< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Hoe m'n twee katten laten wennen aan baby?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Hoe m'n twee katten laten wennen aan baby?
23/11/2008 @ 12:05
Leila

Online Status
Hoe m'n twee katten laten wennen aan baby?
Heey iedereen,
zoals sommigen misschien al hebben gelezen heb ik twee katten rondlopen hier. Geen zorgen, dames, toxoplasmose hebben ze niet.
Maar misschien zijn er dames met katten die me tips kunnen geven om m'n katten zo goed mogelijk te laten reageren op de thuiskomst van ons prinsje?
Alle tips zijn welkom hoor, liefst van A tot Z.

groetjes
Leila en

Link naar deze reactie
23/11/2008 @ 14:11
Leila

Online Status
niemand met katten in huis?

Link naar deze reactie
23/11/2008 @ 14:40
Jambalaya

ik heb op tijd mijn park gezet, maar goed ook want de kat lag er altijd in als ik even niet keek. Toen heb ik er zilverpapier in gelegd en het hij het niet meer gedaan. Toen de baby er was hebben we weinig problemen mee gehad, hij is eens komen ruiken maar voor de rest interesseert hij er zich niet echt naar :-)
Link naar deze reactie
23/11/2008 @ 14:43
Bieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Leila,

bij ons heeft papa elke dag dat ik in het ziekenhuis was na de geboorte van ons eerste dochtertje, een pyjama of bodyke mee naar huis genomen dat Lotte die dag gedragen had. Als poes dan 's avonds bij hem in de zetel kwam liggen, legde hij dat gewoon naast haar zodat ze de geur al kende.
Toen we thuiskwamen, ben ik eerst alleen naar binnen gegaan (omdat het eigenlijk mijn kat is en ze héééél erg gehecht is aan mij) en daarna is papa met Lotte gekomen. We hebben Lotte dan nog even in de maxi-cosi laten zitten (ze sliep toch), zodat poes 5 minuutjes tijd had om te ruiken en dat was het.
Eigenlijk had ze niet zozeer last van dat nieuwe persoontje in huis, maar wel van haar 'routine' die opeens volledig veranderd was. Ze zat bv. 's avonds altijd op mijn schoot, maar de eerste weken ging dat niet want dan had Lotte (en Lissa nadien ook trouwens) altijd een huil-(2)-uurtje. Maar na een tijdje valt alles dan wel op z'n plooi, baby gaat vlotter slapen en dan heb je weer wat tijd voor een beetje aandacht voor poes.
Waar ze wel heel erg van genoot, was dat er 's nachts elke 2,5 uur beweging in huis was. Ze stond dan mee op om de fles te geven en kreeg dan nadien elke keer weer een knuffelbeurt. Ja, die nachtelijke voedingssessies vond poes héél wat leuker dan mama zelf
Bij de geboorte van Lissa ben ik polyklinisch bevallen, dus was er geen tijd om ze zo te laten wennen, maar ook toen heeft ze niet moeilijk gedaan.

Ze is trouwens nooit in park of wieg gaan liggen, totdat de wieg naar boven verhuisd was omdat ze niet meer gebruikt werd en dan hebben we ze maar ineens afgebroken.

Je zal zien, dat loopt wel los!

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Bieke - 23/11/2008 @ 14:46] - Link naar deze reactie
23/11/2008 @ 15:50
Leila

Online Status
Ah, klinkt goed allemaal, bedankt!

Link naar deze reactie
23/11/2008 @ 17:12
knorretje

Hallo,
wij hebben niets speciaal gedaan, hoor!
wel de wieg vol balonnen gelegd want de poes dacht dat ze een nieuw mandje had gekregen
Toen we thuis kwamen met onze Kor was de poes niet geintreseert, ze kwam eens rieken en dat was het dan, ook kwam ze nooit in de slaapkamer van hem, precies of ze er niets van moest hebben!
overlaats kwam ze er ook eens bij liggen wanneer we in de zetel lagen, maar dat was het ook!
voor de rest geven we haar gewoon aandacht als daarvoor!
Hopelijk als ons Korreke wat groter is, hij haar dan ook met rust laat!
groetjes en veel succes met de baby!

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 08:26
saar

wij hebben ook alles op tijd gezet (park, babykamer) zodat de poes kon wennen

en ook zilverpapier in het park gelegd, hij is er 1x ingesprongen (je ziet zo mooi de pootjes op dat zilverpapier) maar daarna niet meer, dus dat helpt wel goed

het enigste waar hij nu moeite mee heeft, is dat hij 'zijn kamer' heeft moeten afstaan

de babykamer was vroeger de bureau, waar zijn hangmat aan de verwarming hing, en zijn kattenbak stond, die dingen zijn van plaats veranderd, en de babykamer is verboden terrein voor hem

maar hij interesseert zich niet in de baby zelf, weet volgens mij niet eens dat ze er is

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 14:03
Ilse

Hey,

Wij hebben ook 2 katten, ook geen probleem hier. We hebben ook ruim op voorhand het park uitgezet met balonnen erin.
Toen we na de bevaling thuiskwamen met Maité hebben we de katten ook even tijd gegeven om te komen snuffelen aan ons kleine spruit.
Ze hadden er al gauw geen interesse meer voor.
De eerste dagen liepen ze er steeds in een grote boog omheen.
De rustigste van de 2 katten komt nu de laatste dagen af en toe eens een kopje geven aan Maité als ze bij ons op schoot zit. De andere kat komt alleen langs als Maité slaapt in haar park,en alles lekker rustig is, anders ligt de kat in de keuken.

groetjes,

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 23:13
Leila

Online Status
Dank u voor jullie reacties. Ik neem aan ook geen incidenten met scherpe klauwtjes?

