< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Regeldagen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
20/11/2008 @ 12:43
Ikke

Online Status Stuur bericht
Hey iedereen!

Momenteel geef ik borstvoeding aan mijn 16dagen oud dochtertje. Sinds gisteren lijkt ze meer om eten te vragen. Ze valt ook heel moeilijk in slaap. De vorige nachten sliep ze 5uur door, vannacht heeft ze geen oog dicht gedaan (en ik dus ook niet). Volgens de vroedvrouw zouden dit regeldagen kunnen zijn. Nu heb ik gelezen dat dit op 10 dagen, 3 weken en 6 weken is ongeveer. Kan dit dan ook op 16 dagen zijn?

Mijn dochter is ook 12 dagen te laat geboren, moet ik die erbij tellen om correct te zijn? Dus eigenlijk zou ze dan nu exact 4 weken zijn.

Hoe komen jullie door die regeldagen? Ik kreeg ervoor al bijna niets gedaan in huis, nu nog minder... Nu is ze eindelijk in slaap gevallen, zo'n anderhalf uur na het begin van haar vorige voeding.

Feitelijk zou ik ze al bijna terug moeten wakker maken, meestal wordt ze niet uit zichzelf wakker om te eten. In het ziekenhuis at ze véél te weinig en moest ik ze minstens om de 2uur wakker maken. (duurde soms een uur eer ze echt wakker was) Overdag laat ik er normaal maximum 3uur tussen. Maar nu ze eindelijk slaapt, denk ik van ze toch iets langer te laten liggen...

Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor de tips en raad!

Groetjes,
Ikke

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 13:54
Junior

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Ikke,
onze eerste regeldag was op 14 dagen, dus waarom zou op 16d niet kunnen?
Trouwens we zijn vandaag precies ook weer aan't regelen is de vierde regeldag.

Op die dagen doe ik dan niks in't huishouden. Gewoon aan onszelf (baby en ik) denken. Zelf goed eten, drinken, rusten en baby lekker dicht bij mij.
Sowieso zijn de eerste weken zwaar met een beebje. Vanaf 6 à 8w gaat dat stilaan beteren, vond ik toch.

Moet je nu nog steeds je beebje wakker maken? Ok de eerste dagen zijn ze vaak wat suf en zo maar eens ze goed vertrokken zijn (voldoende pipi en kakapampers, alert en voldoende bijkomen) kan je er overdag toch ook is een keertje 4u tussenlaten als ze goed slaapt en voor de rest op tijd wil eten.

Succes!
Junior

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 15:34
Ikke

Online Status Stuur bericht
Kunnen regeldagen ook maar 1 dag duren?
Gisteren en vannacht kwam mijn kleintje erg veel om eten vragen, maar sinds half 11 vanmorgen lijkt het weer normaal.

Het is toch moeilijk allemaal om te weten, zeker bij een eerste...

Groetjes,
Ikke en

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 18:31
Junior

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ja hoor, 1 dag kan perfect. Tot hiertoe hebben wij ook telkens maar 1 dag een regeldag gehad.
Gelukkig hé dat het ritme weer gewoon is

Junior

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]