< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Auw het doet zon zeer !!!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Auw het doet zon zeer !!!
20/11/2008 @ 19:17
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Auw! mijn schaambot doet zo vreselijk veel pijn, dat wanneer ik een stap zet en mijn benen te ver uit elkaar gaan schieten deerpijnscheuten er lelijk in. En wanneer ik op mijn zij lig, wil opstaan, mijn zoon optil... alles doet gewoon pijn. Alsof er iemand met een hamer een barst in heeft geslagenHeb er vannacht niet eens door kunnen slapen!
Ik heb wel last van bekken istabiliteit, zou dit er ook mee te maken hebben? En, wat kan ik doen om die pijn te verlichten?

[Laatst gewijzigd door Mammie-D - 20/11/2008 @ 19:17] - Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 19:20
Antje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi hoi,
hier ook eentje wat er last van heeft, niet zo erg als jij zo te lezen maar toch vervelend. Wat bij mij helpt bij het liggen een kussen tussen de benen zodat je knieën gelijk staan met je heupen zeg maar. Slaap ik goed mee op deze manier. Sterkte...

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 19:22

Online Status Bekijk profiel
Hier nog iemand die er redelijk wat last van heeft,
maar oplossingen heb ik er jammer genoeg ook niet voor ...

Slaap soms ook wel met een kussen tussen mijn benen, maar bij mij helpt het niet echt daarvoor.

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 19:24

Ik ben nu bijna 29 weken en ik heb ook al zo'n enorme last..

Ik heb last van mijn onderrug, staartbeentje, billen enz..Ook bij het stappen liggen zitten en als ik ons zoontje moet oppakken..
Weet mss iemand wat dat kan zijn??Ik moet pas maandag weer naar de gynae

XxX

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 19:25
Tamaya

Ja, is echt wel een onderdeel van bekkeninstabiliteit (mijn moeder heeft dat heel erg gehad bij mijn jongste zusje, en herken het verhaal). Fysiotherapie moet hulp kunnen bieden... Iets anders kan ik je niet vertellen.

Sterkte!
Tamaya

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 19:31
Charenity89

hey meid,

hier nog iemand met bekkeninstabiliteit. Ik heb fysio gehad en jammer genoeg is het andwoord ze kunnen er niks aan doen alleen maar verlichten.
hier een paar tips die ik heb gehad vanmij fysio (helpen bij mij erg goed en maakt het dagelijkse dingen doen veel makkelijker !)

1.Als je achter het aanrecht staat niet naar de zijkant lopen maar omdraaie en rechtdoor lopen.
2.kussen tussen je benen als je ligt.
3.met je benen wijd zitten niet bijelkaar of overelkaar.
4.als je opstaat of iets wil oppakken uitademen niet je spieren spannen( werkt perfect).
5.met lopen kijken waar je heen wilt en niet naar de grond.
6.en als je pijn hebt met lopen even zitten en je bekken bodem naar je toe. ze noemde het hou je baby bij je.
7. geen hole rug trekken uit de pijn.
8.achterste voren.ga op een stoel zitten met je handen over de stoel heen met je hoofd op de rug leuning met je benen alsof je op een paard zit.
8. geen kracht zetten met plassen of grote boodschap. Goed uitademen.
9. niet in een L stand gaan liggen.
10. verander van positie met zitten op de bank niet de heletijd in 1 houding.
11. vraag je partner of hij je wil masseren op je rug je bekken en zelfs je schaambot.
12.leg een kruik op je schaambot.

khoopdat je hier iets aan hebt meid. sterkte

liefs saskia

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 19:47
Jasmin1982

Online Status
Ja zijn de symtomen van bekkeninstabiliteid.
Best zo snel mogelijk een afspraak maken bij een kine doet wonderen.

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 19:55
Charenity89

het is altijd fijn om naar de fysio te gaan omdat je ook je vragen kwijt kunt die we misschien niet kunnen beandwoorden.

bekkeninstabiliteit is erg pijnlijk maar probeer naar fysio te gaan en geniet verder van je zwangerschapwant het kan het goed verpesten.

Als je nog een vragen hebt mammie-D stel maar hoor misschien kan ik je helpen met beetje advies???

liefs saskia

[Laatst gewijzigd door Charenity89 - 20/11/2008 @ 19:57] - Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 20:51
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Jee wat een hoop reacties al zeg!
De tips die saskia geeft zijn hele goede! Thanks! Zal ze zeker toepassen.
Ik heb al fysiotherapie, moet morgen weer. Ik ben 1 week niet geweest want ze was op vakantie, en het nu wel erg heftig hoor met de pijn merk je toch dat het wel degelijk nut heeft om te gaan (al had ik dat idee soms dat het niks hielp)
Ik hoop dat het morgen na de sessie weer minder is met de pijn. En tja, vanavond dan maar wéér met een kruikje naar bed, is ook geen straf hoor, vind het zálig!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]