< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » problemen met pap/fles?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
problemen met pap/fles?
20/11/2008 @ 17:26

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey iedereen,

Ik zit met een klein probleempje, alle eigenlijk een groot!
Sinds vorige week drinkt ons meisje nieuwe melk nutrilon omneo 1 aangedikt met gellilact. Ze dronk haar flesjes altijd helemaal leeg/ Dit ging heel goed tot gisteren!
Sinds gisteren doet ze 2u over haar fles... Ze drinkt een beetje, valt in slaap, drinkt weer wat, duwt ze dan weg, wil weer drinken, valt weer in slaap... enzovoort...
Ik heb avent flessen en gebruik voor de dikke pap dus zo van die standenspenen! Dit ging heel goed! Nu heb ik gisteren al geprobeerd met een rubberen speen op te zetten maar dat heeft ook geen effect... Vandaag heb ik al eens met een bebeconfort fles met een dunne speen op, ook met standen, daar loopt de melk sneller uit, maar ook geen effect...
Heb ook al eens gestopt met de melk zodra ze in slaap viel en dan 4u gewacht tot de volgende pap ook al vroeg ze al veel vroeger...

Ik weet het even niet meer...
Heeft iemand dit ook voorgehad? Weet er iemand raad?

Groetjes

een redeloze mama

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 17:43

Isake, heb je toevallig toch geen brokjes door die gelilact? Als da id speen zit kan Leandra nimmer zuigen en vallen ze van muugte in slaap é. Mss de pap'ns iets minder proberen aan te dikken? (die nutriton is toch ook al dik van zich é?)

Wij zijn met gelilact gestopt én sindsdien gaat het mej Vince ook beter qua drinken etc (& hij slaapt sindsdien ook minstens 7u 's nachts... toeval?)

Voor de rest zou ik het ook ni weten meid, maar check mss toch'ns bij de KA? Je kleine meisje moet voldoende pap binnenkrijgen é ..

Good luck!
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 17:47

Wel Mieke ik kijk regelmatig naar het teutje zodat ik snel zie als er een brok inzit en ik die er kan uitpitsen!!!
Meestal zijn er zelfs helemaal geen brokken in... Dacht dat jij me de tip gegeven had het warter heel warm te maken en de gellilact erbij en goed schudden en regelmatig nog schudden. dus maak het nu steeds op voorhand...
Nu straks ga ik eens proberen zonder de gellilact... Kijken of dat beter gaat...

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 17:52
mollie

maar ze dronk ze daarvoor wel op???
zou het dan aan die gellilact kunnen liggen?
onze kobe heeft ook wel eens twee dagen niet echt willen eten en daarna was het weer beter. mss ook zo bij jou? ik hoop het hoor!

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 17:59

ja mollie ben op een week tijd van 120ml naar 180 moeten gaan... Nu doet ze een half uur over goh 50ml en dan heeft ze al veel gedronken...

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 18:00

hey Isake, ik had je idd die tip gegeven ivm gelilact (op voorhand maken en laten afkoelen) Normaal heb je daar dus geen brokjes van, maar mss vd nutriton-pap? (Ik heb die ooit 1dag gebruikt en Vince was daar direct allergisch voor)

Probeer vanavond idd eens 1x zonder gelilact, je weet maar nooit! Leandra heeft toch ook al sinds de geboorte avent-flesjes denk ik é, tzou straf zijn alst ad flesjes/spenen ligt denk ik.

Tis al sinds gistre bezig lees ik, mss toch ni te lang wachten met de ka te bellen?

Hopelijk gaat het snel trug wa beter met haar voedingen!
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 18:05

ja heb net geprobeerd zonder omdat ze bleef wenen en madam viel weer in slaap na 10ml
pfff ik heb al meer weg gegoten dan dat ze gedronken heeft...

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 18:18

en ze is weer aant wenen...
zit zelfs mee te wenen... ik weet het nimeer...

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 18:20
lissytjah

hey,

ons meisje heeft de pap aptamil HA. ze dronk ook altijd haar papje leeg 120cc. nu vorige week wou ze dus ook niet meer eten. ze at 10 cc en viel terug in slaap, heb haar dan proberen wakker te maken en dan af en toe dronk ze eventje terug. de mama van men vriend in verpleegster en heb het aan haar gevraagt en ze zei dat kan geen kwaat, jij hebt toch ook dagen dat je minder eet dan anders. nu ik dacht dus dat het niets was, en nu eet ze nog altijd haar flesje niet leeg, ben ook verhoogd naar 150 nu drinkt ze 120 en dan stopt ze.
dus het is beter.

zolang ze blijft aankomen enz kan het geen kwaat. maar ze vraagt dus oo vroeger naar haar pap en dat is minder.
misschien toch eens bellen naar kind en gezin ofzo. en vragen of je iets anders mag geven, wat je ook kan proberen is eens een schepje minder, of een half schepje minder, zodat de pap minder dik is.

ik hoop dat het betert.

veel succes

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 18:23

ik zou in principe constant moeten geven
want ze eet, valt in slaap word wakker en vraagt opnieuw eten... ik kan dus een hele dag bezig blijven

