< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Snif.....

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
20/11/2008 @ 13:43

snif.....
Hey

ik weet niet goed hoe te beginnen want het lijkt zo'n luxeprobleem.... Ik ben 2,5 maand geleden bevallen van een prachtige dochter die heel weinig huilt. Nu heeft ze al een paar dagen huilbuien, en ik heb er gewoon geen geduld mee... Daarstraks had ze weer een, en niet was goed, wat ik ook probeerde.... Ik vind dat zo frustrerend en dan wordt ik zowat kwaad en roep ik tegen haar.... Ik voel me zo'n slechte moeder, ik voel me zo schuldig dat ik dat gedaan heb.... Ik word gewoon gek van het feit dat ik hier een godganse dag alleen thuis zit... Het lijkt alsof niemand eens wil langskomen.... Ik heb geen auto dus ik kan zelf ook niet weg, en het is nu zo'n rotweer dus gaan wandelen gaat vaak ook niet...

Ik voel me slecht, ik zit nu ook al te huilen en ik voel me superschuldig omdat ik geen goede moeder ben voor ons meisje....
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 13:53
Zonnetje

Online Status
Als je het gewoon bent dat ze weinig huilt, is 't normaal dat je 't niet fijn vindt dat ze nu wel huilt he... Weet je de reden waarom ze huilt? Als je die kan vinden, kan je misschien het probleem oplossen en word je meisje weer zoals voorheen?

Ik snap wel dat je eens graag naar buiten wilt... als je haar goed induffelt, kan je er toch een klein toertje mee gaan wandelen? Zolang het niet regent, en ze maar lekker warm heeft?

Sterkte!

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 14:13
Joyce1982

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
natuurlijk ben je wel een goede moeder... iedereen schreeuwt weleens tegen zijn kindje... huilen is heel frusterend en vooral als je ze niet kan troosten....

wat bij mij weleens hielp, was manlief de baby geven en zelf lekker een paar uur weg gaan.. zo laad je jezelf weer op...

succes en het komt goed....

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 14:31
Watashi

Online Status
Hey Sanne! Mijn dochter heeft net drie moeilijke dagen achter de rug. Ze wou alleen in mijn armen slapen en anders begon ze te wenen. Vandaag is ze gelukkig terug heel braaf. Het is moeilijk en zeer frustrerend en dat slechte weer is ook maar niets.

Als het je echt te veel wordt, probeer dan hulp in te roepen van partner, (schoon)moeder of een vriendin om het enkele uren over te nemen, zodat jij eens op adem kan komen.

Je bent zeker geen slechte moeder. Sommige dagen gaat het slecht, sommige dagen gaat het zeer goed en meestal gaat het gewoontjes.

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 14:43

Bedankt voor de lieve woorden!

Het is gewoon zo moeilijk om te weten wat er scheelt soms... Onze meid is een moeilijke eter, we zijn al speciaal andere flesjes met rubberen speentjes moeten gaan halen omdat ze anders de melk niet gedronken kreeg, en bovendien heeft ze ook reflux, moet ze daar medicijnen voor nemen en speciale pap enz... Ik maak me dan zorgen natuurlijk, en ik weet niet of ze nu huilt omdat ze opnieuw meer last heeft van reflux of iets anders.... Als ik haar wil troosten begint ze vaak nog harder te huilen, en dan denk ik dat ze mij niet wil ofzo, dat ze liever haar papa heeft of weet ik veel wie....

Langs de ene kant wil ik dat ze zo klein blijft omdat het zo'n schatje is, langs de andere kant zal ik blij zijn als ze kan praten en ze mij kan zeggen wat er scheelt....
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 14:52
Dinja

Hey Sanne,

Je moet je niet slecht voelen omdat je al eens roept tegen jullie meisje. Ik denk dat iedere mama of papa hun geduld wel eens verliezen met een wenertje.

Ik heb 2 zoontjes en het waren (allee Ryan is dat nog) echt huilbaby's... + refluxers.
Heel frustrerend maar helaas weinig aan te doen.
Ryan slaapt nog altijd niet door. Moet er nog minstens 4x per nacht uit en ik ben dan ook wel eens boos.
Het is zo lastig dat een baby niet gewoon kan zeggen wat hij/zij voelt. Wacht ook vol ongeduld tot Ryan eindelijk kan zeggen waarom hij weent...

