< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » steken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
19/11/2008 @ 14:24
els

Hey,
Ik heb sinds een paar weken heel makkelijk 'steken' rechts onderin mijn buik. Het voelt echt aan als een zogenaamde 'steek' die je krijgt bij het joggen (maar dan zo onder de ribben - nu is het veel lager echt onderaan aan de ronding van mijn buik). Ben nu bijna 23 weken.
Ik heb er last van zodra ik een beetje doorstap - heb het dus niet gewoon bij het werken, thuis wat heen en weer lopen bij het huishouden, maar wel meteen al na een paar minuten als ik een stukje echt te voet doorloop. Soms wordt het zo erg dat ik echt moet stoppen en me dubbel vouw om het wat te laten zakken. Zodra ik weer verder stap komt het terug (tis dus ook niet 'effe doorbijten en dan is het weg').
Weet iemand wat dit is? Ik maak me niet echt ongerust ofzo, want het kindje doet het goed, heb verder nergens last van (behalve wat rugpijn), voel ook veel beweging enzo.
Ik neem vitaminen en drink hepar tegen krampen...
Ik vraag het begin december aan de gyn, maar misschien kent iemand van jullie dit?
Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 14:28
Charenity89

Online Status Bekijk profiel
Ik herken je gevoel en mij tip is RUSITG aan doen !

joggen en zwangerschap hmzz ik zou het niet doen je komt ook bij in je tijd en dat belast je voeten ook veel en ik denk dat je lichaam gewoon zegt ho ho even rustig aan.

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 14:31
Charenity89

Online Status Bekijk profiel
even een toevoeging ik ben een hele drukke mama qua huis boenen op me knien. En ik heb ook 2 hypertjes van honden border collie's en die liet in vroeger 6 x per dag uit maar wanneer ik dat nu ga doen dan krijg ik een kramp ook bij me ribben en in me buik van hooooo nu ga je te ver en dan moet ik echt even me rust nemen. hoe moeilijk het ook is je bent zwanger en je lichaam wil sommige dingen gewoon niet meer. Lopen is goed en bezig zijn ook maaaar matig het want je krijgt er harde buiken en steken van en dat is niet goed voor jou en je kleintje.

liefs saskia

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 14:33
Jasmin1982

Online Status
Gewoonlijk is dat bandenpijn zeker als je het rechts onderaan voelt. Is iets om je zorgen te maken maar het kan wel irritand en pijnlijk zijn.

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 14:45
els

Voor alle duidelijkheid: het LIJKT op een 'steek' bij het joggen, maar ik jog momenteel dus zeker niet meer! Ik krijg de pijn gewoon al na een paar minuten bij snel doorstappen, bv. als ik dringend nog in de winkel moet zijn of mij moet haasten om ergens te geraken, of als gewoon ga wandelen na een tiental minuutjes. Soms krijg ik het ook als ik erg in de weer ben thuis (stofzuigen, op en af de trap met was, dweilen) en dat een beetje hevig doe. De pijn zakt dan alleen als ik echt héél traag stap ofwel gewoon ga zitten.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit helemaal niet. Het kan toch niet zijn dat ik al niet gewoon meer kan gaan wandelen! Ben ng maar 23 weken :-(
Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 15:52
Barbara75

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dit is de bekende banden pijn ik heb het al sinds ik 16 weken zwanger ben.
Soms heb ik het heel erg en kan ik het kleine stukje naar de winkel niet eens lopen.
Rust is het enige wat helpt.

Succes
Groetjes Barbara

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 20:57
Heidi

Hey, ik heb die steken ook gehad toen ik ongeveer zover was als jij. Ik ben op 6 maanden gestopt met werken en sindsdien heb ik het niet meer gehad. Mijn Gyn zei dat dit kwam door te werken. Ik had dit bij mijn 1ste ook niet en vond het raar dat ik dat nu wel had, maar blijkbaar,volgens mijn Gyn, is dat normaal. Ik moest nu wel verplicht stoppen want ik werk in een ziekenhuis. Die luxe heeft natuurlijk niet iedereen, maar probeer het dan toch maar wat rustiger aan te doen.

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 22:40
milo

yup, duidelijk bandenpijn. Je baarmoeder is nu zwaarder en moet nog wat "zetten" en wordt uitgerokken. Dat veroorzaakt de pijn. Bij mijn 1ste waren dit idd steken, bij mijn 2de leek dat al serieus op een scheurende pijn
Op die momenten gewoon effe rustig aan doen en je niet forceren.

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 08:48
els

Ok, dankjewel. Ik hoop toch nog eventjes te blijven werken - doe bureauwerk dus is eigenlijk zeker niet zwaar, enkel soms stressy.
Maar ik zal dan inderdaad soms maar wat gas terugnemen - vind dat soms zo moeilijk Ik zit altijd vol energie als ik ergens aan begin Maar goed, tis voor een goei doel!
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 14:44

ik heb het zelfde voor
Hey els,

Geen reden tot paniek ik heb daar ook last van als ik snel doorstap. Inderdaad je moet een beetje gas terug nemen. Mijn gyn heeft me aangeraden als ik dit heb even te rusten aan de kans al is het maar 2 sec tot de pijn even wegneemt.

veel succes nog

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]