< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » tips tegen verstopte neus.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
tips tegen verstopte neus.
19/11/2008 @ 13:58
Wiewieze

Online Status
Mijn neus zit al een paar dagen volledig dicht, ik kan er s nachts niet van slapen.
Neusdruppels zijn niet goed als je zwanger bent. Heeft iemans tips hoe ik mijn neus weer vrij krijg?
fysiologisch water heb ik ook al geprobeert, dat helpt 5 minuutjes en dan zit hij weer dicht.

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 14:11
Jasmin1982

Online Status
Gewoon physiologisch water blijven spoelen. Ik heb een tijd geleden een zwaare acute sinusit gehad tijdens de zwangerschap en dat hilp echt supper. Ook al is hij na 5 minuten terug dicht. Maar zeker blijven spoelen want je kan vlug een sinusit krijgen en dat is enorm pijnlijk. Of je hoofd boven een hete kom water houden. Ik heb van kalip'tus voor in bad er dan in gedaan is voor een vrije ademhaling. En kan je verkrijgen in de apotheek.

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 15:17
Anneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik heb gehoord dat een geschilde ui ook wel eens wil helpen naast je bed...

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 15:37
Nata

Online Status Bekijk profiel
Fysiologisch water is natuurlijk de ideale oplossing.

Een tijd terug had ik ook zo'n hardnekkig verstopte neus en hielp het water ook niet meer. Mijn apotheker zei me toen dat ik gerust een beetje Nesivine mocht gebruiken. Onze baby's zijn het kwalijke stadium al door, dus voor hen kan het als je niet overdrijft geen kwaad.

Zijn advies (wat trouwens heel goed werkte): een uurtje voor je gaat slapen goed spoelen met fysiologisch water, zodat het meeste al opgelost is. Na een kwartiertje één keer in ieder neusgat met Nesivine spuiten.
Je mag tot twee keer per dag één keer in ieder neusgat spuiten, dan kan het geen kwaad!

Medicijnen vermijden is natuurlijk het beste, maar je hebt je nachtrust meer dan nodig. Dus wanneer je het enkel één keertje 's nachts gebruikt kan het eigenlijk geen kwaad.

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 17:58

Online Status
Hoi,
je mag ook nesivine voor kinderen gebruiken vraag het maar aan je gyn kan helemaal geen kwaad omdat de dossis zo laag is en het helpt goed.

Groetjes

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 18:02
Charenity89

Online Status Bekijk profiel
ik heb zelf in het begin iets van vix neus pray gebruit en dat helpte PERFECT :D maar of ik dat mocht gebruiken tijdens mijn zwangerschap geen flauw idee...

groetjes

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 18:40
Tante Kaat

Leg in je slaapkamer, niet te ver van je hoofd (bv. op nachtkastje) een grote ui die je in 2 hebt gesneden. Is echt wondermiddel, en bovendien zo natuurlijk als maar kan. Wedden dat je na kwartier al normaal door je neus kan ademen?

Nadeel: je ventje zal wel klagen over de reuk als hij de slaapkamer binnenkomt... maar: 't is voor het goeie doel, hé.
Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 19:48
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
gewoon neusspray, mag je gewoon gebruiken als het maar niet langer als 1 week is. Er zit wel voorwaarden aan net zoals alle medicatie maar dan moet je even in de bijsluiter kijken, maar als je verder niks mankeert kan je het gewoon gebruiken...

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 20:17
flairtje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ja die ui heb ik ook al gehoord!
maar wil toch even nog iets anders zeggen... eucalyptus mag je niet gebruiken hoor om te verdampen als je zwanger bent... heeft de apotheker me gezegd.

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 08:32
saar

Die ui helpt inderdaad echt. Wij leggen hier heel vlug een ui op onze kamer, of die van de kinderen. Van zodra je zo voelt dat er verkoudheid opkomt, of van zodra de kinderen snotneus hebben leg ik 's avonds een ui op hun kamer. Niks vervelender dan 's nachts wakker te liggen met een verstopte neus!
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 12:28
Klusser

Inderdaad, ik heb net een cursus aromatherapie achter de rug en eucaliptus mag je niet gebruiken tijdens de zwangerschap en voor kleine kinderen. Je kan misschien eens langsgaan bij een aromatherapeute bij jou in de buurt. Zij stelt dan iets samen voor jou wat perfect kan tijdens de zwangerschap! veel succes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]