Als het niet regent, pak haar dan goed in, leg ze in de kinderwagen en ga een half uurtje wandelen... dat doet wonderen voor jullie allebei.

Groetjes,
Dinja

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 15:03
Jenny

Hey meiske,

Haal het maar vlug uit je hoofd dat je een slechte moeder bent hoor. Iedereen roept wel eens tegen zijn baby. Ik ken je gevoel heel goed. Teaghan was een huilbaby, huilde 16 uur per dag. Na 3 maand hebben ze dan wel maar ontdekt dat ze reflux had en koemelkallergie. Ik was op van de zenuwen en ik kan je verzekeren dat ik meermaals gedacht heb dat ik haar iets ging aandoen. gelukkig overwint je gezond verstand hé. Ook ik voelde me enorm geïsoleerd. Je zit ook hele dagen alleen met je kindje hé. Probeer je kindje eens bij een babysit of oma achter te laten en trek er eens op uit met een vriendin ofzo. een cinemaatje, eens shoppen. een paar uurtjes weg van je kindje zal je wonderen doen en nadien ben je weer helemaal opgekikkerd. dan heeft je kleintje meer aan je dan dat je zo gestresseerd loopt hoor. Het idee dat ik een slechte moeder was (want ik kon haar niet sussen en ik was kwaad op haar) heeft me in een depressie geleid waar ik na 1 jaar met een psychologe ben uitgeraakt. Laat het aub niet zover komen met jou hoor! Je bent een fantastische mama, zeker omdat je je er nu zo schuldig over voelt, dat toont hoe graag je je baby ziet!

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 15:11

Thanks Jenny, heel lief!
Nu zit ik hier wel weer te sniffen achter men PC.....

Ik had wat meer steun verwacht van mijn moeder en zus, die werken in shiften en ik dacht dat die wel veel zouden langskomen.... Helaas... Mijn zus gaat nu samenwonen dus die heeft andere zaken aan haar hoofd, mijn moeder heeft het druk op het werk en durft niet goed met de auto tot hier komen.... Valt allemaal wat tegen, snap je?
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 15:28
Vke

Mss heeft je kleintje wel het KISS-syndroom,
Het is een blokade van een bovenste nekwerver geloof ik en refluw en huilbaby's zijn 2van de symtomen,.. maar het is een "ziektebeeld" dat nog niet door de medische wereld herkend word.

Mss eens naar een osteopaat gaan...
Als het KISS mocht zijn is het met MAX. 3 behandelingen zo goed als over...

Nog symtomen: Mindere zuigreflex, vaak naar dezelfde kant liggen (waardoor een een kale plek op het hoofdje komt na lange tijd..)...

Ongeveer 6/10 baby's zouden het hebben en in duitsland word het standaart getest bij moeilijke of langdurige bevallingen.

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 15:29
Vke

Deze uitleg heb in op internet gevonden:

Ontroostbaar huilen – het Kiss syndroom:
Sommige zuigelingen huilen niet van de honger maar van de pijn. Ze liggen verkrampt met het hoofdje achterover en met een holle rug in hun bedje. Dikwijls is het huilen een gevolg van pijnlijke en geblokkeerde bovenste nekgewrichtjes.

Manueel therapeuten wijten de problemen aan een ruwe of snelle geboorte of aan te lange persweeën. Bij een vacuümextractie staat er een zuignap op het schedeltje van de baby waar met soms 20 kilo kracht aan wordt getrokken. Ook een tangverlossing en een keizersnede zijn geen sinecure. Een normale maar snelle bevalling kan echter eveneens nekletsel veroorzaken. Ook in de baarmoeder kan het al misgaan, bijvoorbeeld door een verkeerde ligging. Toch kan een manuele therapie na snelle of moeilijke geboorte voor een KISS-kind perspectief bieden.

Wat is Kiss?

De afkorting KISS staat voor Kopgewrichten Invloed op Storingen in de Symmetrie. Het gaat om stoornissen in de motoriekontwikkeling als gevolg van een scheefstand van de hoge nekgewrichten.

Mohr mag de Nederlandse vader van de KISS-behandeling worden genoemd. Hij leidde inmiddels ruim 400 manueel therapeuten op. “Vaak kun je in één oogopslag zien of je met een KISS-kind te maken hebt. Ze liggen doorgaans in dezelfde dwanghouding. Het hoofdje staat scheef. Bij het optillen overstrekken ze zich direct. Ontspanning door knuffelen is er niet bij. En ze huilen veel, heel veel,” zegt hij.

