< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » wat kan je hiervan eten als je uit eten gaat?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
wat kan je hiervan eten als je uit eten gaat?
20/11/2008 @ 11:17
Missblueeye

Online Status Bekijk profiel

Dit zijn de hoofdgerechten,wat zou ik hiervan kunnen eten?
En mag varkenshaas ook want dat is toch ook een beetje rose van binnen?

Hoofdgerechten
*Pepersteak: hollandsche kogelbiefstuk met een korst van peperkorrels en een romige pepersaus (250 gram)

*Lady steak: Wieringer Weide steak van 150 gram met geflambeerde champignons en jus

*Sate : huisgemarineerde varkenshaasmedallions met satesaus

*Dagvis: vangst van de dag

*Vismix: Panga, kabeljauw omwikkeld met spek en twee gamba’s geserveerd met een choronsaus

*Kabeljauw omwikkeld met spek met een mierikswortelsaus

*Wildstoofpotje: een heerlijke ragout van diverse soorten wild
Tournedos van wild zwijn met een saus van kruidkoek en rode wijn(+3,00)

*Duo van lamshaas en lamsrack met een balsamicostroop

*Braai: Zuid-Afrikaanse Spareribs met een pindasaus

*Struisvogeltournedos met een cranberrysaus (+3,00)

*Groentecurry: Stoofschotel van diverse seizoensgroente op Zuid-Afrikaanse wijze

*Krokodiltournedos met een soja-ketjapsaus (+3,00)

*Tropical Ananas: gevuld met ui, tomaat, champignons, ananas, geflambeerd
met passoa en gegratineerd met kaas

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 11:21

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
je mag alle vis,
braai,groentecurry en tropical ananas van het vlees durf ik niet zo goed te zeggen wat wel mag, varkenshaas is rose en mag dus niet net als de biefstukken
lady steak is volgens mij gewoon gaar en mag dan ook
eet smakelijk

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 11:34
leen

ja kan je varkenshaasje ook goed laten doorbakken, net als je steak, dan mag het weer wel.. Natuurlijk als je dat niet graag eet doorbakken is het geen alternatief..

Ik zag er ook lams opstaan, dat wordt meestal heel rose gegeten, dus dat zou ik niet nemen, maar voor de rest kan je het eens vragen aan de ober..

groetjes en smakelijk

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 11:35
Jasmin1982

Online Status
Je mag er bij mijn weten alles van eten. Je varkenshaas kan je wel vragen of ze hem gewoon bakken.
Gewoonlijk als ik ga eten vermeld ik er even bij dat ik zw ben dan weten ze zeker dat het vlees goed gebakken moet zijn.

*Tropical Ananas:mag je ook gewoon eten want dat is toch allemaal flambeert

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 13:10
minietje

Online Status
wie immuun is voor toxoplasmose mag toch alles eten wat rood vlees en rauwe groenten betreft? jullie reactie doet me hier nu twijfelen: zo meteen zeggen van 'mag niet'... Is het niet afhankelijk of je wel of niet immuun bent voor toxo?

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 13:51
Jasmin1982

Online Status
idd als je imuun bent mag je alles eten van vlees. Nu groenten zou ik nog eens extra wassen. Zeker met wat ze er allemaal opspuiten soms

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 13:55
Vanessa

Online Status
volgens mij mag je alles eten zolang je maar vraagt om het vlees goed te doorbakken. Doe ik ook altijd...

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 14:00
Inti

Online Status Stuur bericht
Ga hier ook eens een vraagje stellen. Ik ben immuun voor toxoplasmose maar er zijn toch ook nog dingen die je beter niet eet voor andere redenen dacht ik. Zoals bv rauwe eieren (in puree bvb) voor salmonella.

Maar waar ik mee zit is of ik op restaurant gerookte zalm en scampi's mag eten.
En wat met sauzen waar alcohol in zit. Volgens mij is de alcohol verdampt door het kookproces klopt dit?

Inti

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 14:32
Jasmin1982

Online Status
Rauwe eieren zijn niet goed voor je zelf. Voor het kind zelf kan het geen kwaad. Nu sausen met drank in kunnen absulut geen kwaad het verdampt. En vis en schaaldieren(oa.gerookte zalm) mag je zeker nog eten alleen geen oesters meer.Tenzij ze bereid zijn.

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 14:34
saar

dat beetje alcohol in de saus zal het ook niet maken hoor
en is inderdaad door het kookproces grotendeels verdampt

en de kleine hoeveelheid die overblijft zal nooit tot aan je kleintje graken, tenzij je een liter saus drinkt ofzo

scampi's zijn geen probleem, alleen die gerookte zalm wordt wel eens afgeraden voor salmonella, tenzij het superverse gerookte zalm van de visboer is

smakelijk

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 15:00

Online Status
Lady steak zou ik wel even vragen wat ze eronder verstaan. Bij ons in de bistro is dat rood vlees! Laat je doorbakken, dan smaakt het echt nergens meer naar!

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 19:47
Charenity89

Online Status Bekijk profiel
Ik werk zelf in de horeca al 5 jaar, vraag aan de kelner hoe de lam wordt bereid. verder mag je alles er zit niks tussen wat schadelijk is. Aleen laat je vlees even door bakken voor jezelf geef dat misschien rust,maar ik ben van mening beetje roze kan geen kwaad. met name je varkensvlees dat vertrouw ik zelf nooit zo. en qua de alcohol het gaat om de smaak van de alcohol die er in trekt maar er blijft practisch nooit een precentage over wat schadelijk is.

Eetsmakelijk lijkt me heerlijk allemaal water loopt me al in de mond, slurp slurp.

liefs saskia

[Laatst gewijzigd door Charenity89 - 20/11/2008 @ 19:51] - Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 20:16
emmy

Je kan er alles van eten als je het vlees maar goed laat doorbakken.

Fijne avond!
Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 19:39
sneakiesthippo

Online Status
Missbleueyes, kom je van wieringen of ga je bij ongder de kukel eten?
Ik heb van het weekeind lekker genoten van een varkenshaasje en hij was heerlijk mals en niet meer rood van binnen. Een varkenshaasje is lekkerder als ie goed gebakken is dan een biefstukje vindt ik!
En ik heb ook wat gerookte zalm gegeten, we aten bij een visrestaurant dus dan kan je ervan uitgaan dat het vers is!!
Maar als je overal op moet letten dan zou je niets meer mogen....
gewoon zorgen dat alles goed doorbakken is dan is het geen probleem

aard.puree word in een restaurant volgens mij alleen vers gemaakt van gewone aardappels en komt niet uit poeder zakje....

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 19:55
Winnie the pooh

ik zou het vlees toch goedlaten bakken dat het rood weg is en geen pikante sausen of gerechten nemen alkohol in de sausen of gerechten zijn meestal grotendeels verdampt dus kan geen kwaad .wisten jullie dat 1glas wijn per dag geen kwaad kan
groetjes en smakelijk eten zeker stel je deze vragen met de feestdagen in zicht
winnie
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]