenten.
Nogmaals, laat je tranen de vrije loop. Toon je verdriet. Je hebt het recht om te rouwen.
Veel sterkte
Davina
Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 09:09

Hoi Natalie,

Veel sterkte!!
Ik snap niet dat je moet gaan werken. Draag je het vruchtje nog of heb je een curretage gehad? In zo'n situatie kan je toch niet fatsoenlijk fuctioneren.
Ikzelf heb anderhalf week geleden een miskraam gehad, was bijna 10weken zwanger. Dag erna curretage en van mijn gyn. kreeg ik maar 1 dag ziekenverlof. Heb daartegen geprotesteerd en heb toen een week gehad. Nu heb ik van de huisarts nog bijgehad en ik moet nog verlof opnemen zodat ik dit jaar niet meer moet gaan werken. Ik voel er ook niets voor om alterug aan de slag te gaan. Lichamelijk ok maar emotioneel nogal overhoop.
Las juist jou profiel en ik zag dat je uitgeteld was voor 13 juni, ik voor de 12de juni.
Groetjes
Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 18:51

hey,

het werken heeft me toch deugd gedaan, heb maar 1 directe collega en zij heeft me super opgevangen.
Voel me ook veel beter nu. Ik denk dat als ik thuis was gebleven, ik in een depressieve bui zou komen.

Ik draag idd het vruchtje nog, we wachten nog even tot het vanzelf afkomt.
Heb morgen een afspraak bij de gyn, zij zal dan kijken of het al weg is en evt een afspraak maken voor een curretage, al zou ik liever hebben dat het natuurlijk komt...
Viel bij jullie de curretage mee?

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 19:13
Davina

Online Status Bekijk profiel
De curretage opzich viel bij mij wel mee. Kreeg eerst twee pilletjes opgestoken om de baarmoederhals een klein beetje te laten openen. Daarna is mijn curretage onder volledige narcose gedaan. Van de curretage zelf heb ik weinig geweten. Had tijdens de ingreep wel veel bloed verloren. Hierdoor was ik een beetje misselijk na de ingreep. Had medicatie gekregen om het bloeden te stoppen. De dagen erna had ik een beetje pijn in de buik en heb nog meer dan 2 weken bruin slijmverlies gehad.
Een klein positief puntje bij een curretage is dat ze je vruchtje kunnen onderzoeken (bij mij is het gebeurd). Je moet je er wel niet veel van voorstellen maar met kan je wel zeggen of het chromosonale problemen waren of dat het een gewone miskraam was.
Veel sterkte...
Davina

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 21:59
Lizzy

Hoi Nathalie,

Ik weet hoe je je voelt.
Ook ik heb na mijn miskraam "gewoon" gewerkt terwijl ik het gestorven vruchtje nog bij me droeg.
Wij zaten ook in de 11e week en kregen onze eerste"(teleurstellende) echo.
Ik kreeg van de verloskundige 2 weken de tijd om te zien of het spontaan afkwam.
Wanneer ik het emotioneel niet aankon mocht ik ook direct kiezen voor curretage.
Ik koos voor het eerste en besloot mij te richten op de te komen regels, om er maar niet te zwaar aan te tillen.
Ik accepteerde de keus van de natuur.

3 dagen later begon ik te vloeien en ik heb een echte minibevalling gehad, ik herkende de weeen direct terwijl ik die nog nooit gevoeld had.
Ik was niet echt voorgelicht over hoeveel bloed ik kon verliezen.
Schrik niet als je denkt dat het heel veel zal zijn, mijn vruchtje heeft op het laatst pas in zijn geheel los gelaten.
Misschien ben ik echt harteloos maar toen het vruchtje afkwam (op mijn werk notabene) heb ik niet gekeken, ik heb het door gespoeld.
Ook van schrik, die middag was ik weer van de kaart, maar ik wist op dat moment dat we opnieuw verder konden.

Ik ben de miskraam ondergaan en mijn lijf herstelde erg erg snel, de eerste cyclus was direct 32 dagen en die erna 29, die daarna was ik alweer zwanger ...

Je moet het oppakken zoals je zelf denkt wat goed voor je is.
Niemand zal je iets kwalijk nemen, nooit.
Je moet ervoor zorgen dat jij het kunt accepteren.
Wanneer dat 3 weken achter elkaar huilen is of langer.
Of dat je direct de draad oppakt...

Veel sterkte en kracht de komende tijd, je komt hier doorheen.

Liefs

[Laatst gewijzigd door Lizzy - 24/11/2008 @ 22:00] - Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 01:31
Lucky girl

Nathalie,

Ik deel zo een beetje dezelfde mening als Lizzy.
Ik ben mijn zoontje verloren na 21weken en 3dagen ik ben maar 10dagen thuis gebleven, bij mij heeft gaan werken ook meer geholpen dan thuis te blijven.
Bij mij wist natuurlijk iedereen al dat ik zwanger was met als gevolg dat ik dus wel van iedereen veel hulp en steun heb gekregen, in het begin al aarzelend omdat niet wist hoe hij op mijn situatie moest reageren maar als ze merkten dat ik er wou over praten schrokken ze eerst wel maar hebben dan wel veel met mij gepraat wat mij persoonlijk flink heeft geholpen. Praten lukt mij heel goed en het helpt mij enorm.
Maar zoals Lizzy zegt het is voor iedereen anders en niemand heeft het recht om te zeggen hoe jij moet rouwen das iets dat je zelf zal moeten uitmaken hoe moeilijk dat het ook is je moet er door maar het lukt echt wel.
Veel sterkte voor jouw en je partner.