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 12:37
Jambalaya

Leia, een kat gaat normaal gezien nooit zomaar uithalen. Alleen als hij gepushed wordt ofzo.
Dwing hem dus zeker niet als hij niet wil gaan snuffelen en laat ze zelf hun eigen tempo maar nemen, dan heb je volgens mij ook heel weinig kans op problemen.
Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 13:16
Bieke

Ons oudste dochtertje is nu 2,5 jaar en ze is nog nooit gekrabt geweest. Nu begint ze de kat soms wat uit te dagen (allé ja, eigenlijk wil ze lief zijn, ze wil 'poes aaien'), dus misschien dat het nu niet lang meer zal duren, maar ze heeft zich dus toch al meer dan 2,5 jaar ingehouden

Zoals iemand zei, een kat zal normaal alleen uithalen als ze in het nauw gedreven wordt.

Groetjes

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 15:44
sneakiesthippo

Online Status
Wij hebben hier 4 katten lopen en de box stond inderdaad ook al. Alleen hebben we deze weer weg moeten halen omdat het bed erin moest ivm BI. Maar ze gingen al niet meer in de box gelukkig..... En als ik in de babykamer ben dan mogen ze er van mij ook even in want dan raken ze er al gewend.
Verder ga ik me er niet druk om maken, ze komen vanzelf wel als de baby er eenmaal is. Grote kans dat ik toch naar ziekenhuis ga voor inleiden dus dan maken ze ook de drukte tijdens de bevalling niet mee. Mijn katten kunnen er erg slecht tegen als ik pijn heb hihi!

Wat ik wel merkte was dat ze er erg last van hadden dat ik net zwanger was, ze ontweken me... 1 van de 4 heeft nu ook voor mijn ventje gekozen en is dus overgelopen hihi!

groetjes

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 16:33
Leila

Online Status
Haha ja, hier net hetzelfde, m'n katten komen wel kopjes geven, maar m'n buik ontwijken ze al sinds het begin vd zwangerschap. Normaal was 't steeds hun gewoonte om op m'n buik te komen liggen. Raar hee!

groetjes
Leila en

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 16:59
kk

Online Status Bekijk profiel
tja onze 2 katten komen niet binnen (als onthaalmoeder niet echt mogelijk), maar als de kindjes buiten zijn dan lopen de katjes er natuurlijk rond en ik moet zeggen dat gaat heel goed, meestal blijven ze uit de buurt van de kindjes en laten ze zich enkel strelen door diegen die ze heel rustig benaderen. Bij de andere kindjes die heviger zijn lopen ze direct weg.

een tijdje geleden trok mijn zoontje aan de kat zijn staart, was me dat schrikken. Het gebeurde heel snel ,maar had ook heeel snel door dat de kat niks deed. Hij deed zo een geluid (ccchhhhhhh) zo wat blazen en haalde met zijn pootje uit naar het hand van mijn zoontje maar raakte helemaal niet, bleef er een 5 cm boven. Ik moest het eens gedaan hebben, ben er zeker van dat ze mij had gebeten.
precies of ze merken dat dat het kindjes zijn

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 17:02
cinnekelove

Wat gek, mijn kat vindt het nog altijd heerlijk om op mijne buik te komen liggen, tis ook een echte flets. Ik ben niet echt bang voor de kat en de geboorte van ons prinsje, want hij is heel zachtaardig en vriendjes van iedereen. Ben er zeker van dat ze dikke vriendjes zullen worden. Maar die ballonnen tip heb ik al eerder gehoord en die ga ik ook toepassen, ook al denk ik niet dat het echt nodig is want hij is nogal gehoorzaam en weet wat mag en niet.

Groetjes

Link naar deze reactie
26/11/2008 @ 10:02
Antje

Hier ook twee katers die echt nog graag op mn buik liggen (liefst samen). Eentje was altijd wat afstandelijk maar is vanaf ongeveer 3 maanden niet meer bij me weg te slaan. Ik maak me er niet zo druk om, als ik op de babykamer bezig ben laat ik ze ook even snuffelen maar ze hebben meer interesse om onder het bedje te spelen dan om er in te gaan liggen. Volgende week gaan we de box halen, dan wordt het wel opletten denk ik want volgens mij gaan ze dat zien als een heerlijke mand voor hun...

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 13:00
isabelle

ik heb 3 katten hier , en om eerlijk te zijn ze hebben totaal geen intresse in de baby. Ook de baby haar spullen zoals het bedje enz. intresseert hun eigenlijk niet

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]