Baby's met het KISS-syndroom vertonen een aantal opvallende kenmerken. Een paar voorbeelden:

1. Scheve dwangstand van hoofd, nek en romp; hoofd achterover getrokken.

2. Overstrekken van hoofd-nek-romp.

3. Kleertjes over het hoofd trekken, leidt tot heftige reacties.

4. Slechte hoofdbalans, heffen van het hoofd is moeilijk en zwak; motoriek ontwikkelt zich traag.

5. Eenzijdige slaaphouding, waardoor zich een scheve schedel ontwikkelt.

6. Toenemende scheve houding van de romp.

7. Baby ligt niet graag op de buik.

8. Asymmetrisch bewegen van de romp, armen en benen.

9. Ontwikkelingsproblemen van de heupgewrichten, meestal eenzijdig.

10. Slaapstoornissen, veel en hoog huilen, oververmoeidheid.

11. Prikkelbaar, driftig en onrustig.

12. Aan het haar of oor trekken op één plek, haarplukken.

13. Erg gevoelige nek.

14. Koude handjes en voetjes.

15. Slikklachten of kwijlen.

16. Kuchen zonder verkouden te zijn.

17. Handjes in vuistjes gespannen.

Zachte druk uitoefenen alsof je een ballon oppakt zonder hem in te drukken.

Lennart van de Geer (inmiddels 21 maanden oud) werd geboren na een zeer snelle bevalling, met de navelstreng tweemaal om zijn nekje. Aanvankelijk leek hij een gezonde, flinke baby. Na een dag of tien begon hij echter erg veel te huilen, soms negen tot tien uur per dag. Troosten hielp niet. Slapen overdag was er nauwelijks bij. Alleen in de maxi-cosi of rechtop op schoot lukte het wel. Ook spuugde Lennart veel, soms wel 2 meter ver. Het viel de ouders op dat hij helemaal gestrekt in z’n bedje lag, ook als hij niet huilde. Z’n hoofdje lag vrijwel altijd naar rechts.

Manueel therapeut Henk Mohr uit Ede plaatste toen voorzichtig zijn handen in het nekje van een zuigeling. Geconcentreerd tastte hij de positie van de halswerveltjes af. Vervolgens zette hij met subtiele bewegingen van zijn duimen een halswerveltje op zijn plaats. „De krachten die je uitoefent zijn uiterst gering. Je kunt het vergelijken met een ballon die je oppakt zonder hem in te drukken.”

Na de behandeling deed Lennart bij het verschonen echter voor het eerst spontaan z’n beentjes omhoog. Hij was toen drie maanden oud. Het huilen overdag was sterk afgenomen. Ook draaide hij zijn hoofdje naar twee kanten en was de verstopping wat minder.

Risico’s.

Jaarlijks worden er in België ruim 111.000 kinderen geboren. Tussen de 20.000 en de 30.000 daarvan zijn zogeheten huilbaby’s.

Hoe eerder met de behandeling wordt begonnen, hoe beter, weet Mohr. „Met drie, vier maanden gaan de problemen soms spontaan over, althans, zo lijkt het. Maar ze kunnen terugkomen.

Kan manipulatie van de nekwervels bij een baby geen risico’s met zich meebrengen? Mohr schudt zijn hoofd. „Ik ken geen meldingen van complicaties. De krachten die je uitoefent tijdens de behandeling staan ook in geen verhouding tot het geweld van het geboorteproces. Je oefent slechts heel lichte kracht uit.”

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 11:48
Ingrid

heb je een draagzak? Daar worden kindjes vaak heel rustig van en jij kan ook gewoon je dingen doen zonder dat je kind constant weent

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 16:35

Ik heb enkel een babybjörn, een draagzak is naar het schijnt niet goed voor het ruggetje en ook niet als ze erna nog naar de creche moeten heb ik gehoord.....
Link naar deze reactie
22/11/2008 @ 14:43
karenvsteen

