< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Van NAN AR naar Nutrilon AR?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
Van NAN AR naar Nutrilon AR?
19/11/2008 @ 16:41
Lara

van nan ar naar nutrilon ar?
Hallo,

Ons zoontje van zes maanden krijgt NAN AR 2 als flesvoeding. Vandaag zijn we bij de pediater geweest en blijkt dat ons zoontje een beetje te veel drinkt. Daarop raadde de pediater aan om over te schakelen naar Nutrilon AR, omdat dit dikkere pap zou zijn. Nu krijg ik van een vriendin te horen dat het niet zo goed is om over te schakelen van pap. Mijn pediater heeft hier niets over gezegd? Zou ik dit doen of gewoon verder met de Nan AR?
Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 17:12
Carla

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo!
Ik ben deze week overgeschakeld van Nutrilon AR naar NAN AR omdat mijn kleintje volledig geconstipeerd zat van de Nutrilon AR.
Het is natuurlijk niet gezegd dat jouw kleintje er last zal van hebben maar het lijkt me niet echt een probleem om op voorschrift van een pediater te wijzigen van voeding.
Eet hij al groentenpap en fruitpap?
Waaruit blijkt het dat hij teveel drinkt?

Groetjes,
Carla

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 19:32
Lara

Wel,

Zijn eetschema is als volgt:

- 's morgens flesje 210ml
- 's middags groentepap
- rond vier uur fruitpap, een uurtje later wil hij de fles, soms een volledige fles van 210ml
- 's avonds 210ml
- 's nachts nog eens 150ml

Hij zou die nachtvoeding en het flesje na zijn fruitpap moeten laten volgens de pediater. Maar ja, makkelijk is dat niet als hij krijst van de honger. Hij is die fruitpap ook nog niet gewoon, ben er nog maar net mee gestart.
Volgens de pediater zou hij op 6 maanden nog maar twee flesjes moeten krijgen, eentje 's morgens en eentje 's avonds en daartussen enkel water drinken.
Ik vroeg haar of het niet beter was dan een meer verzadigende pap te geven en toen zei ze dat ik anders Nutrilon AR 2 moest proberen.
En over constipatie gesproken: mijn zoontje heeft daar met NAN AR ook wel last van. Ik gebruik Hépar bij de "Aldi-water" en dat helpt wel.
Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 20:09
trein

hey Lara,

Zo extreem veel eet je zoontje toch niet!

Mijn zoontje is nu 7 maanden en eet het volgende

'smorgens rond 7u: 240/8
rond 11u groetenpap 250gr
rond 15u fruitpap 250gr
rond 18u flesje van 120/4
rond 19u30 flesje van 240/8

Hij zit gewoon op de middenste curve voor zijn gewicht, er heeft nog nooit iemand iets van gezegd! Het is toch normaal als je nog maar net gestart bent met fp dat hij nog een flesje wil.
Je zoontje zal misschien liever een maaltijd meer hebben ipv grote hoeveelheden, lijkt mij niets mis mee tenzij jij dat vervelend vindt.

groetjes
Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 20:09
trein

klein foutje:
flesje van 19u30: 210/7
Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 20:15
Lara

Hoi,

Mijn zoontje is net 6 maanden oud en weegt 10kg en is 73cm groot. Een groteke, maar wel in verhouding volgens de pediater...
Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 20:16
Lara

Mijn zoontje zit dus bovenaan de curve :-)
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]