< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » 2w geleden bevallen, nog steeds pijn; bekkenbodemspieren?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
2w geleden bevallen, nog steeds pijn; bekkenbodemspieren?
19/11/2008 @ 16:39
Ikke

Online Status Stuur bericht
Hallo iedereen,

Twee weken geleden ben ik bevallen van mijn dochtertje. Tijdens de bevalling ben ik gescheurd vanonder (inwendig en uitwendig) en dus heeft de gynaecoloog moeten naaien.

De eerste dagen in het ziekenhuis had ik enorm veel last met zitten en stappen omwille van de draadjes. Ook naar toilet gaan was een kleine ramp. Ik voelde de draadjes echt zitten.

Nu na 2 weken voel ik de draadjes niet meer, maar ik heb nog steeds enorm veel pijn. De enige houding die bijna geen pijn doet, is liggen. Helaas is het niet altijd evident om te liggen met een twee weken oude baby.

Volgens de vroedvrouw ziet alles er prima uit vanonder. De wonden genezen goed en er is geen ontsteking te zien.

Wat doet er dan zo'n pijn???? Zouden dit mijn bekkenbodemspieren kunnen zijn? De kinesist had oefeningen gegeven om deze spieren terug te trainen, maar dat doet zo'n pijn, ik doe de oefeningen niet omwille van de pijn.

Heeft er iemand ervaring mee? Hoe hebben jullie dit opgelost gekregen? Hebben jullie lang met de pijn rondgelopen? Als ik nog maar 2 minuten rechtsta, verga ik al van de pijn. Dit houd ik niet lang meer vol!

Hopelijk hebben jullie raad/tips...
Groetjes,
Ikke

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 23:19
sabine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht

hoi,

ja, dat ken ik maar al te goed, als mensen me vroegen hoe de bevalling verlopen was dan zeg ik altijd dat ik meer heb afgezien na de bevalling.
En dan bedoel ik de scheur, de knip en de aambeien die ik er ook nog eens uit geperst heb!
De Vroedvrouw had de draadjes langs buiten eruit geknipt na 1 week en dat was al een grote verlossing. Het duurt een week of 5 voor die draadjes verteren en bij mij was het dat wat pijn deed. De draadjes waren goed gespannen en dat trok tegen bij elke beweging.

Maar nu is alles terug in orde, dus bij mij na 5 weken.
Wel doe ik nog elke dag mijn bekkenbodemoefeningen, vooral ook voor die aambeien.

Er is zoveel info over zwangerschap en bevallen maar over daarna jammer genoeg niet zoveel vind ik. Had verwacht dat mijn lichaam direct terug hetzelfde ging zijn als daarvoor, maarre... helaas, k vrees dat dat ook 9 maand gaat duren..

Veel moed, de pijn betert en de vormen dat komt ook wel terug

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 13:57
Zonnetje

Online Status
Bij mij is de bevalling 5 weken geleden en het voelt nog steeds 'zwaar' daar vanonder. Zouden dat dan die draadjes nog zijn? En helpen de bekkembodemspieren-oefeningen dan? Ik ben ze eigenlijk vergeten te doen tot nu toe

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 14:37
sabine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey zonneke; ik zou er ook niet toe gekomen zijn om ze te doen, maar door die aambeien had de dokter mij doorverwezen naar de kiné en dus kon ik niet anders.

Kan nu natuurlijk niet vergelijken met hoe het zou zijn als ik ze niet had gedaan, maar pijn heb ik wel niet meer. Wel voelt het nog niet als vroeger, maar k heb nu toch het gevoel dat dit wel gaat komen.

k zou het zeker aanbevelen om bekkenbodemspieren te oefenen ook voor later geen incontinentie te hebben. Naar t schijnt helpt dit enorm voor als we ouder worden...

veel plezier ermee !

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]