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 19:51

Online Status Stuur bericht
Tis hier momenteel ook zo. Onze Xander heeft een brochitis gehad en moest aan de aerosol en in die periode dronk hij veel minder. Nu was hij beter en mocht de medicatie stoppen en nu sinds zondag zit ik ook te modderen vandaar dat ik dacht aan een sprongetje of tanden. Hij laat ook veel protjes dus misschien ook iets viraal op zijn buikje net zoals iedereen hier in huis. Als ik alles samentel heeft hij wel nog ongeveer 600ml binnen op een dag en hij heeft genoeg plaspampers dus wacht ik ook nog even af. Tis niet leuk das een feit. Zeker als hij dan 's nachts om 2u wel een volledige fles uitdrinkt en je man doodziek is en ik uit mijn bed moest om 5 u om te gaan werken. Ondertussen ben ik ook ziek natuurlijk aan de bovenste luchtwegen en ook last van mijn buik.
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 21:40
linnie1982

Hoi Isake,

Ik zal dan toch maar eens navragen of het niet door de gellilact komt.
Mijn meissie krijgt ook sinds dat ze 2 weken is Nutrilon Omneo 1.
Ze heeft geen krampjes meer en ze spuugt ook niet meer zoveel.
Ik probeer wel om zoveel mogelijk aan de vaste tijden te houden. Dus om de 4 uur.
Hoe meer honger ze heeft hoe meer ze drinkt en hoe langer ze weer slaapt.

Als het drinken te langzaam gaat dan worden ze weer sneller moe,
als het te snel gaat dan krijgen ze weer buikkrampjes.

Ik gebruik nu een difrax fles zonder standen.
Aangezien mijn meissie te snel drinkt, en nog steeds zuigbehoefte heeft.

Hou wel rekening mee als je haar steeds iets te drinken geeft er ze wel buikkrampen van kan krijgen.

Ik hoop voor je dat je meissie snel weer beter gaat drinken en wat beter gaan slapen.

Ga naar kind en gezin. Je moet niet depressief worden he! DOe het rustig aan.
EN je kunt overal je verhaal kwijt!

liefs linda

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 21:42

Ja heb echt hard zitten wenen... Nu een wonder daarstrak om 20u heeft ze 150 gedronken... Het heeft wel even geduurd maar het lukte toch!
Maar slapen wil ze niet, maar ja ze heeft de laatste week haar huil mometn vanaf 20u tot een uur of 1 's nachts

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 21:51

Voor het slapen kan je eventueel kalmeren door het gebruik van een inbakerzakje.
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 21:58
linnie1982

Isake,

Het is heel normaal hoor dat ze haar huilmomenten heeft.
Dominique had het ook altijd savonds van 6 tot 10.
Maar de afgelopen 2 dagen gaat het al wat beter.

Ik gaf haar rijstebloem door haar laatste fles, maar heb nu toch een pauze in gelast. Ze had moeite met haar ontlasting.
Gelukkig vandaag al weer 2 poepbroeken gehad, maar wil haar ook niet pijnigen door haar darmen steeds laten te verstoppen.

Rust regelmaat en reinheid zijn bij een baby wel heel belangrijk.
De ene baby kan veel hebben en kun je overal mee naartoe nemen.
Andere baby heeft juist veel regelmaat en rust nodig.

Misschien kun je daar nog wat aan veranderen.

Tja het is heel moeilijk te zeggen wat je precies moet doen.

Wat zegt je eigen gevoel????
Ik moet zeggen dat je eigen instinct soms nog wel de beste manier is!

Bij Colin vroeg ik ook om andere voeding, hij spuugde veel, buikkrampen en heeeeel veel huilen.
Maar cb wilde niet naar me luisteren. Tot hij 2 maanden was, en ik er echt gek van werd.
Hebben ze hem toch andere voeding gegeven. En na 2 weekjes werden de krampen al minder en het spugen ook.
Had ik toen maar eerder naar me zelf geluisterd.

Nu ga ik dus ook mijn eigen gangetje. Natuurlijk vraag ik eerst wel advies bij cb. En gelukkig heeft dominique ook andere voeding gekregen. EN dit gaat nu goed!

Luister dus echt naar je eigen gevoel. JIJ bent haar moeder. JIJ weet wat ze wil. JIJ kent haar het beste!

Meid, wat ik hier mee wil zeggen.... Je bent echt geen slechte moeder dat je even niet weet wat je moet doen. En huil gerust, dat lucht alleen maar op!
Er zullen nog heeeeeel veel momenten komen dat je niet weet wat je moet doen. Dat zal je hele leven zo blijven.
Maar leuk is het natuurlijk niet als je kleine niet goed wilt drinken!

liefs linda

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 22:19

ze laat nogal veel scheeetjes, zit zo te denken he ik en mijne man hebben alle 2 diarree... Misschien hebben wij een lichte buikgriep en heeft zij er last van ook...

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 08:24

Das hier niet anders, ik ga straks naar de dokter met hem omdat het toch alweer een dag of vijf is!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]