Online Status Stuur bericht
ik ben heel tevreden van de babybjorn zak, zij zat daar al in vanaf 3 weken, aangezien het hoofdje hier toch voldoende steun krijgt. en ze dan wel rustig is.
wat ik bij de oudste soms deed als die echt zo hard bleef doorwenen en ik m'n zelfcontrole verloor was haar ion de box leggen de deur toedoen en zelf even naar boven gaan daar rustige muziek opzetten ook met de deur toe, even rustig terug op adem komen en kalmeren en dan als'k zelf terug rustig was terug naar haar gaan. soms was ze dan terug in't slaap gevallen, soms lag ze der nog te wenen en pakte ik haar terug vol goede moed op om weer 101 toertjes rond de tafel te stappen waar ze wel rustig van werd.

het is telkens zoeken bij die kleine spruiten hé, nu ben'k content dat de oudste 2,5 is en als ze ergens pijn heeft komt ze dat vertellen echt een zaligheid
en bij de jongste is het terug die zoektocht van waarom ze weent, juist gegeten, flinke boer gelaten, propere pamper aan, eens op haar buikje leggen misschien wat krampen, misschien nood aan wat aandacht, misschien.....? ach mijn besluit soms wenen babys ook gewoon om te wenen en is er geen enkele rede voor. en als mama heb je nu eenmaal niet altijd een oplossing maar daarom ben je geen slechte mama! het feit dat je zoekt naar een oplossing en bezig bent met haar is een teken dat je oprecht met haar bezig bent en bezorgt bent en dus ook een goede mama bent!! ook als je zelf eventjes op adem moet komen, want wij mama's cijferen onszelf zo vaak weg! Zo heb ik op bevel van m'n huisarts bij het eerste elke week een avondje voor mezelf moeten nemen. Hij zei dan: zoek u een hobby en ga daar naartoe en riskeer uwen baby niet mee te nemen hé! uwe man kan daar ook voor zorgen en anders schakelt ge maar iemand van de familie of vrienden in, maar tijd voor jezelf nemen is belangrijk zodat je jezelf kan herbronnen en volle 100% weer voor je kindjes daar kunt zijn en dat advies volg ik nog altijd op, soms ter ergernis van m'n man maar hey, hij heeft er ook voor gekozen om papa te worden hé

en het is absoluut niet erg als je eens roept tegen je kindjes, het maakt voor hen duidelijk dat mama ook maar een mens is en gevoelens heeft! zo leren zij er ook mee omgaan met gevoelens en dat je die mag uiten!

Link naar deze reactie
22/11/2008 @ 14:56
Rosalie

Online Status Stuur bericht
Hey Sanne, mama zijn vraagt gewoon heel wat van een mens... En dan raak je vermoeid en kan je tegen minder : hebben we vast allemaal wel eens en is zo normaal. Ik wed dat elke mama al wel eens met de tranen in de ogen heeft gevloekt op haar kleintje. Ook al zien we ze graag, op zo'n moment zijn we zelf even "op" en dan verwensen we ze bijna (achteraf helemaal ongemeend maar toch). Ikzelf mag niet klagen : ons kleintje is nu 9,5 weken en doet het goed. En toch : het is een non stop job he. Dus zorg ik er idd voor genoeg buiten te komen, te wandelen, mensen te zien : da's mijn manier om een postnatale depressie tegen te gaan want idd : het meeste is altijd voor de mama die dag en nacht er moet staan voor babylief. We zijn in 't begin ook 2 keer naar osteopate geweest en tevreden over : baat het niet, schaadt het niet. En ons ultieme troostmiddel was in 't begin (toen ze veel krampjes had) een draagdoek : echt een aanrader. Toi-toi, meid!

Link naar deze reactie
22/11/2008 @ 19:31
Winnie the pooh

hebben jullie al eens eraan gedacht van relaxerende muziek op te zetten doet ook veel zowel voor baby als mama
heb dat zelf ook tijdens een depresie ondervonden
veel succes
groetjes
winnie
Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 15:10

Bedankt voor de tips en bemoedigende woorden! Ik voel me al een pak beter ondertussen, ons meisje is rustiger ondertussen en huilt minder. Ze had een greoispurtje en ik had niet altijd door dat ze honger had.... Bovendien wilde ze niet altijd dadelijk eten omdat ze over haar toeren was.... Dus ik maar denken van nee, dat is het ook niet... Blij dat het achter de rug is in elk geval! In december is mijn ventje ook terug wat meer thuis, zal ook goed doen, zit ik niet meer heel de tijd alleen hé!

Groetjes

Sanne
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]