[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 20/11/2008 @ 19:58 babs | Hallo, met de komende feestdagen en waarschijnlijk pakjes in overvloed wou ik even raad vragen. Mijn zoontje van 1 maand met syndroom van Down heeft in zijn bedje een spiegel hangen. Zelfs op deze leeftijd zie ik dat hij hier heel de tijd naar ligt te kijken. Er is ons ook gezegd om veel kleurrijk speelgoed en speelgoed met lichtjes aan te schaffen omdat dat hem extra zou kunnen stimuleren. Wat is jullie ervaring? Dan kunnen we aan sinterklaas en de kerstman laten weten wat hij mag brengen dit jaar. Groetjes |
| 21/11/2008 @ 21:19 katrien | Dag Babs, Ons zoontje van 2,5 maand oud heeft ook Downsyndroom en via de thuisbegeleidingsdienst kregen wij een mobile met allemaal abstracte vormen en slechts een beperkt aantal contrasterende kleuren en veel zwart-wit. Totaal iets anders dan de klassieke mobiles met diertjes enzo maar hij kijkt er enorm graag naar. Uren kan hij er mee 'spelen'. Echt leuk om te zien. Er staat helaas geen merk op dus daar kan ik je niet verder helpen, als je wil kan ik je wel een foto zenden. groetjes katrien |
| 21/11/2008 @ 22:20 | Hallo Katrien, zou heel tof zijn als je een foto zou willen mailen. Heb van mijn vorige kindjes nog wel vanalles maar daar is hij niet echt in geInteresseerd. En ik wil hem toch ook zoveel mogelijk stimuleren. Wij zijn bji kadodder maar heb hen nog niets gevraagd ivm speelgoed. Hadden zoveel andere vragen voor hen. ;-) Nog proficiat met jullie zoontje. Doet hij het goed? Groetjes, Babs |
| 26/11/2008 @ 19:27 babs | Hallo Karla en Marijke, Bedankt voor jullie berichtje. Ik ga zeker eens op zoek naar die bal met spiegeltjes in. Zal hij denk ik wel leuk vinden. Wij hebben een schommel van fisher price die hard op die mobile trekt die je beschrijft. Ik heb hem nog niet terug in elkaar gezet maar ben van plan dat toch dit weekend te doen. Als dit een succes is dan kan ik eventueel die mobile bij de grootouders boven zijn bedje hangen. Exra stimuleren hebben ze me gezegd dus overal een mobile hé. ;-) Een speelmat heben we nog niet. Ga zeker ook eens kijken naar Tiny love. Heb ook al gehoord dat zij nog meer leuke dingen hebben. Groetjes Babs |
| 27/11/2008 @ 16:58 | Eerst van harte gefeliciteerd! Onze Jill, net 3 nu, is helemaal gek van muziek. ook als baby zijnde al. Weet nog dat we in Noorwegen op vakantie waren, ze was toen 7 maanden oud, en ze een sleutel met muziekjes aan haar naxi-cosi had hangen. Na 2 weken was ik het zo zat dat ik hem uit gezet heb, met een luidkeels protest als resultaat! Toch maar weer aangezet! Weet niet meer van welk merk ie was. Groetjes Cindy |
| 30/11/2008 @ 12:20 katrien | hey allemaal, Zonet ontdekt dat de Tiny Love Mobiel Clip & Go ook een voltreffer is :-). Dat is ook een soort mobiele die ook aan de maxi cosi bevestigd kan worden. Er zijn zwart-wit-rood prentjes om naar te kijken en je kan deze ook omdraaien en dan zijn er felgekleurde diertjes. Mijn dochter was er ook weg van. (foto te zien op website van dreambaby) Wat hier ook blijkbaar erg mooi is, is een zwart-wit gestreept truitje van mij. Ik hang dat aan de rand van het park of de wieg met de mouwen gekruist zodat er een wirwar aan streepjes te zien is. Het doet een beetje raar aan, maar is echt interessant voor de kindjes om naar te kijken aangezien ze in de eerste maanden voornamelijk contrasten zien (tip van de vroedvrouw die langskwam bij m'n dochter vorig jaar). groetjes katrien |
| 30/11/2008 @ 21:19 Els ![]() | Zo'n zwart-witte t-shirt heb ik ook nog wel denk ik. Leuk idee!! |
| 10/12/2008 @ 09:25 | Hallo, wij hebben nog een mobiel gevonden van Tiny Love die hij ook geweldig vindt. Nu heeft hij er op alle 3 de bedjes eentje. ;-) Het is de Tiny love mobiel light & motion. Hij kan er ook uren naar kijken. De clip voor op de maxi cosi heb ik nog niet gevonden. Zal morgen nog eens naar een andere speelgoedwinkel gaan kijken. Groetjes |
| 18/12/2008 @ 16:17 Katrien | Hoi Els, Wij kregen dezelfde tip van de thuisbegeleiding ivm rammelaars. Ik had al een paar goede exemplaren in huis liggen: - eentje van de hema: een plastieken ring met een pluchen diertje in. Weegt niks, en kan langs alle kanten vastgepakt worden - 'uitdeelcadeautje' uit Dreamland: een klassieke rammelaar met eivormig hoofd op een steeltje in een fel kleurtje met een gezichtje op. Ze worden verkocht per 12 en zijn bedoeld als uitdeelcadeautje op kinderfeestjes. Dit was een tijd lang het lievelingsspeeltje van mijn dochter maar scoort nu ook bij mijn zoontje met Down. - een rammelaartje dat aan mijn Tiny Love speeltapijt hing veel succes met de zoektocht groetjes katrien |
| 21/12/2008 @ 22:28 | Heb juist de maxi cosi mobiel clip & go gekocht die Katrien had vermeld. En hij vindt hem inderdaad ook geweldig. Nu vooral nog met de prentjes. De diertjes zeggen hem nog niets. In de wachtzaal van de consultatie pediatrie in het UZA lag ook een geweldig speelgoedje. Het lijkt op een vliegende schotel met in het midden een grote spiegel en er rond lijkt het op een soort doolhof waar kleine bolletjes in rond bewegen als je met de schotel beweegt. Dit maakt ook een heel leuk geluid maar ik heb de indruk dat hij dit niet kan horen. Toen een verpleegkundige zag hoe leuk hij dit vond heeft hij het direct gekregen. Ze zei dat als wij het niet meenamen het na een paar dagen toch verdwenen zou zijn. Dus, bedankt UZA. Indien iemand geïnteresseerd is zal ik er eens een foto van nemen. Groetjes |
[Reageer]

Speelgoed kindje met syndroom van Down

En voor de rest ga ik dan maar wat speelgoedwinkels afschuimen denk ik, op zoek naar kleurrijke dingen met licht en beweging ofzo...
Dus zullen we dat ook nog eens moeten compenseren...
Ze kan er heel lang naar liggen kijken!
(Kaleido-disc 2 in 1 van Tomy). Het is een zeshoek met spiegeltjes aan de binnenkant waar je een plaatje in kan steken dat dan ronddraait en dan krijg je door de spiegeltjes een leuk effect. De lichtjes maken het extra aantrekkelijk. (elk van de 4 plaatjes heeft ook z'n eigen muziekje) Nu kun je het aan het park hangen, later kan het op de voet van het bijhorende acivity-center geplaatst worden en dan kunnen ze er ook balletjes in laten rollen.