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 11:31
Lizzy

Jeetje Lucky Girl, wat vreselijk dat je dat hebt moeten doormaken ...
Zijn jullie achteraf nog te weten gekomen wat de oorzaak is geweest?
Heeft het jullie geholpen om verder te gaan?

Liefs

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 20:59

hey,

Luckygirl, wat erg, dat moet echt hard geweest zijn...
We hebben vandaag langs de gyn gegaan. Vruchtzakje is gedeeltelijk afgekomen, heb nu 4 tabletten gekregen die ik vrijdag moet opsteken.
Daarmee zou de rest van het vruchtzakje wss afkomen.
Daarna dinsdag weer een echo om te kijken of alles weg is.
Indien niet, moet ik woensdag een curretage krijgen...

Mijn broer is net langsgeweest. Ze zijn komen zeggen dat ze zwanger zijn...
Hij had echt schrik om het te vertellen, maar toch ben ik wel blij voor hem.
Hopelijk mogen wij binnenkort ook weer het geluk hebben.

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 21:46
Mariël

Hoi Nathalie,

Ik wilde je sterkte wensen nu je een miskraam hebt gehad. Zo gewenst en dan weer af moeten staan, het lijkt me zo moeilijk. En wat ik ook nog kwijt wilde: wat knap dat je oprecht blij kunt zijn voor je broer!

Groetjes,
Mariël

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 11:55
kimmie

hey hey lieve nathalie,

ik zag het pas later je banner..en ineens zag ik je banner niet meer..na even zoeken snap ik dus nu waarom.

mijn eerste zwangerschap waren we heel blij...maar helaas met de 3 maanden echo hoorde we dat het vruchtje gestopt was met groeien op 9 weekjes. en op de natuurlijk wijze mijn lichaam heeft verlaten.

Twee maanden later was ik weer zwanger...uiteindelijk is sterre geboren op 14 janauri.

na sterre raakte ik weer zwanger...maar helaas ook dit ging niet goed.
kreeg buikpijn,licht bloedverlies...mocht voor een echo en om 6 weken en 3 dagen heeft ook dit vruchtje mijn lichaam op de natuurlijke manier verlaten.

ik ben de eerste keer dat ik een miskraam kreeg verdrietig geweest maar moet zeggen dat de laatste keer mij meer aangreep...ik heb ongeveer een dikke 2 weken thuis geweest.
was behoorlijk verdrietig...nou moet ik zeggen dat ik ook misselijk en duizelig was.
Inmiddels is het alweer even terug, was dit jaar rond moederdag..vergeten doe ik het nooit, mij erbij neer leggen wel.

wij zijn nu vollop bezig voor een 2e wondertje...
en ik weet zeker dat dat voor jouw ook goed gaat komen.

dikke knuffel kim

Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 13:18

hey kimmie,

bedankt voor de lieve woordjes.
Heb het er momenteel ook erg moeilijk mee gehad, met momenten gaat het weer iets beter, maar andere momenten denk ik er weer meer aan.
Ook omdat het vruchtje er beetje bij beetje afkomt, je wordt telkens weer met de neus op de feiten gedrukt.

Hopelijk mogen we allemaal weldra een positieve test in onze handen hebben.

Knuffels,
Nathalie

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 19:00

hallo allemaal,
mag ik even mijn verhaal kwijt?ik ben een endometriose patiente,in 2004 ben ik behandeld geweest in gasthuisberg leuven en nadien heb ik 3 jaar orgametril genomen.dit jaar(januari)waren we met die medicatie gestopt om een kinderwens en wonder bij wonder was ik in april zwanger(voor een eerste) maar na 10 en een halve week is het gestopt en ben ik 3juli gecurreteerd.nadien zijn er terug hevige pijnen begonnen bij de maaandstonden(endo trug aanwezig)en omdat ze in 2005 een vleesboom hadden ontdekt denken ze ook dat dat de reden van de miskraam kan zijn.
nu na consultatie in gasthuisberg word ik trug in januari behandeld voor endometriose en de myoom word verwijderd,heeft daar iemand ervaring mee?
-toch nog zwanger nadien?
-hoeveel tijd nadien?
alvast bedankt!!!!!

grtjes leen
Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 23:17
kimmie

hoi leen,

sjemig dat klinkt allemaal hee vervelend..
ik heb er geen ervaringen mee...
ik hoop dat er iemand langs komt die dit heeft en ze kan delen met je..

verders duim ik natuurlijk dat je een keertje zwanger raakt..

knuffel kim

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 21:38

dag kimmie,

ja leuk is wa anders!!!nu ook omdat ik al 36jaar ben en nog geen kinderen heb,kheb nog maar 3,5jaar een gelukkige relatie.
maar ik geloof er wel nog in kheb veel goede moed voor 2009!
bedankt om de reactie doet eens deugd om met iemand te praten.

grtjes leen
Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 23:09

miskraam
hallo
heb dinsdag avond bloedverlies gehad en woensdag morgen eerst naar de huisarts geweest ben indirekt naar het ziekenhuis in bree moeten gaan voor een echo kreeg ik te horen dat ik een miskraam ging krijgen het hartje klopte niet meer ik kreeg maar twee dagen de tijd tot morgen om te beslissen wat ik wil doen af laten komen of curtage ben er nog niet uit wat ik moet doen.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]