< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » overgang van 3 naar 4?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
overgang van 3 naar 4?
20/11/2008 @ 07:58
anoniempje

Hallo,

Het is zo ver, wij gaan voor een 4de kindje, ik neem geen anticonceptie meer sinds maandag, die is verwijderd door de gyn. Nu ineens is mijn verlangen helemaal omgeslaan naar paniek, ga ik dat wel aankunnen met 4 kinderen, ik plof 's avonds nu soms al in de zetel als ze eindelijk allemaal gegeten hebben, gewassen zijn, in hun bed liggen, ik vind de avonden het hectischt van allemaal, soms vraag ik me af hoe ik daar nog een 4de kindje moet tsskrijgen.

Voor mij was de overgang van geen naar 1 kind het grootst, met nr 2 en 3 had ik totaal geen problemen, ik vond direct m'n draai en 't was precies of ik het al jaren deed, nu heb ik daar dus wel meer schrik voor. Pluspunt is wel dat ik huisvrouw ben, ik zie me echt niet werken met zo'n gezin, chapeau voor de mama's die dat wel kunnen maar de combinatie gezin/werk is niet aan mij besteed.

Ook is onze auto maar voorzien voor 5 personen, en een nieuwe zit er niet direct in, toch heb ik zoiets van 'das toch een luxeprobleem'.
Wij hebben maar 3 (grote) slaapkamers aan ons huis maar ook dat zie ik niet als probleem, binnen een paar jaar verhuizen we dan gewoon.

Het is dus vooral de praktische kant waar ik schrik voor heb, ga ik het allemaal georganiseerd krijgen, enz... Mama's van 4 kindjes of meer die me min of meer wat gerust kunnen stellen?

anoniempje
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 09:54
Heidi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hier ook zo
ook hier huismoeder van 3 kinderen. Nog van erg jonge leeftijd.
Waarschijnlijk 4de op komst. na de pil maar ben nu 2 weken overtijd.
Hier vind ik ook de auto een luxe probleem.
De slaapkamers? voorlopig op te lossen, we gaan een huis bouwen en kunnen dan zorgen dat er slaapkamers genoeg zijn dus ook geen probleem.
Ook wij zijn heel blij dat het avond is en dat ze alle 3 mooi liggen te slapen.
Maar hoe dan met een 4de. Mijn schoonvader zegt dat je je daar snel aan aanpast. hij heeft namelijk 11 kinderen groot gebracht en spreekt dus uit ervaring.
Maar als iemand raad weet of zo is dat hier ook welkom hoor.
de overschakeling van kind 1 naar kind 2 en kind 3 was geen enkel probleem voor mij. maar een 4de? wat zal dat dan zijn?

dus anoniempje, ik weet waar je mee zit hoor

Sterkte

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 13:21
Patje

Online Status
Hallo daar,

Dat wat jullie met een vierde kindje hebben dat heb ik bij een derde kindje.
Ook allemaal twijfels,praktisch gezien hoeft het geen probleem te zijn maar de drukte vraag ik me weleens af,nu kan ik het goed aan.
De twijfels worden ook vaak veroorzaakt door andere mensen die dan zoiets hebben van waar begin je aan.
En toch lijkt het me leuk om voor een derde te gaan.

De overgang van 0 naar 1 vond ik het grootst.

Groetjes

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 15:26
7dwergjes

Hey, snap die paniek best hoor, heb ik iedere keer gehad Maar echt waar, als de baby er is lijkt het of hij (zij) is er altijd geweest en vraag je je af waarom je je al die tijd zorgen hebt zitten maken. Je leert vooruit te plannen, tafel op voorhand dekken, voorbereidingen eten op voorhand doen, nieuwe kledij klaar leggen,...je wordt een echt organisatietalent. Voor de rest wordt je superhandig in 10 dingen te gelijk te doen Ik ben ook huisvrouw en soms (meestal) is het hier hectisch, vnl tijdens de spits maar dat overleef je wel. Als je dan 's avonds die slapende snoetjes ziet en eindelijk rust hebt dan weet je dat het het allemaal waard is! Nog veel succes met zwanger worden

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 15:36
oem 3isaa

Online Status Stuur bericht
hee 7 dwergjes! wat leuk, dat we bij heel veel overgangen van kinderen even bij jou kunnen peilen!!!

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 16:55
kristien

Hoi,

Ja die paniek ken ik ook,was zelf zo van oei gaan we dat wel aankunnenmaar zoals 7dwergjes zegt je leert dat snel ze,gewoon dingen op voorhand regelen en klaarleggen.
Hier leg ik ook 's avonds voor de kleinste hun kledij klaar.
De tafel is ook op voorhand gedekt.
Na schooltijd direct agenda's enzo nakijken en huiswerk en dan ook direct boekentas klaar zetten voor de dag nadien.

Je zal wel zien het lukt wel.
Succes gewenst he.

Groetjes Kristien

Link naar deze reactie
02/01/2009 @ 16:23
Ellie

Hier toch ook wel een beetje paniek. Eerst moeten wennen aan het idee zwanger te zijn (totaal ongepland). Dan nu hoe moet ik alles organiseren? Ik ben 's ochtends om 7.30 de deur uit en om 17.15 ten vroegste ben ik weer thuis (ik werk dus nog en thuisblijven is financieel niet mogenlijk). Enkel vrijdag werk ik maar een halve dag. De auto gaat nog, Opel Zafira dus wel een extra plaats, maar dan weer minder bagage ruimte. Maar ja, we gaan ook niet zo dikwijls gepakt als gezin op stap. 1 keer per jaar een weekje center parcs.
Het is vooral rond komen in het huishouden, dat is nu al een ramp. Het huis staat hier te dansen.
Om 7.30 opstaan om de kids op tijd bij de schoolbus te brengen (2 oudsten gaan sinds dit schooljaar naar type 8), gaan werken tot 16.00. De kleinste ophalen en de groten van de schoolbus. Rond 17.15 thuis, als de bus op tijd is. Even aandacht geven aan wat iedereen te vertellen te heeft. Eten maken, zoveel mogelijk vers, want als moeder wil je het beste voor hen. Eten, huiswerk maken (begeleiden en wat in het oog houden), kids in bad en in bed om 20.00 en 20.30. Opruimen. Ontspanning? En daar ergens tussenin komt achtereen nog de verzorging van een baby. Ik probeer een beetje een schema aan te houden, maar dat lukt zelden. Dan moet er eentje naar de dokter, dan een ander naar de tandarts of iets anders.
Mijn man? Altijd aan het werk, of overuren of ons huis dat we aan het verbouwen zijn, tja, dat moet ook ooit wel eens afgeraken. In het week-end probeer ik daar ook wat aan te doen. Vanaf september gaat de kleinste ook naar school, dus dat moet ik ergens tussenin plannen.

Zijn er hier nog andere uit huis werkende mama's en hoe doen jullie dat? En euh, hoe zit dat financieel en met belastingen? Ik denk dat er met een vierde niet veel verandert op dat vlak, buiten het feit dat we net onze grote kinderwagen en box hebben weggedaan en de kleertjes hebben we aan kennissen gegeven. Maar,ah, dan toch maar weer een lijstje leggen hé.

Alle raad is welkom

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]